Tüm Yazarlar
Cem Duran Uzun Yazıları
AK Parti'nin reform iradesi
Cem Duran Uzun
Reform sürecinin bir ayağının düzenlemeler diğerinin ise bu düzenlemelerin uygulamayı dönüştürmesi olduğu söylenebilir. Bazı insan hakları sorunlarında yasal düzenlemelerde eksiklik olmadığı ama hala sorunların devam ettiği de bir gerçektir. Açıklanan planda bu olgunun farkında olarak uygulamayı dönüştürmeyi amaçlayan çok sayıda hedef ve faaliyete yer verilmiştir. İnsan Hakları Eylem Planı yargı bağımsızlığı ve tarafsızlığını güçlendirecek, yargıya erişimi kolaylaştıracak, yargının etkinliği ve hızını artıracak, makul sürede yargılanma hakkı ve masumiyet karinesini güçlendirecek, insan hakları kurumlarının etkinliğini artıracak, adalete erişimi ve savunma hakkını geliştirecek, hukuki öngörülebilirlik ve şeffaflığı güçlendirecek çok sayıda faaliyeti içeriyor.
Sosyal medya ve devletin egemenlik yetkileri
Cem Duran Uzun
Sosyal medya düzenlemesi devletlerin egemenliğinin gereğidir. Birçok site internetin sağladığı ulaşım imkanları ve özgürlük dilinin arkasına saklanarak devletin koyduğu kanunları tanımamakta, mahkeme kararlarını yerine getirmemekte ve vergi vermekten kaçınmaktadır. Bütün bunlara karşılık, sosyal medyanın sınırsız ve hukuk dışı bir özgürlük alanı olmadığını belirtmek gerekir.
İkinci yargı paketi: İnfaz ve nafaka düzenlemeleri
Cem Duran Uzun
İkinci yargı paketi: İnfaz ve nafaka düzenlemeleri
Yargıda reform iradesi: Daha adil ve etkili yargı
Cem Duran Uzun
TBMM’ye sunulan 39 maddelik kanun teklifinde, hak ve özgürlükleri koruyan ve adalete erişimi kolaylaştıran düzenlemelere yer verilmiş olması, yargı reformunun Türkiye’de yeniden demokratikleşme ve özgürlüklerin genişletilmesi perspektifini öne aldığına işaret etmektedir.
Yargının FETÖ mücadelesi bir yılın muhasebesi
Cem Duran Uzun
Devletin temel kurumlarının bu kadar sarsıldığı bir darbe girişiminden sonra, kısa süre içerisinde bütün ülke çapına yayılmış on binlerce kişiyi ilgilendiren soruşturmaların ve davaların yürütülmesi başlı başına bir sorun. Ancak yargı bu süreci elinden geldiği oranda başarılı bir şekilde yürütüyor.
Türkiye’nin eskimeyen gündemi Yeni Anayasa: NEREDE KALMIŞTIK
Cem Duran Uzun
Anayasa Uzlaşma Komisyonu tecrübesi bize hangi yöntemlerle yeni anayasa hazırlanamayacağını göstermiştir. Birincisi; oy oranı ya da milletvekili sayısına bakılmaksızın tüm partilerin, Komisyon’da eşit temsil edilmesiydi. İkincisi ise; her konuda oybirliği ile karar alma prensibiydi. Üçüncü husus ise; bir siyasi partinin dahi Komisyon’dan çekilmesinin Komisyon’un dağılmasına sebep olacağı ilkesiydi.