ABD Instagram'da ürün reklamı yapan ünlüleri uyardı

ABD'de tüketici haklarını koruma organı Federal Ticaret Komisyonu, Instagram'da ünlülerin ve çok takipçisi olan hesapların, ürün ya da marka tanıtımı yaptıkları zaman bunu açıkça beyan etmeleri gerektiği uyarısında bulundu.

  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
x

ABD'de tüketici haklarını koruma organı Federal Ticaret Komisyonu, Instagram kullanan ünlülerin ve çok takipçisi olan hesapların, bir ürününün ya da markanın reklamını yapmaları halinde bunu açıkça beyan etmeleri gerektiği uyarısını yaptı.

Federal Ticaret Komisyonu, 90'dan fazla ünlüye ve pazarlama şirketine gönderdiği mektupta, Instagram'a bir marka ya da ürünü tanıtan reklam amaçlı ve ücret karşılığı yayınlanan bir gönderi konulduğu zaman bunun çok net bir şekilde takipçilere beyan edilmesi gerektiğini söyledi.

Sosyal medyanın bu tarz kullanımıyla ilgili ilk kez devreye giren Komisyon, ürün tanıtımı yapıldığının açıklama kısmında veya etiketlerle belirtilebileceğini vurguladı.

Uyarı, tüketici haklarının korunmasıyla ilgili çalışmalar yapan "Kamu Vatandaşı" adlı bir sivil toplum oluşumunun girişimiyle yapıldı.

Grup, daha önce yaptığı açıklamada, Rihanna ve Kim Kardashian gibi 113 ismin, belli etmeden ürün tanıtımı yapmasına tepki göstermiş ve "Instagram, gençleri özellikle genç kadınları hedefleyen maskelenmiş pazarlamanın Vahşi Batısı haline geldi" demişti.

Sosyal medya, sadece ünlülerin değil çok sayıda takipçisi olan hesapların da yaptıkları kampanyalar ile bütün dünyada önemli bir pazarlama alanı haline geldi.

Milyonlarca takipçisi olan hesapların ürün başına ne kadar kazanç elde ettiğine dair net bir bilgi olmasa da on binlerce dolar gibi rakamlardan bahsediliyor.

TÜRKİYE'DE DE VERGİ BOYUTU GÜNDEME GELMİŞTİ

Sosyal medyada ürün tanıtımlarının getirdiği kazanç ve bu kazançlardan nasıl vergi alınması gerektiği bütün dünyada tartışma konularının başında geliyor.

Türkiye'de de geçen yıl sosyal medyadan gelir elde eden hesapların vergilendirmeye tabi tutulacağı açıklanmıştı.

Maliye Bakanı Naci Ağbal, Mayıs 2016'da yaptığı açıklamada yeni Vergi Usul Kanunu kapsamında yapılacak düzenlemeler ile sosyal medya tanıtımlarından vergi alınacağını söylemişti.

Ağbal'ın o dönemde verdiği bilgiye göre, elektronik ortamda yaptığı bir hizmetten dolayı gelir elde eden kişinin "vergi mükellefi," o elektronik ortamın da "elektronik işyeri" sayılması öngörülüyor.

Bu yazıya ilk siz yorum yapın.

Yorumlar

Yorumlarınızı kendi özgür iradenizle yayınlamakta olup; bununla ilgili her türlü dolaylı ve doğrudan sorumluluğu tek başınıza üstlenmektesiniz. Yorum yaparak Toplum Kuralları ve Kullanım Koşulları'nı kabul etmiş sayılırsınız.

  • Lütfen birşeyler yazınız. Yorum alanı boş bırakılamaz.
  • Tebrikler! Yorumunuz onay sonrası yayınlanacaktır.
  • Mesajlarınız size hukiki sorumluluk doğurur.
  • Bir hata oluştu lütfen daha sonra tekrar deneyiniz!
 
CHP'li belediyenin zabıta amiri işte böyle rüşvet aldı!

CHP'li belediyenin zabıta amiri işte böyle rüşvet aldı!

Yıllardır bekliyordu, Türkiye 8 ayda bitirdi

Yıllardır bekliyordu, Türkiye 8 ayda bitirdi

500 yıllık mumya şaşkınlık içinde bıraktı

500 yıllık mumya şaşkınlık içinde bıraktı

Daha fazlasını bulmak için...

Daha fazlasını bulmak için...

En Çok Okunanlar