25 Nisan 2024 Perşembe / 17 Sevval 1445

Basmane’yi yeniden tasarladılar

İzmir Ekonomi Üniversitesi’nden mimarlar, akan yaşama yön verirken, Basmane ile Bornova’nın Karaçam Köyü’nü sosyal yaşam alanlarıyla adeta donattılar.

18 Haziran 2017 Pazar 07:00 - Güncelleme:
Basmane’yi yeniden tasarladılar

İzmir Ekonomili mimarlar, ‘akış’ teması üzerinden mimariye yeni bir yön verdi. İzmir Ekonomi Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Mimarlık Bölümü öğrencileri, bitirme projelerinde Basmane ve Bornova’nın Karaçam Köyü’nü sosyal yaşam alanlarıyla donattı. Diğer yandan öğrenciler, çok katlı binaların kentsel yaşama etkileri üzerinde yeni tasarımlar üretti.

İEÜ Mütevelli Heyet Başkanı Ekrem Demirtaş, İEÜ Rektörü Prof. Dr. Can Muğan, İEÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Murat Aşkar, İEÜ Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ender Yazgan Bulgun, öğrencilerin çalışmalarını inceledi.

Öğrencilerin akış temasından yola çıktıklarını belirten İEÜ Mimarlık Bölüm Başkanı Yrd. Doç. Dr. Aslı Ceylan Öner, «Öğrencilerimiz, mekânsal politikalar, dayanışma ve Eko-Köy alt temalarının üzerinden 3 farklı grupta mimari projelere imza attı. Öğrencilerimiz, çok katlı yapıların çevre ve toplumla kurduğu bağları mimari bir dille anlattı. 18 öğrencimiz, Grup Koordinatörü Michael Edward Young, Öğretim Görevlisi Nazlı Kök ve Araştırma Görevlisi Ece Küreli yönetiminde çok katlı yapıları, çevresel, demokratik, estetik ve sosyal kaygıları göz önüne alarak tasarladı” dedi.

YOĞUN KENTLEŞMEYE ALTERNATİF

Yrd. Doç. Dr. Öner, Grup Koordinatörü Işık Ülkün Neusser ve Öğretim Görevlileri Ayşe Aydoğan ve Metin Şahin ile çalışan 26 öğrencinin de ‘Eko-Köy’ teması üzerinden Bornova’nın Karaçam Köyü’nü ele aldığını söyledi. Öğrencilerin çocuk, spor ve sanat alanlarını içeren projelere imza attığını vurgulayan Yrd. Doç. Dr. Öner, tasarımların yoğun kentleşmeye alternatif oluşturduğunu ifade etti. Yrd. Doç. Dr. Öner, projelerin,  Bornova Belediyesi tarafından sergilenmek ve Bornova İçin Fikirler kataloğunda basılmak üzere davet aldığını kaydetti.