25 Nisan 2024 Perşembe / 17 Sevval 1445

Denizli’de hedef pazar: İtalya

TİM Akademi tarafından hayata geçirilen ‘10 İl 10 Ülke Projesi’nin ‘Denizli Hedef Pazar İtalya’ konulu yedinci toplantısı; ana çözüm ortakları; HALKBANK ve VODAFONE’nun katkılarıyla masaya yatırıldı.

19 Şubat 2017 Pazar 07:00 - Güncelleme:
Denizli’de hedef pazar: İtalya

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) bünyesindeki TİM Akademi tarafından hayata geçirilen '10 İl 10 Ülke Projesi'nin 'Denizli Hedef Pazar İtalya' konulu yedincisi toplantısı, ana çözüm ortakları; HALKBANK ve VODAFONE’nun yanı sıra Ticari Alacak Sigorta Çözüm Ortağı; Coface Sigorta, Lojistik Çözüm Ortağı; UPS Türkiye, Medya Çözüm Ortakları Global Connection Uluslararası Medya ve Turkishtime Ekonomi Dergisi’nin katkıları ile Denizli Anemon Otel’de gerçekleştirildi.

İHRACAT YÜZDE 10 ARTTI

Toplantının açılış konuşmasını yapan TİM Başkan Vekili ve DENİB Başkanı Süleyman Kocasert, Denizli’nin girişimci ve yenilikçi ruhu ile gelişen, hem ihracatımızda hem de ekonomimizde çok özel bir yere sahip olan ve Türkiye’nin en fazla ihracat yapan 8. ili olduğunu belirterek, Türkiye’nin 2016 yılında İtalya’ya ihracatının yüzde 10.1 artarak 7.6 milyar dolar ile şimdiye kadarki en yüksek seviyeye ulaştığına, Denizli’nin İtalya’ya olan ihracatı 2016’da yüzde 14 artarak 193 milyon USD olduğuna değindi. Denizli’den yapılan kayıtlı ilk ihracatın 2000 yıl öncesine dayandığının ve giyim ürünlerinin Efes üzerinden Roma’ya defalarca kez götürüldüğüne değinen Kocasert, İtalya’nın Denizli ihracatında son derece önemli bir ülke olduğunu ve Denizli’nin geçen sene 2 milyar 766 milyon USD’lik toplam ihracatında İtalya ihracatının payının yaklaşık yüzde 7.2 olduğunu vurguladı.

GİRİŞİMCİLER DESTEKLENMELİ

İzmir İtalya Konsolosu LuigiIannuzzi ise konuşmasında etkinliğe davet edilmekten duyduğu memnuniyeti dile getirirken, Türkiye ve İtalya arasındaki ilişkilerin çok güçlü olduğunun altını çizdi. Denizli Valisi Dr. Ahmet Altıparmak ise, Denizli ile İtalya arasında yıllardır süregelen ticari ve dostane ilişkilerin çok daha ilerilere götürülebileceğine değinerek, Denizli’nin girişimcilik ve ahilik ruhunun önemini vurguladı. Sözlerine meslek liselerinin daha cazip hale getirilmesi gerektiğinin ve istihdam seferberliğinin altını çizerek devam eden Vali Altıparmak, bu etkinliğin Denizlili sanayiciler için çok önemli olduğunu vurguladı.

ESKİ DOST İTALYA

Açılış konuşmalarının ardından gerçekleştirilen panelin ilk bölümünde İtalya’nın Bölgedeki Konumu ve Pazar Analizi başlığı ile Prof. Dr. Emre Alkin moderatörlüğünde, TİM Ekonomisti Ali Orhan Yalçınkaya İtalya Pazarı'nın Stratejik Analizi ve Pazara Giriş Fırsatları başlıklı sunumu; T.C. Ekonomi Bakanlığı Milano Önceki Ticaret Ataşesi M. Burak Yılmaz; İtalya ile İş Yaparken Pratik Öneriler ve Fırsatları başlıklı sunumunu katılımcılarla paylaşıldı. Dünyaca ünlü Endüstriyel Tasarımcı Nilo Gioachhini İtalya’da Tasarım ile Kazanmak ve Yer Almak başlıklı sunumlarını, Endüstriyel Tasarımcılar Meslek Kuruluşu (ETMK) Başkanı ve Design Turkey İcra Kurulu Üyesi Sertaç Ersayın’da Tasarım ile Rekabet ve Tasarım İle Kazanmak başlıklı bir sunum gerçekleştirdi.