19 Nisan 2024 Cuma / 11 Sevval 1445

16 yabancı CEO 500 milyon kişiye Türkiye’yi anlatacak

Türkiye aleyhine başlayan karalama kampanyasına uluslararası 16 şirketin Türkiye CEO’su TİM ve TOBB’un hazırlattığı tanıtım videolarıyla kendi dillerinde cevap verdi. 7 ülkede gösterilecek filmler 500 milyon kişiye ulaşacak.

ERDİNÇ AKKOYUNLU28 Mart 2017 Salı 07:00 - Güncelleme:
16 yabancı CEO 500 milyon kişiye Türkiye’yi anlatacak

Yurt dışındaki karalama kampanyalarına cevabı, Türkiye’de yatırım yapan yabancı firmalar verdi. Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekçi öncülüğünde Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ve Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB), ülkemizin yurtdışı algısı için harekete geçti. Türkiye’ye inanan ve güvenen 16 küresel şirket CEO’su ‘Siz de Türkiye’ye gelin, kendinizi keşfedin’ sloganıyla hazırlanan ‘Türkiye İmaj Kampanyası’ndaki filmlerde kendi Türkiye hikayelerini kendi vatandaşlarına anlatacak. CEO’ların Türkiye’ye dair duydukları güveni ve inancı kendi ağızlarından aktaran videolar, ‘Yabancı dostların gözünden, kalbinden ve dilinden Türkiye’ temasını işliyor.

1 YIL YAYINLANACAK

Türkiye’nin uluslararası konumu ve itibarının zedelenmesine mâni olma amacını güden kampanyanın Amerika, İngiltere, Almanya, Fransa, İtalya, Rusya ve Birleşik Arap Emirlikleri olmak üzere, Türkiye’nin ihracatında yüzde 40’a yakın paya sahip 7 ülkede 500 milyon doğrudan erişime ulaşması hedefleniyor. Kampanyanın filmleri ve ilanları 1 yıl boyunca 7 ülkenin televizyon ile gazete, dergilerinin yanında Facebook ve Twitter’da da yer alacak. Kampanyanın finansmanını ise TİM ve TOBB ile birlikte Ekonomi Bakanlığı sağlayacak. 

KENDİMİZİ ANLATACAĞIZ

Kampanyanın dün İstanbul’da gerçekleşen lansmanına katılan Zeybekci, 15 Temmuz’daki darbe girişiminin kimseye doğru şekilde ifade edemedikleri ve hissettiremedikleri bir olay olduğunu söyledi. Proje için küresel şirketlerin üst düzey yöneticilerinin çok olumlu yaklaştığını ifade eden Zeybekci  “Dostlarımız da ‘memnuniyetle, biz sizi ve sıkıntınızı biliyoruz’ dedi. Biz çıkalım bütün dünyaya diyelim ki, ‘Gelin Türkiye’yi kendi gözlerinizle görün, kendi hikayenizi burada keşfedin. Biz geldik, Türkiye’de yaşadık.’ Yaşadıklarıyla ilgili küçük birer parçayı da anlatmalarını istedik kendilerinden. Hakikaten içtenlikleriyle, o duygularıyla bunu anlattılar” dedi. 

BAŞKA ÜLKE ALT ÜST OLURDU

TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, tanıtım kampanyasını Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın vizyonu ve Ekonomi Bakanı Zeybekci liderliğinde yaptıklarını belirterek, “Bugün biz kendimizi anlatmayacağız. Bizi bilen, bize inanan, bu ülkeye güvenen dostlarımız bizi anlatacaklar. Ülkemiz üzerinde oynanan algı oyununu, ülkemizi karalama çabalarını boşa çıkaracağız” dedi. 2016 yılında Türkiye’de ve çevre ülkelerde birçok olumsuz hadise yaşandığını anlatan Büyükekşi “Emin olun bu olayların onda biri başka bir ülkede yaşansaydı, o ülkenin ekonomisi alt üst olurdu. Ancak milletimizin birlik ve beraberliği ile güçlü ekonomik yapımız sayesinde bütün bu yaşananları atlatmasını bildik” dedi.

‘TÜRKİYE’YE GÜVENİYORUZ BURASI İKİNCİ EVİMİZ’

CEO’lar filmlerde düşüncelerini şu sözlerle anlattı: 

- Axa Türkiye CEO’su Guillaume Lejeune: Şanslı olduğum için şu an Türkiye’deyim. 19’uncu yüzyıldan beri, 300 yıldır burdayız ve umarız bir 300 yıl daha burada oluruz.

- BNP Paribas CEO’su Jean Paul Sabet: Türkiye’deki yatırımlarımızdan çok mutluyuz. Türkiye stratejik, güçlü, verimli bir girişimci ve inovatif bir ülke.

- Danone Türkiye CEO’su Laurent Boissier: Türkiye’de 20 yıldır işlerimizi yürütüyoruz. Türkiye eşsiz, güvenilir ve diğer medeniyetler için köprü niteliğinde.

- Fiat CEO’su Sergio Marchionne: Uluslararası ilişkiler konusunda Türkiye bizim sahip olduğumuz en iyisi. Birçok Türk otomobil dünya çapında yollarda. Bundan ötürü çok mutluyuz.

- Ford CEO’su Mark Fields: Bir misafir olmaktan fazlasını hissediyoruz. Ford olarak Türkiye’nin ve yükselen ekonomisinin bir parçası olmaktan mutlu ve gururluyuz.

- General Electric Başkan Yardımcısı John Rice: 65 yılı aşkın süredir Türkiye’deyiz. Bu süre şirketimiz tarihinin yarısı kadar. Türk şirketleri ile yapabileceğimiz başka yerlerdeki işler, küresel başarımız için önemlidir.

- GSK Başkan Yardımcısı Fabio Landazabal: Türkiye’de yaşamaktan ötürü çok mutluyum. Farklı olacağım, kalbimin bir kısmı Türk olacak ve dünyadaki Türkiye temsilcisi olacağım.

- Hyundai Türkiye CEO’su Mong Hyun Yoon: Türkiye’nin benim ikinci evim olduğuna yürekten inanıyorum. Eminim Türkiye sürekli büyüyecek ve daha gelişmiş bir ülke haline gelecektir.

- Nestle Türkiye CEO’su Felix Allemann: Türkiye’de gerçekten evimi hissediyorum.Gerçekten yatırım yapıp büyüyebileceğiniz bir ülke.

- Novartis Türkiye Ülke Başkanı Peter Catalino: Türkiye; herkesi kapsayan, her vatandaşın hak ettiği ve herkes için dünya çapında sağlık bakımının yapıldığı devlet tarafından sunulan bir sağlık sigortası planına sahiptir. Biz Türkiye’ye ve insanlarına inanıyoruz.

- Samsung Electronis Türkiye Başkanı DaeHyun Kim: Burada yaşamaktan dolayı çok rahatım diyebiliyorum çünkü Türkiye çok güvenli bir ülke. Yeni ürün satan her şirket Türkiye’ye gelmelidir.

- Sanofi Türkiye CEO’su Fabrizio Guidi: Türkiye birçok yetenekli insan bulabileceğiniz dinamik bir ülke ve bu insanlar gelecekte Türkiye’yi farklı bir noktaya getirmeye gönüllüler. Türkiye dinamik, dost canlısı ve misafirperver.

- Sberbank CEO’su Herman Gref: Türkiye’nin bizim için ikinci bir ev olduğunu söyleyebilirim. Türkiye, yüksek ekonomik büyüme potansiyeline sahip Avrupa Bölgesi’ndeki tek ülke.

- Toyota Otomotiv Sanayi CEO’su Hiroshi Kato: Türk insanı sıcakkanlı, içten ve misafirperver.Bence bu Türkiye’nin gücü.

- Unilever Türkiye CEO’su Harm Goossens: Burada bulunmaktan gerçekten keyif alıyoruz. Türkiye Unilever için çok önemli bir ülke. Başladık, 100 yıldır buradayız ve eminim ki bir 100 yıl daha burada olacağız.

- Vodafone Türkiye CEO’su Colman Deegan: Türkiye muhteşem bir ülke, büyük bir pazar, içinde yer almak için büyük bir endüstri. Türkiye’ye gel ve kendi hikayeni keşfet.