25 Nisan 2024 Perşembe / 17 Sevval 1445

Godiva’dan büyük atılım marketlerde de satılacak

Godiva, Yıldız Holding çatısı altında Çin, Ortadoğu ve Pasifik bölgelerine açılmasının ardından ikinci büyük atılımını yaptı. Godiva’nın üç ürünü Türkiye’de 8 bin perakande noktası ile birlikte Kuzey Amerika’daki market raflarında yer alıyor.

ERDİNÇ AKKOYUNLU29 Mart 2017 Çarşamba 07:00 - Güncelleme:
Godiva’dan büyük atılım marketlerde de satılacak

Yıldız Holding’in 2007 yılında satın aldığı lüks çikolata markası Godiva, Bağdat Caddesi ve Nişantaşı gibi kendi mağazalarının dışında ilk kez hem Türkiye hem de Kuzey Amerika’da market raflarında tablet, bar ve kutu olarak üç ürünüyle satışa çıktı.  Yıldız Holding’in global markası Pladis, ilk dünya lansmanını dün yaptı.

GLOBAL MARKA OLDU

Pladis Türkiye Başkanı Mete Buyurgan, Godiva’nın Yıldız Holding çatısı altında dünya çapında 750 butik satış noktası ile global bir marka olmasının ardından ikinci büyük atılımını gerçekleştirdiğini söyledi. Buyurgan şöyle konuştu: “Godiva 10 yılda Yıldız Holding vizyonu ile gerçek anlamda global bir marka oldu. Çin, Ortadoğu ve Pasifik bölgesinde yeni pazarlara girdik. Butik sayısını 400’den 750’ye çıkardık. Godiva’yı aldığımızda Çin’de hiç butiğimiz yoktu. Bugün sayı 107’ye çıktı. Japonya’da hala büyüyor. Buradaki Godiva butik sayımız 112’den 282’ye çıktı. Bu büyüme cirosunu da ikiye katlayarak 500 milyon dolardan 1 milyar dolara taşıdık. Şimdi ikinci büyük atılımla Godiva’yı çok daha geniş ve yeni bir tüketici kitlesiyle buluşturmuş olacağız.”

8.000 NOKTADA

Marketlerdeki Godiva satışı için Topkapı ve Silivri fabrikalarına 100 milyon TL’lik yatırım yaptıklarını söyleyen Buyurgan  “Godiva’nın yeni market serisi Türkiye’de 8.000 market ile eş zamanlı olarak Kuzey Amerika’da da satışa sunuldu. Yakında bu seri Suudi Arabistan, Çin ve İngiltere gibi pazarlarda da raflara girecek” dedi. 

ORİJİNAL REÇETELİ

Pladis Ortadoğu-Kuzey Afrika ve Orta Asya Bölgesi Pazarlama Başkan Yardımcısı Başak Karaca ise Godiva’nın sevilen üç ürününü, Godiva kalitesinden ödün vermeden yepyeni bir tüketici kitlesi ile buluşturduklarını söyledi. Market kanalı için seçilen bu üç başyapıt ürünün 2016 yılında 27.5 milyon adet sattığını söyleyen Karaca “Godiva’nın orijinal Belçika reçetesi ile hazırlanan yeni market serisi ile tüketicilerimize erişilebilir lüksü vaad ediyoruz” diye konuştu. Karaca, amaçlarının Godiva ile tanışmayan genç ve dinamik kitleyi marka ile buluşturmak olduğunu da söyledi. 2021 yılında Pladis’in global gelirlerinin yüzde 7’sinin Godiva’nın yeni market serisinden geleceği açıklandı.

Lansman sanat eseriyle yapıldı

Godiva’nın yeni market serisinin lansmanı, Pladis Türkiye Başkanı Mete Buyurgan (solda) ve Pladis Ortadoğu-Kuzey Afrika ve Orta Asya Bölgesi Pazarlama Başkan Yardımcısı Başak Karaca tarafından, sanatçı Ilgın Seymen’in market tasarımı enstalasyonu ile yapıldı.