25 Nisan 2024 Perşembe / 17 Sevval 1445

İngiliz şirketleri Uzak Doğu yerine Türkiye’ye yöneldiler

İngiliz Ticaret Odası Başkanı Gaunt “İngiliz şirketler dışarıdan temin edeceği ürünleri almak için daha önce Hindistan, Çin, Güneydoğu Asya’ya gidiyordu. Son 18 aydır Türkiye’ye geliyorlar” dedi. Gaunt, Türk ekonomisinin yükselişte olduğunu belirtti.

22 Mart 2017 Çarşamba 07:00 - Güncelleme:
İngiliz şirketleri Uzak Doğu yerine Türkiye’ye yöneldiler

Türkiye’deki İngiliz Ticaret Odası (BCCT) Başkanı Chris Gaunt, İngiliz şirketlerin dışarıdan temin edeceği ürünleri almak için daha önce Hindistan, Çin ve Güneydoğu Asya’ya gittiğini belirterek, “Son 18 aydır Türkiye’ye geliyorlar. Kalite, seyahat ve kazanılan zaman... Bütün bunlar Türkiye’yi daha cazip kılıyor” dedi. Gaunt, çok sayıda İngiliz şirketinin Türkiye’de yatırımı bulunduğunu, Shell, Vodafone, HSBC, BP, Unilever, Deloitte ve KPMG gibi İngiliz şirketlerin Türkiye’de aktif olarak rol oynadığını ifade ederek, İngiliz SABMiller’in Efes’in yüzde 20’lerde olan payını 2.5 milyar dolara satın aldığını hatırlattı. İngiliz KOBİ’lerin yatırımcı olmadığını, daha çok ticari anlaşma ve ortaklıklar aradığını ifade eden Gaunt, İngiliz şirketlerin son 10 yıldır Türkiye’ye 20 milyar sterlin yatırım yaptığını bildirdi.

GÜZEL ÜRÜNLER ÜRETİYOR

Dünyanın bir türbülansa girdiğini ve yatırımcıların global anlamda biraz gergin olduğunu dile getiren Gaunt “Bu güçlü ilişkinin Brexit sonrasında iki ülke arasında oluşabilecek yeni serbest ticaret anlaşmaları ile daha da kuvvetlenmesi muhtemel” dedi. Gaunt, İngilizlerin Türkiye’yi bölgesinde gelişen üs olarak gördüklerini söyledi. Türk firmalar ile iyi ilişkiler geliştirilmesinin İngiliz şirketlere yardımcı olacağını ifade eden Gaunt, şöyle devam etti: “İngiliz şirketleri dışarıdan temin edeceği ürünleri almak için daha önce Hindistan, Çin, Güneydoğu Asya’ya gidiyordu. Son 18 aydır Türkiye’ye geliyorlar. Çünkü burada daha çok yetenekli insan var. Aynı zamanda Türkiye İngiltere’ye daha yakın, sadece 3.5 saat sürüyor. Burada fiyatlar biraz daha pahalı ama kalite, seyahat ve kazanılan zaman... Bütün bunlar Türkiye’yi daha cazip kılıyor.”