19 Nisan 2024 Cuma / 11 Sevval 1445

2018 Kanal İstanbul detayları son durum İstanbul projesi güzergah listesi açıklandı mı

Kanal İstanbul projesi son dakika haberleri Kanal İstanbul detayları açıklandı. Peki Kanal İstanbul ne zaman bitecek? Kanal İstanbul detayları nelerdir? Kanal İstanbul projesi nasıl olacak? soruları merak konusu oldu. Ulaştırma Bakanı Arslan, Kanal İstanbul Projesi'ne ilişkin detayları açıkladı. Kanal Küçükçekmece, Sazlıdere, Durusu hattından geçecek! Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan: 'Küçükçekmece-Sazlıdere-Durusu koridoru Kanal İstanbul için en uygun güzergah olarak seçilmiştir. Küçükçekmece, Sazlıdere ve Durusu hattı 45 km olacak' Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan'ın konuşmasından bazı satırbaşları: 'Kanal İstanbul projesi en son deprem bilgi birikimine göre çalışılmıştır. Kanal İstanbul projesi içerisinde gemi geçişlerinden oluşacak etkiler bile en olumsuz sonuçlara göre değerlendirilmiştir' 'Marmara tarafındaki üç tane geçişi Marmaray projesinde olduğu gibi Küçükçekmece Gölü'nün altından geçirmeyi planlıyoruz' 'Kanal İstanbul projesi Küçükçekmece, Sazlıdere ve Durusu güzergahı çerçevesinde bu sene içinde gelişecek' İşte Kanal İstanbul projesi son dakika açıklamaların detayları...

16 Ocak 2018 Salı 07:00 - Güncelleme:
2018 Kanal İstanbul detayları son durum İstanbul projesi güzergah listesi açıklandı mı

Kanal İstanbul projesi son dakika haberleri Kanal İstanbul detayları açıklandı. Peki Kanal İstanbul ne zaman bitecek? Kanal İstanbul detayları nelerdir? Kanal İstanbul projesi nasıl olacak? soruları merak konusu oldu. Ulaştırma Bakanı Arslan, Kanal İstanbul Projesi'ne ilişkin detayları açıkladı. Kanal Küçükçekmece, Sazlıdere, Durusu hattından geçecek! Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan: "Küçükçekmece-Sazlıdere-Durusu koridoru Kanal İstanbul için en uygun güzergah olarak seçilmiştir. Küçükçekmece, Sazlıdere ve Durusu hattı 45 km olacak" Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan'ın konuşmasından bazı satırbaşları: "Kanal İstanbul projesi en son deprem bilgi birikimine göre çalışılmıştır. Kanal İstanbul projesi içerisinde gemi geçişlerinden oluşacak etkiler bile en olumsuz sonuçlara göre değerlendirilmiştir" "Marmara tarafındaki üç tane geçişi Marmaray projesinde olduğu gibi Küçükçekmece Gölü'nün altından geçirmeyi planlıyoruz" "Kanal İstanbul projesi Küçükçekmece, Sazlıdere ve Durusu güzergahı çerçevesinde bu sene içinde gelişecek" İşte Kanal İstanbul projesi son dakika açıklamaların detayları...

Türkiye’nin 2023 hedefi yolundaki dev projelerden biri Kanal İstanbul için 1/100 bin ölçekli güzergah ve rezerv yapı planı tamamlandı. Türkiye’nin yüz akı projesinin tüm ayrıntıları tek tek belirlendi. Son plana göre; Avcılar, Küçükçekmece, Başakşehir ve Arnavutköy’den geçecek Kanal İstanbul 45.2 km uzunluğunda olacak. Binlerce geminin tehdit ettiği İstanbul Boğazı'na alternatif yaratma fikri artık hayal olmaktan çıkıyor ve hızla gerçeğe dönüşüyor. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın 2011'de 'Çılgın Proje' adıyla tanıttığı Kanal İstanbul'un güzergahının 1/100 bin ölçekli rezerv yapı planıyla Türkiye'nin yüz akı projesinin tüm ayrıntıları tek tek belirlendi. Son plana göre; Avcılar, Küçükçekmece, Başakşehir ve Arnavutköy'den geçecek Kanal İstanbul 45.2 kilometre uzunluğunda olacak. Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın detaylarını açıklayacağı projenin ihale süreci de başlatıldı. Hazırlanan 5 alternatiften seçilen Kanal İstanbul'un güzergahı resmileşti. Ve sondaj çalışmaları kapsamında ilk kazma vuruldu. İşte Kanal İstanbul ile ilgili yapılan son dakika açıklamalar ve projenin detayları

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, bugün, Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan tarafından 2011 yılında açıklanan ve kamuoyunda "çılgın proje" olarak bilinen Kanal İstanbul Projesi'ne ilişkin detayları paylaştı.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Kanal İstanbul Projesi`nin güzergahını açıkladı. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan, "Küçükçekmece-Sazlıdere-Durusu koridoru Kanal İstanbul için en uygun güzergah olarak seçilmiştir. Küçükçekmece- Durusu hattı 45 km olacak." dedi.

Kanal Küçükçekmece, Sazlıdere, Durusu hattından geçecek! Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan: "Küçükçekmece-Sazlıdere-Durusu koridoru Kanal İstanbul için en uygun güzergah olarak seçilmiştir. Küçükçekmece, Sazlıdere ve Durusu hattı 45 km olacak"

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan'ın konuşmasından bazı satırbaşları:

"Kanal İstanbul projesi en son deprem bilgi birikimine göre çalışılmıştır. Kanal İstanbul projesi içerisinde gemi geçişlerinden oluşacak etkiler bile en olumsuz sonuçlara göre değerlendirilmiştir"

"Marmara tarafındaki üç tane geçişi Marmaray projesinde olduğu gibi Küçükçekmece Gölü'nün altından geçirmeyi planlıyoruz"

"Kanal İstanbul projesi Küçükçekmece, Sazlıdere ve Durusu güzergahı çerçevesinde bu sene içinde gelişecek"

 

5 ALTERNATİF ÜZERİNDE ÇALIŞILIYOR

Daha önce proje kapsamında 5 alternatif üzerinde çalışıldığını belirten Arslan, söz konusu çalışmanın tamamlandığını söylemişti.

Arslan, projenin, yap-işlet-devret kamu-özel iş birliği karma modeliyle yapılacağını, Kanal İstanbul çevresindeki yapılaşmanın kentsel dönüşümle çözüleceğini kaydetmişti.



"DÜNYADA ADINDAN BAHSETTİRECEK"

Cumhurbaşkanı Erdoğan geçtiğimiz haftalarda AK Parti Grup toplantısında yaptığı açıklamada, Kanal İstanbul projesine ilişkin şu ifadeleri kullanmıştı: Kanal İstanbul Projesi, inşallah bu yıl içerisinde onun da ihalesi yapılacak, dünyada adından bahsettirecek en önemli yatırımlardan biri olacak.

Söz konusu toplantı saat 09:30'da başlayacak.

Daha önce proje kapsamında 5 alternatif üzerinde çalışıldığını belirten Arslan, söz konusu çalışmanın tamamlandığını söylemişti.

Arslan, projenin, yap-işlet-devret kamu-özel iş birliği karma modeliyle yapılacağını, Kanal İstanbul çevresindeki yapılaşmanın kentsel dönüşümle çözüleceğini kaydetmişti.

HAFRİYAT ADASI
Projeden çıkan hafriyatla Marmara Denizi'ne 3 grup ada yapılması planlanıyor. Birinci grup ada 186 hektar olacak. İkinci grup ada 155 hektar olacak. Üçüncü grup ada 104 hektar alanı kaplayacak. Çıkan hafriyatın kalanı Karadeniz kıyısının doldurulmasında ve Terkos Gölü'nün olduğu bölgeye yeni kıyı yapımında kullanılacak.

KANAL İSTANBUL GEREKSİNİM
İstanbul Boğazı'ndan ticari gemiler Montrö Anlaşması'na göre geçiyor. Anlaşmanın yapıldığı dönemde Boğaz'dan yıllık 3 bin gemi geçiyordu. Ancak bu rakam günümüzde 50 bini buldu. 2030'da 65 bine, 2050'de ise 100 bine yaklaşacağı tahmin ediliyor. Oysa örneğin Suveyş Kanalı'ndan yılda 17 bin gemi geçiyor. Şehir hatları ve balıkçı tekneleriyle birlikte İstanbul Boğazı'nın günlük trafiği 2 bin 500.

4 İLÇEDE 45.2 KİLOMETRE
Kanal İstanbul güzergahı Marmara Denizi'ni Küçükçekmece Gölü'nden ayıran kıstaktan başlıyor. Altınşehir ve Şahintepe mahallelerinden geçerek Sazlıdere Baraj Havzası boyunca devam edecek Kanal İstanbul, Terkos ve Durusu mahallelerinin yakınlarında Terkos Gölü'nün doğusundan Karadeniz'e ulaşacak. Proje alanı, Arnavutköy (28,6 km) Küçükçekmece (7 km), Başakşehir (6,5 km) ve Avcılar (3,1 km) ilçe sınırları içinde
.


MALİYETİ 65 MİLYAR TL
Projenin 65 milyar TL yatırımla hayata geçirilmesi planlanıyor. İnşaat aşamasında 6 bin kişinin, işletme aşamasında bin 500 kişinin çalışması öngörülüyor. Kanal derinliğine bağlı olarak yaklaşık 1,5 milyar metreküp hafriyat çıkması bekleniyor. Deniz ve dip taramasından da 115 milyon metreküp malzemenin çıkacağı tahmin ediliyor.

LOJİSTİK MERKEZ
Proje kapsamında hem Marmara Denizi'ne hem de Karadeniz'e konteyner yük limanı inşa edilecek. Karadeniz'e yapılacak liman 4,8 kilometre uzunluğunda olacak. Bin 500 hektar alana lojistik merkez kurulacak. 3. havalimanı ve demir yolu ile entegresi sağlanacak. Küçükçekmece Gölü'ne 200, ile Sazlıdere'ye 860 tekne kapasiteli yat limanları yapılacak.

HAYVAN KÖPRÜSÜ
Kanal İstanbul'un üzerinden geçecek 6 köprü ile kara ve demiryolu ulaşımı sağlanacak. Yabani hayvanların geçişi için de ayrıca 6 köprü inşa edilecek. Köprüler dışında kanal içerisinde acil durum rıhtımları da olacak. Dalgakıranlar, fenerler ve Karadeniz ile Marmara Denizi'nde bekleme alanları inşa edilecek.

100 YIL ÖMÜR
Yatay mühendislik çalışmaları devam eden güzergâhın inşaatının 5 yılda tamamlanması bekleniyor. Proje tamamlandığında 350 DTW büyüklüğündeki gemilerin bile geçişi için uygun olacak. Ekonomik ömrü 100 yıl olacak.

YEŞİLE KORUMA
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın Kanal İstanbul ÇED raporu hazır. Plana yeşil alanlar, kentsel çalışma alanları, korunacak alanlar işlendi. Yapı sınırlaması getirilecek. Korunacak alanlar, sosyal altyapı alanları, afet tehlike alanları, su, atıksu ve atık sistemleri, sağlık, turizm, ulaşım, karayolları, demiryolları, denizyolları ve havayolları alanları işlendi.

KAMU PLANI
Güzergahın 12 kilometresi Sazlıdere, 8 kilometresi ise Küçükçekmece Gölü'nden geçiyor. Bir kilometrelik alan ise orman. Geri alan 23 kilometrekarelik alan kamulaştırılacak. Projeden en fazla etkilenecek alan 35 bin kişinin yaşadığı Şahintepesi.



MECLİS'TEKİ ''KAMYON'' POLEMİĞİ

CHP'nin verdiği geçiş ücreleri gerçeği yansıtmıyor. Otoyol ücreti 38 lira 75 kuruş, köprü ücreti geliş gidiş 30 lira toplamda 60 lira arkadaşlar buna 82 lira dedi, bu tırlar için geçerli. Kamyonu diye Tır'ı gündeme getirirseniz yanılırsınız.

Bu polemiklerin hiç birine gerek yok kamyoncumuzunda, çalışanında, kamyon sahibininde, yolcularında rahat olması için bu yolları yapıyoruz.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı projeleri:

3. HAVALİMANI

Şuan yüzde 78 lere geldik, Cumhuriyetin kuruluş yıldönümünde açmayı planlıyoruz. Şubat ayı içerisinde piste uçakla ineceğiz.

Burası açıldığında Atatürk Havalimanı tamamen buraya taşınacak. Havalimanında yılda 200 milyon yolcuya hizmet verilecek.

Burası İstanbul'a nefes aldıracak bir yer olacak, orayı mevcut haliyle hizmete sunacağız.

3. HAVALİMANINA ULAŞIM

5 ayrı bağlantı ile Havalimanına ulaşılabilecek.

Gayrettepe'den Havalimanına metro çalışmalarımız başladı hedefimiz 2019 da tamamlamak , 3 havalimanını aynı şekilde Marmaray'a bağlıyacağız.

KARAYOLU TAŞIMA YÖNETMELİĞİ

Amacımız dengeli bir yapıyı oluşturmak, doğru ve kaliteli hizmeti verebilmekti, bunu yaptık. Sektörün talepleri, bizim değerlendirmelerimiz sonucunda bir yenilik yapma gereği duyduk.

Uluslar arası yük ve yolcu taşayan araçlar için 10 yaş sınırı var bu olmazsa olmaz. Sürücülerimiz için 63 yaş sınırı vardı, biz bunu 65 yaşa çıkardık. Her yıl belli bir saat güvenli sürüş eğitimi alması zorunluluğunu getirdik.

Belge ücretlerini yarıyarıya düşürdük, iptal edilme şartlarını azalttık, iptal edilenler için tekrar alabilme hakkı getirdik. SRC belgesi alma süresi 1,5 ay kadar sürüyordu. 40 lira ücreti vardı bunu 20 liraya düşürdük. İşlemlerde e-Devlet üzerinden 5 dakika sürüyor.

Vatandaş belgeyi yanında taşımasına gerek yok, kolluk kuvvetleri denetim yaptığı sırada kimlik numarasını vermesi yeterli oluyor bu büyük bir kolaylık.

E-DEVLET UYGULAMASINDA YENİ DÜZENLEME

Bu yıl kamu kurumlarındaki tüm işlemler e-Devlet üzerinden yapılabilecek.

KANAL İSTANBUL

5 Alternatif üzerinde çalışıldı ve çalılşmalar tamamlandı, Kanal İstanbul projemizde çalışmalarımız son aşamaya geldi. Bir kaç gün içerisinde kamuoyuyla paylaşacağız. Kanal İstanbul çevresindeki yapılaşmayı kentsel dönüşüm ile çözeceğiz.