Krizle gitti 15 sene sonra yatırımla döndü

2001 krizi ile birlikte Cezayir’e giderek ülkenin en büyük mobilya üreticisi olmayı başaran Tan Ailesi, Türkiye’ye yatırımla dönüyor. Bella Maison markası adı altında 25 milyon dolar yatırımla 60 mağaza açılacak.

  • KAAN ZENGİNLİ
x

Ekonomide kriz algısı yaratmaya çalışanlara rağmen yerli ve yabancı yatırımcının Türkiye’ye güveni sürüyor. Özellikle 15 Temmuz sonrası birçok şirket yatırımlarına hız verirken, Türkiye pazarına giren markaların sayısında da artış gözleniyor. Son olarak Türkiye’de ev tekstili pazarına girme kararı alan markalardan biri de Bella Maison… Aslında yeni yaratılmış bir marka. Ancak arkasında 2000’li yıllara dayanan bir hikaye var. ‘Güzel Evim’ anlamına gelen bu markanın hikayesi aslında ‘güzel evime dönüş’ten geliyor… 2001 krizi ile Türkiye pazarından çıkmak zorunda kalarak, Cezayir’de mobilya üretimine başlayan Tan Ailesi, bu marka ile yeniden Türkiye’ye dönüyor. O dönemde riske girerek gittikleri Cezayir’de mutfak ve yatak odası üretimi konusunda pazar lideri olmayı başarmışlar.  Cezayir’deki Coccinelle markasını Türkiye’ye taşımak yerine, Bella Maison markasıyla Türkiye’de kendilerince bakir olan ev tekstili pazarına girme kararı almışlar. Şirketin hikayesi ve Türkiye’deki hedeflerini Bella Maison Yönetim Kurulu Başkanı Muhammed Tan’dan dinledik… 

Mobilya işine girişiniz nasıl oldu?

Babam 1990’lı yıllarda Türkiye’de mobilya üretimine başladı. 2001 krizi ile birlikte bizim de işlerimiz kötüye gitmeye başladı. Ardından Cezayir pazarını keşfettik. O dönemde mobilya imalatı ve hammadde tedarikçiliğine başladık. Çok geri kalmış bir ülkeydi Cezayir. Ülkede mobilya üretimi yapan ilk şirket biziz. Cezayir’de halen mutfak-modüler sistem ve aynı zamanda yatak odası üretimi yapıyoruz.

Cezayir’de büyüme nasıl gerçekleşti?

Markamız Cezayir’in en büyük mobilya markası oldu. Öyle ki, pazardaki rakiplerimiz bizi taklit eder oldu. Mağazalarımıza gelip fotoğraf çekenleri görür olduk. Şu anda pazar lideriyiz.

Cezayir’de aylık 1.000 yatak odası, yılda da 10 bin mutfak satışı gerçekleştiriyoruz. Yılda 80 milyon dolar ciro yapıyoruz.

İkinci kuşak olarak siz iş hayatına nasıl girdiniz?

Benim de iş hayatım Cezayir’de başladı. Babam ülkeye gittiğinde ben ortaokulu bitirmiştim. Liseyi Cezayir’de bir Fransız okulunda okudum. Üniversite döneminde ikinci öğretimdim ve gündüzleri fabrikada çalışıp, akşamları okuyordum. Fabrikanın anahtarlarını babamız teslim etti. Sorumluluğu bize yükledi. 

Türkiye’de yatırım kararı nasıl oluştu? 

Türkiye’deki yapılanmamızı 4 yıl önce kurduk. Cezayirli firmalara ihracat yapıyor ve tedarik sağlıyoruz. Türkiye’deki hedeflerimizi genişletmek istedik. Uzun yıllar oldu Cezayir’de ve hep Türkiye hasretimiz vardı. Eve bir şey alırken bile ‘nasıl olsa Türkiye’ye döneceğiz, Türkiye’de yaparız bunu’ mantığıyla baktık. 

Yeni bir marka yarattınız…

Türkiye’ye yeni bir yatırımla geri döndük. Cezayir’deki işlerimiz orada devam ediyor. Ancak Türkiye’deki yatırımımızı tekstil üzerine yapılandırdık. Yeni bir marka yarattık. Adı Bella Maison… Güzel evim demek… Bu da bize Türkiye’mizi çağrıştırıyor. Güzel evimize dönüş hikayesi gibi… Uzun yıllar araştırmalar yaptık. Türkiye’de ev tekstil ürünlerinde bir pazar açığı olduğunu fark ettik.

Ne tür ürünler olacak? Yatak örtüleri, banyo grupları, havlu grupları, mutfakta kullanılan tekstil araçları ve aksesuar grupları gibi ürünlerin satışını yapacağız 

Üretim olacak mı? 

Denizli ve Bursa’dan ürün tedariki yapacağız. Üretimi şimdilik düşünmüyoruz.

Bella Maison yurt dışına çıkacak mı?

Cezayir’e de taşıyacağız bu markayı. Kuveyt’te ilk mağazamızı açtık. İngiltere’de bir dağıtım şirketi ile anlaşma yaptık. İran ile de görüşmelerimiz devam ediyor. Türkiye’deki mağazalarımızın kendimize ait olmasını istiyoruz. Sonra franchise vereceğiz. 

5 yıl içinde 25 milyon dolar yatırımla Türkiye’de 60 Bella Maison mağazası açılacak. Marka İngiltere, İran ve Kuveyt’e de açılacak.

5 yılda 60 mağaza açmayı planlıyoruz

AVM mağazacılığı yapan firmalar, çok ciddi yatırımlarla çok sayıda mağaza açıyorlar. Dolayısıyla büyük rakamların altına giriyorlar. Bunun da faturası ürüne kesiliyor. 5 yılda 60 mağaza açmayı planlıyoruz. Daha ayakları yere basa bir marka olmayı ve bu strateji ile büyümek istiyoruz.  İlk yıl 6 mağaza açacağız. Bunun için 3 milyon dolarlık bir yatırım öngördük. Toplam yatırımımız 25 milyon doları bulacak. 

MİLLİ DUYGULARIMIZ KABARDI YATIRIM KARARIMIZI HIZLANDIRDIK

Türkiye ekonomini nasıl değerlendiriyorsunuz?

15 Temmuz sürecinin hemen ardından milli duygularımız da kabardı. Türkiye’de yatırım yapma fikrimizi daha da hızlandırdık. Allah ülkemize zeval vermesin, ekonomik kriz söylentilerine de kulak asmamak lazım. Türkiye artık tüketim toplumu haline gelmiş bir ülke. Türkiye’deki şirketlerin çoğunun cirosunda gerileme yok. İnsanların tüketim alışkanlıklarında bir azalma da yok. Ayrıca genç bir toplumuz. Türkiye ekonomisi dimdik ayakta duruyor. 2017 yılı daha iyi olacak.

 

DEVAMI İÇİN TIKLAYIN

Bu yazıya ilk siz yorum yapın.

Yorumlar

Yorumlarınızı kendi özgün iradenizle yayınlamakta olup; bununla ilgili her türlü dolaylı ve doğrudan sorumluluğu tek başınıza üslenmektesiniz. Yorum yaparak Toplum Kuralları ve Kullanım Koşulları'nı kabul etmiş sayılırsınız.

  • Lütfen birşeyler yazınız. Yorum alanı boş bırakılamaz.
  • Tebrikler! Yorumunuz onay sonrası yayınlanacaktır.
  • Mesajlarınız size hukiki sorumluluk doğurur.
  • Bir hata oluştu lütfen daha sonra tekrar deneyiniz!