18 Nisan 2024 Perşembe / 10 Sevval 1445

Meyveyi şişeleyip 100 ülkeye satıyor

Tokat, İzmir ve Aydın’da bulunan fabrikalarından 100’den fazla ülkeye ürün satan Dimes, 2019’da ihracat atağına kalkıyor. Yerli ürün kullanarak Türk tarımına da destek veren marka, ihracat tarafında yüzde 50 büyüme hedefliyor. 

KAAN ZENGİNLİ22 Nisan 2019 Pazartesi 07:00 - Güncelleme:
Meyveyi şişeleyip 100 ülkeye satıyor

Türkiye’nin yerli sermayeli ilk meyve suyu markası Dimes, 2018 yılında olumsuz pazar koşullarına rağmen elde ettiği başarıyı, daha da güçlü bir şekilde 2019 ve daha sonrasına taşımayı hedefliyor. 2019’da ihracatta yüzde 50 büyüme hedefiyle hareket eden Dimes, yıl içerisinde yaklaşık 10 milyon TL düzeyinde yatırım gerçekleştirecek. Şirket, Tokat, İzmir ve Aydın Sultanhisar’da yer alan fabrikalarından 100’den fazla ülkeye ihracat gerçekleştiriyor. Meyve suyu pazarında 2018 yılında konjonktürel bir daralma yaşandığını ifade eden DİMES CEO’su Ozan Diren, “Dimes pazardan olumlu ayrışma başarısını gösterdi ve yılı cirosal büyüme ile kapattı. Üretim hacmi ve kapasite kullanım oranlarında düzenlemeler yapmamız gerekti, ancak özellikle kendi markamızla gerçekleştirdiğimiz üretimde, pazardan daha iyi bir performans gösterdik. Bu da pazar paylarımıza olumlu yansıdı; lider olduğumuz kategorilerde pazar payımızı artırdık” dedi.  

Türkiye ekonomisi ve markanızın hedefleri hakkında neler söylemek istersiniz?  

2019 yılında verimlilik artışı ve kapasite kullanımına öncelik vereceğiz. 2019’un, dünya ve ülkemiz ekonomisi için zor bir yıl olacağını biliyoruz. Öte yandan DİMES, zorluklar ve yoklukların Türkiye ekonomisinin temel gerçeği olduğu bir dönemde, milli tarımı milli sanayi ile destekleyip, bu zorluk ve yokluklara çözüm üretme azmiyle hayat bulmuş bir şirkettir. Hayata başka bakmayı ve her zaman daha iyisini ortaya koymayı ilke edinmiş bir şirket olarak, bu dönemde paydaşlarımız ve ülkemiz için katma değer üretmeye odaklanıyoruz. Üretim hacmimiz ve kapasite kullanımımız arttıkça, katma değer üretme gücümüz de artıyor. Üretim hacmimizi artırmak için çalışmalarımıza devam edeceğiz. Yatırıma da devam devam edeceğiz. 2019 yılında 10 milyon TL düzeyinde yatırım gerçekleştireceğiz. 

İhracat tarafında ne gibi gelişmeler var? Büyüme hedefiniz nedir? 

Üretim hacmi artışı için, önceliklerimiz arasında başta ihracat geliyor. 100’ü aşan ülkeye kendi markamızla gerçekleştirdiğimiz ihracatımızda, agresif büyüme hedeflerimiz var. Farklı coğrafyalarda, farklı ürün portföyleri ile büyüme hedefliyoruz; ancak temel odağımız yüzde 100 ve sıkma kategorisi ürünler. Tüm dünyada beslenme farkındalığı ve tercihleri doğrultusunda önemi giderek artan yüzde 100 ve sıkma kategorisinde en çok çeşide sahip markayız. Bu gücümüzü, ihracata da yansıtıyoruz. İhracat rekabetçiliğimizi daha da artırmak amacıyla, stratejik bir yönetim felsefesi benimsiyoruz. Aynı zamanda, ihracat ekibimizi daha da güçlü kılacak yapılanma adımlarını da atmış bulunuyoruz. 2019 yılında ihracatta yüzde 50, hatta daha fazla büyüme hedefliyoruz. 

Hammadde tedarikini Türkiye’den yapıyorsunuz, bu anlamda tarıma verdiğiniz desteklerden bahseder misiniz? 

Şirketimi kuruluşundan bu yana Türk tarımına desteğini sürdürüyor. Tarım ve tarıma dayalı gıda endüstrilerinin, Türkiye’nin yeni büyüme öyküsünde çok önemli yer tutacağına yürekten inanıyoruz. Türk tarımını sanayinin gücüyle değerlendirmeyi şiar edinmiş bir şirket olarak, köklerimizden gelen bilincimizle, bu alanda öncü uygulamalarımızı sürdürmeye azimliyiz. Hammaddesi yüzde 100 yerli meyve ağaçlarından, ithal tohuma bağlı kalmadan, Türkiye topraklarında yetiştirilen meyveler olan meyve suyu endüstrisi ihracatının yaklaşık yüzde 90’ı, dış ticaret fazlası olarak yansımaktadır. Meyve üreticileriyle çok güçlü bir bağa sahibiz; onları sürekli destekliyoruz. Meyve üreticisinin dilinde ‘DİMES’lik Meyve’, sektörde ‘DİMES güvencesi’ gibi ifadelerin yerleşmiş olmasından da gurur duyuyoruz. Her yıl tarım üreticilerine ücretsiz dağıttığımız fidanların sayısı, milyonlarla ifade ediliyor. 

Yüzde 100 yerli üretim yapılıyor

Sektörde durum nedir? İçecek pazarında daralıyor fakat markanız büyüyor…  

İç pazardaki daralmanın devam edeceği doğru, 2019 yılında, konjonktürel daralmanın devam edebileceğini ön gördüğümüz iç pazarda, yüzde 18 büyüme hedefliyoruz. Var olan ürünlerimizin yanı sıra, üretim hacimlerini artırmada bir diğer önceliğimiz, halkımıza yeni lezzetler, yeni içecek alternatifleri sunmak. Bu alanda yoğun bir şekilde çalışıyoruz. Çalışma odaklarımızdan birini, bugüne dek meyve suyu sektöründe çok fazla işlenmemiş meyve çeşitlerini sektöre kazandırmak oluşturuyor. Sektörümüzde Ar-Ge Merkezi kuran ilk şirket, Türkiye’de meyve suyu üreten ilk yerli sermayeli marka olarak bunu görev biliyoruz.

3.5 MİLYON DOLARLIK İTHALATI ENGELLEDİ

Şirketinizin Ar-Ge çalışmalarından bahsedermisiniz?  

Türkiye’nin ilk meyve suyu Ar-Ge merkezini kuran firma biziz… Aynı zamanda, Türkiye’de sıkma ve yüzde 100 portakal suyu üretiminde yerli portakal kullanan, bunun için üretim tesisinde özel üretim hattı kuran ilk markayız. Ar-Ge merkezimizde geliştirdiğimiz ve bazı yerel portakal türlerinin kabuk acılığının, meyve suyuna geçmesini önleyen bir projemiz sayesinde, yerli portakal kullanım oranımızı bir yıl içerisinde yüzde 90 oranında artırdık. Türk çiftçisinden iki kata yakın oranda daha fazla portakal alıyoruz. Yerli portakal alımımızın, 9 bin tondan 17 bin tona çıkmasıyla, 3.5 milyon dolarlık hammadde ithalatı, Türk çiftçisinin ürünü ile ikame edilir hale geldi.