25 Nisan 2024 Perşembe / 17 Sevval 1445

‘Türk dizileri bu yıl da yok satacak’

Dünya televizyon endüstrisinin en büyük pazarı olan MIPCOM 2016 Fuarı, Fransa’nın Cannes kentinde dün kapılarını açtı.

18 Ekim 2016 Salı 07:00 - Güncelleme:
‘Türk dizileri bu yıl da yok satacak’

102 ülkede gösterilen izlenme rekorları kıran Türk dizi ve sinema filmleri fuara damgasını vurdu. İstanbul Ticaret Odası’nın (İTO) 62 metrekarelik bir alanda milli katılım gerçekleştirdiği fuarda konuşan İTO Başkanı İbrahim Çağlar “Türk yapımları, dizi ve sinema filmlerinin, eğlence içeriklerinin pazarlandığı MIPCOM’da bu yıl da yok satacak” dedi. İstanbul Ticaret Odası fuarda geçen yıl başarıyla dalgalandırdığı Onur Konuğu Ülke Bayrağı’nı düzenlenen toplantıyla Japonya’ya devretti. Çağlar, Türkiye’nin Japonya ile tarihi dostluğunu fuarın da katkısıyla, yeni işbirliği fırsatlarına dönüştürmek istediklerini kaydederken “Televizyon endüstrisinin ticaret hacminin 100 milyar dolara yaklaştığını, çok büyük bir ekonomik ve sosyal güç olduğunu vurgulayan İbrahim Çağlar, geçen yıl beyazperdeye taşınan Türk-Japon ortak yapımı Ertuğrul 1890 filmini hatırlatarak, “O gün yaşananları bugünkü nesillere olanca duygusuyla taşıyabilecek başka bir yöntem daha var mı” diye konuştu.

Haftada 50 dizi çekiliyor

Türk dizi ve yapımlarının son dönemde adeta dünyanın kalbinde taht kurduğuna işaret eden İbrahim Çağlar, Türkiye’de her hafta ortalama 50 civarında dizi çekildiğini ve bu dizilerin çoğunun bir ya da bir buçuk saatlik sürelere sahip, yüksek maliyetli yapımlar olduğunu belirtti. Çağlar, bir dizinin yapım bedelinin neredeyse bir sinema filminin yapım bedeline eşit hale geldiğine de işaret etti.