23 Nisan 2024 Salı / 15 Sevval 1445

Yabancılar Marka Park’ın peşinde

Trend ayakkabıları tek çatı altında satan Marka Park % 100 büyüyerek 20 mağazaya ulaşınca yabancılar peş peşe kapısını çalmaya başladı.

Yaşar Kızılbağ/İstanbul13 Ocak 2014 Pazartesi 07:00 - Güncelleme:
Yabancılar Marka Park’ın peşinde

Dünyada trend olan ayakkabı markalarını kendine has bir sunumla satan Markapark, son yıllarda yüzde 100 büyüyünce yabancılar satın almak için peşine düştü. Halen 20 mağaza ile hizmet veren Markapark’ın son 3 yılda her yıl ortalama yüzde 100 büyüdüğünü belirten Markapark Yönetim Kurulu Başkanı Gürkal Özer “Yabancılardan teklifler alıyoruz ama vazgeçmeyiz” dedi. Özer ayrıca yerli mağazalardan da ‘bizi al’ teklifleri aldıklarını söyledi. Aralarında Keds, Camper, New Balance, Superga, Tecnica, Buffalo, Fred Perry gibi markaların da bulunduğu 60’a yakın markanın satışını yaptıklarını anlatan Özer “7-8 markanın da Türkiye temsilcisiyiz. 2007 yılından beri dünyadaki ilk lastik tabanlı kanvas ayakkabı olan Amerikan Keds ve aya ayak basan ilk insanın giydiği botlardan esinlenerek doğan İtalyan Moon Boot  markalarının Türkiye distribütörüyüz. Bu markaları Türkiye’de çok iyi bir noktaya taşıdık. Keds markasında 2013 yılında Avrupa ülkeleri arasında en başarılı distribütör seçildik” dedi. Kökleri 1986 yılına dayanmasına rağmen Markapark olarak 2005 yılından bu yana hizmet verdiklerini söyleyen Özer, özellikle AVM’lerde mağaza açtıklarını belirterek yeni mağazalar için Marmara Forum ve Kanyon gibi yerlerle de görüşmelerinin sürdüğünü, mağaza sayısını artıracaklarını söyledi.

Atlas Pasajı’na özel mağaza

Özer, franchise vermeyi düşünmediklerini ancak hedeflerinin yurtdışında da mağazalar açmak olduğunu belirtti. Bu yıl Beyoğlu’nda tarihi Atlas Pasajı’nda bir butik açtıklarını da söyleyen Özer “Sinema ve tiyatronun kendini hissettirdiği bir lokasyonda mağazamıza Markapark adının yanına ‘Sahne’ eki getirdik. Farklı bir dekorasyon yaptık. Alışveriş yapan her müşterimize 2 kişilik sinema bileti hediye ediyoruz” dedi.

Tolstoy’un romanındaki subay, Türk markası oluyor

Marka Park Yönetim Kurulu Başkanı Özer “2013 yılında kendi markamızı çıkardık. Tolstoy’un Anna Karannina romanından esinlenip genç kızların hayran olduğu yakışıklı Rus subay Vronsky’nin adını markamıza koyduk. Şu an İtalya ve İspanya’da üretiyoruz. Bunu Türkiye’de üretmek ve tüm dünyada önemli bir marka haline getirmek en önemli amacımız arasında yer alıyor” dedi. Özer bu markanın 27 ayrı ülkede tescilinin de alındığını söyledi.