24 Nisan 2024 Çarşamba / 16 Sevval 1445

Acılı ton balığı üretti ihracatını ikiye katladı

Adanalı ton balığı markası SASU, ‘Acılı Adana’ başta olmak üzere dokuz farklı çeşit soslu ton balığı üretince 17 ülkeye ihracata başladı. SASU Yönetim Kurulu Başkanı Alican Yamanyılmaz, “Acılı Adana ton balığı ürünümüz ile Ortadoğu’ya ihracatımızı ikiye katladık” dedi.

26 Mayıs 2016 Perşembe 07:00 - Güncelleme:
Acılı ton balığı üretti ihracatını ikiye katladı
AZ BALIK TÜKETİYORUZ
 
Türkiye’nin balık tüketiminde dünyanın çok gerisinde kaldığına dikkat çeken Yamanyılmaz, “AB’de kişi başı konserve balık tüketimi yıllık 4 kg, Orta Doğu’da 5 kg iken Türkiye’de 100 gramı bulmuyor. Ürün çeşitliliğimiz ile Türkiye’de konserve balık tüketimini de artırmayı hedefliyoruz.” dedi. 
 
İNOVASYON ÖNEMLİ
 
Türkiye’nin üç tarafının denizlerle çevrili olmasına rağmen balık tüketiminde dünya standartlarının çok gerisinde olduğuna dikkat çeken Yamanyılmaz, şu bilgileri paylaştı: “2 milyon tonluk dünya konserve balık pazarında Türkiye 12 bin ton üretim ve yaklaşık 5 bin ton ihracat ile 159 ülke arasında 52.ci sırada. Bu rakamlar, Türkiye gibi büyüme potansiyeli olan bir ülke için oldukça düşük.” Dünyanın birçok ülkesinde marketlerde konserve balık raflarının çok büyük ve zengin olduğuna dikkat çeken Alican Yamanyılmaz, Türkiye de ise durum tam tersi, birçok ürününün arasında kaybolup gidiyor. Oysa topu topu dört tane üretici firma var. Belki de tüketimin düşük olmasından kaynaklanıyor. Biz ton balığında yaptığımız inovasyonla, market raflarına zenginlik ve çeşitlilik getirdik. Ancak ulusal marketlerde yer almak pek kolay değil. Tüm şartlarımızı zorluyoruz, girişimlerimiz ısrarla devam ediyor. Böylelikle Türkiye’de ton balığı tüketimi de artacak” diye konuştu.