20 Nisan 2024 Cumartesi / 12 Sevval 1445

Bursa emin adımlarla geleceğe yürüyor

Bursa’da son 16 ayda ulaşımdan çevreye, altyapıdan spora kadar her alanda önemli yatırımları hayata geçiren Başkan Aktaş, kenti daha iyi günlere taşımak için proje çalışmalarını tamamladıklarını söyledi. 

14 Mart 2019 Perşembe 07:00 - Güncelleme:
Bursa emin adımlarla geleceğe yürüyor

Bursa'nın düş kuranların hedeflere ulaştığı, yaşayanların huzur bulduğu ve yaşayanlarına huzur veren bir şehir olduğunu belirten Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, sorunların tespiti için günlerce aylarca çalıştıklarını ve bizzat sahada tespitler yaptıklarını dile getirdi. Vatandaşla, akademik odalarla, sivil toplum kuruluşlarıyla, toplumun kanaat önderleriyle, basınla her konuyu görüştüklerini ifade eden Başkan Aktaş, “Bir şehir tasavvuru oluşturduk. Çünkü biliyoruz ki Bursa bir cihan imparatorluğunun kurulduğu bir şehir.  Bursa şehirlerden bir şehir değil, çok özellikli bir şehir. Bursa’nın geçirdiği süreçleri, geldiği noktayı, bugüne kadar sağladığı başarıyı inceledik ve bir yol haritası belirledik. Konularımızı altı başlıkta, Ulaşım Trafik, Kentleşme ve Çevre, Turizm, Yerel Ekonomik Hayat, Sosyal Hayat ve Eğitim, Kültür Sanat ve Spor olarak belirledik” dedi.  Dünyanın tüm gelişmiş şehirlerinin en önemli ve çözümü için en fazla para harcanan sorununun trafik ve ulaşım olduğunu hatırlatan Başkan Aktaş, bu gerçekten hareketle yatırımlarda aslan payını ulaşıma ayıracaklarını vurguladı. Bursa’nın 2035 yılını hedef alan ulaşım master planını hazırladıklarını ve 2 yıl sonra kentte ulaşımın sorun olarak gündeme gelmeyeceğini hedef aldıklarını dile getiren Aktaş, tek tek araç sayımları yapılarak hazırlanan planın Büyükşehir Belediye Meclisi’nden de oy birliği ile geçtiğini hatırlattı. Mevcut raylı sistem hatları hakkında bilgi veren Başkan Aktaş, 17.8 kilometrelik 20 istasyonlu Emek Arabayatağı Hattı’nda günlük 104 bin ve 30.9 kilometrelik 32 istasyonlu Kestel Üniversite Hattı’nda da günlük 180 bin olmak üzere günlük toplam 284 bin yolcu taşıdıklarını söyledi. 

DEMİR AĞLARLA ÖRÜLÜYOR 

Hem mevcut hattı daha rantabl hale getirecek sinyalizasyon optimizasyonu çalışması hem de yeni yapılacak hatlarla ilgili bilgi veren Başkan Aktaş, sinyalizasyon optimizasyonu çalışmalarının başladığını ve bu çalışma tamamlandığında 3,75 dakika olan sefer sıklığının 2 dakikaya ineceğinin altını çizdi. Sadece bu düzenleme ile birlikte yeni bir hat yapmadan 284 bin olan günlük yolcu sayısının 2020 Temmuz ayında 460 bine çıkaracaklarını ifade eden Aktaş, “Bunun yanında yarım kalan Terminal Hattı var. Müstakil olan bu hattı mevcut hatta entegre ediyoruz. Terminal – Kent Meydanı Raylı Sistem Hattı’mız 8.2 kilometre ve 11 istasyonu var. Cumhurbaşkanımız müjdeyi verdi ve ‘Gereken ne ise yapılacak’ dedi. Bunun yanında bin 355 yataklı şehir hastanemiz geliyor. Yine Yüksek Hızlı Tren Bursa’mızla buluşuyor. Yüksek Hızlı Tren’in Bursa’daki bitiş noktasını göze alıp, halkımızın tamamen raylı sistemle hızlı trene ulaşımı temin için planlamamızı yaptık. Emek’te biten hattı 5,5 kilometrelik ilave hat ve 4 istasyonla şehir hastanemiz ve Yüksek Hızlı Tren’le buluşturuyoruz. Bunun yanında Üniversite Hattı’mızı da 3 kilometre ilave hat ve 2 istasyonla Görükle’ye ulaştıracağız” diye konuştu. 

GÜRSU’DAN ÇALI’YA METRO 

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın Bursa mitinginde sözünü verdiği Gürsu Çalı arası 28.2 kilometrelik yeni metro hattının detaylarını da paylaşan Başkan Alinur Aktaş, şunlar söyledi. “Gürsu’dan başlayıp tamamı yer altından olacak hattımız Değirmenönü, Otosansit, Esenevler, Hastane, Mesken, Yeşilyayla, Zafer Plaza, Kültürpark, Acemler ve devamında Çalı’ya kadar uzanacak. Özellikle Ulucami Hanlar Bölgesi civarında oluşturacağımız tarih adalarını da ayağa kaldıracak önemli bir çalışma. Metromuz hep doğu batı aksında. Kuzey güney aksında bir hattımız yok. Demirtaş çok yoğun bir mahallemiz. Demirtaş OSB çok aktif sanayi bölgelerinden biri. Demirtaş’tan başlayıp FSM’den geçen ve Çalı’ya kadar devam eden 20.2 kilometre ve 17 istasyonlu yeni hattımız da 104 bin yolcu taşıma kapasitesine sahip olacak. Bunun yanında BTSO’nun özel olarak ilgilendiği TEKNOSOB bizim yüz akımız. Görükle’deki hattımızın Kızılcıklı ve Başköy’e sağlıklı şekilde ulaşımı kaçınılmaz bir gerçek. Bunun için de 6 kilometre uzunluğunda ve 6 istasyondan oluşan yeni bir hattımız var. Tıkır tıkır, saat gibi işleyen bir sistem kurguladık. Hesaplarımızı yaptık. Tüm bunlarla halen 54 kilometre olan mevcut hattımızı 60 kilometre ilave ile 114 kilometreye çıkarıyoruz.”   

Başkan Aktaş, hazırladıkları yeni projelerle trafiği rahatlatacaklarını söyledi.  

ACEMLER DÜĞÜMÜ ÇÖZÜLÜYOR 

İstanbul’daki 15 Temmuz Şehitler Köprüsü’nden yüzde 12 daha fazla araç trafiğinin olduğu, Bursa’daki tüm yolların kesişme noktası olan Acemler’deki düğümü çözmek için de projelerini hazırladıklarını belirten Başkan Aktaş, seçim sonrası ilk olarak işe Acemler’den başlayacaklarını vurguladı. Direksiyonel kavşak uygulaması ile trafiğe önemli bir rahatlama getireceklerini belirten Başkan Aktaş, İzmir Ankara Yolu’nun her iki yönüne yapılacak yan yollar, Hayran Cadde’nin duble yola çıkarılması, bölgeye yapılacak bin araçlık otopark ile Acemler’in nefes alacağını vurguladı. Yakın Doğu Çevre Yolu’nun Botanik Park kısmına viyadük yapılacağını, Beşyol Kavşağı’nın tamamlanacağını dile getiren Başkan Aktaş, Çelebi Mehmet Bulvarı’nda kamulaştırmaların bitmek üzere olduğunu, Botanik Park Kavşağı ile trafiğin gerçek manada rahatlatılacağını dile getirdi. Çevre Yolu’nun Soğanlı Bölgesi’ne her iki yönlü dönüş kolları yapılacağını belirten Başkan Aktaş, Adliye Kavşağı, Balıklıdere üzerine yapılacak. 

KREŞ

YENİDEN YEŞİL BURSA

Kentleşme ve çevre başlığı altında en fazla önem verdikleri konuların başında ‘yeniden yeşil Bursa’ hedefi olduğunu dile getiren Aktaş, 40 dönümlük Atatürk Stadyumu’nun yanında Ürünlü’de 70 futbol sahası büyüklüğündeki 500 dönüm alanın da Millet Bahçesi olarak Bursa’ya kazandırılacağını açıkladı. Başkan Aktaş, Çeltik Tematik Çiçek ve Su Parkı, 200 dönümlük Gökdere Çocuk Aktivite Köyü ve Trafik Eğitim Merkezi, 225 dönümlük Vakıfköy Kent Parkı ve 93 dönümlük Demirtaş Barajı Eğlence Parkı ve Mesire alanı yapılacağını söyledi. 

KUMKAYA

MUDANYA MARİNA

TURİZM GELİRLERİNDE PASTA BÜYÜK

Türkiye’nin 2023 hedefinde 50 milyar dolar olan turizm pastasının 70 milyar dolar olarak revize edildiğini hatırlatan Başkan Aktaş, sahip olduğu tarihi kültürel ve doğal değerlerle Bursa’nın bu pastadan ciddi bir pay alabileceğini söyledi. Bu konuda yol haritasını belirlediklerini belirten Aktaş, “Ortalamamız 1.9 gece. Bunu mutlaka 3,5- 4’lere taşımamız lazım. Osmanlı şehriyiz, farklı medeniyetlerin hala izlerini taşıyan şehiriz. Yemek kültürü, sosyal kültürel yapı, tarihsel özelliklerin tamamını turizm çatısı altında bütün dünya ile buluşturmanın derdindeyiz. Ciddi fuarlarda boy gösteriyoruz. 17 ilçeyi de hesaba katmak zorundayız çünkü hepsinin ayrı ayrı değeri var. Mudanya Güzelyalı ve Kumyaka marinaları oluşturacağız. Mudanya’nın saklı cenneti Tirilye’yi tekrar ayağa kaldırmamız gerek. Gölyazı ciddi bir turizm markası olacak. Dağyenice’yi yakın zamanda yatırımcısıyla buluşturacağız. 500 dönümlük bu alan, doğayla uyumlu alanlarıyla Bursa’nın vazgeçilmezleri arasına girecek.  

LOJİSTİK ÜS

BURSA İÇİN CANLA BAŞLA 

Mihraplı’da yapımı devam eden şehitliğin anıtının da 18 Mart’ta yerine konulacağını belirten Başkan Aktaş, “Bursa için canla başla diyerek yola çıktık. Hiçbir kompleksi olmadan memlekete aşık bir kardeşiniz olarak, tarihten aldığı değerleri ileriye taşımaktan başka hiçbir derdim yok. İnşallah bu dönemde benimle beraber olacak 17 belediye başkanımızla, Cumhur İttifakı çatısında bu işe inanmış, vatana, millete, bayrağa ve devletine canını seve seve feda edecek, ecdadın dün Çanakkale’de bugün 15 Temmuz akşamında yaptığı gibi inanmış kadrolarla Bursa’yı geleceğe taşımanın hesabını yapıyoruz” dedi.