25 Nisan 2024 Perşembe / 17 Sevval 1445

Çevrimiçi İtibarınızı Etkili Olarak Nasıl Yönetirsiniz?

İnsanlar sizin veya sizin markanız, ürününüz veya şirketiniz hakkında çevrimiçi olarak konuşuyor. Peki siz onları dinliyor musunuz?

13 Kasım 2017 Pazartesi 07:00 - Güncelleme:
Çevrimiçi İtibarınızı Etkili Olarak Nasıl Yönetirsiniz?
Nesta Creative Reklam Ajansı Dijital Pazarlama Uzmanı Mesut Demiratar, dijital dünyada itibarınızı etkili olarak nasıl yönetebileceğiniz konusunda bilgi verdi. Günümüzde çoğu marka temsilcisinin hem kendi kişisel itibarı hem de markasının itibarı üzerinde çok durmadığını belirten Mesut Demiratar sözlerine şöyle devam etti: “Günümüzde “İtibarınızı kuruyor ve yönetiyor musunuz?” sorusuna genelde “Hayır.” cevabı alıyorum. Bu konuda marka temsilcileri, çabalarını arttırmalı ve kendi markalarının çevrimiçi dünyada insanlar tarafından nasıl algılandıklarını analiz etmeleri gerekiyor.” dedi.
 
Kendiniz ve Markanızdan Bahseden Takipçilerinizle Bağlantı Kurun
 
Mesut Demiratar, takipçilerinin ve müşterilerinin özellikle de olumsuz tepkilerine vaktinde cevap vermeyen marka temsilcilerinin, mümkün olduğunca onlarla direkt olarak bağlantı kurmaları gerektiğine değinerek; “Özellikle de sosyal medya mecraları ve şikayet platformları, olumlu veya olumsuz bir tecrübe yaşayan müşterilerin uğrak yerleridir. Olumlu bir hizmet aldığında bunu insanlarla paylaşmak ister. Yalnız olumsuz bir hizmet aldığında bunu çok daha fazla paylaşmak ister. Bu nedenle çevrimiçi görüşleri, yine çevrimiçi olarak yakından takip etmek gerekir. Zamanında müdahele edilmeyen olumsuz görüşler, itibarınızı ciddi derecede zedeleyebilir.” dedi. 
 
Önemli Sosyal Medya Mecralarında Mutlaka Bulunun
 
“Markanız adına aktif olmuyor olsanız dahi, sadece müşteri ve takipçilerinizle bağlantıda olmak için en çok tercih edilen sosyal mecralarda bulunmalısınız. Bunu yaparken de tüm sosyal mecralarda aynı kullanıcı adını alarak, olumlu bir algı bırakmanız, sizin yararınıza olacaktır. Bu sadece kullanıcı adı için geçerli değil. Sosyal ağlarda kullandığınız renk şemaları, logo biçimleri vb gibi görsel araçların tutarlılık içinde olması gerekir. Bu müşterileriniz ve takipçileriniz için güvenilir hissi yaratır.” diyen Mesut Demiratar takipçilerin görüşleri ne kadar ağır olursa olsun, onlara mutlaka bir cevap vermek zorunda olduğumuzu yineliyor.
 
Sizi Yanlış Tanımlamalarına İzin Vermeyin
 
Mesut Demiratar “Bazı durumlarda müşteri veya bir takipçinizmiş gibi ilerleyerek markanız veya sizin hakkınızda negatif içerik üreterek, sizi yanlış tanıtıyor da olabilirler. Özellikle Google başta olmak üzere diğer arama motorlarında da görünen bu tür içerikler markanıza, şirketinize ve size zarar veriyor olabilir. Bu durumlar için Negatif SEO dediğimiz uygulama ile asılsız haberlerin önüne geçilebilir.”
 
Mesut Demiratar son olarak, “Çevrimiçi takip ve geliştirme işine girişmediyseniz, markanızı geliştirme konusunda da büyük bir fırsatı kaçırıyorsunuz demektir. Nesta Creative Reklam Ajansı olarak, hem reel hem de dijital dünyada insanlarla markalar arasındaki ilişkileri yeniden tasarlayıp, “insana” temas eden tüm mecralarda iletişim kurmaya çalışıyoruz. Bu bağlamda itibar yönetimi açısından zorluk yaşayan marka sahibi veya temsilcileri için destek vermeye hazırız.” dedi.
 
İHA