NASA'nın 'gezegen avcısı' Tess'in fırlatılışı ertelendi

NASA’nın gezegen keşif uydusu Transiting Exoplanet Survey Satellite (TESS)'in dün gece SpaceX roketi ile yörüngesine fırlatılması planlanıyordu. Ancak fırlatmaya iki saat kala uydunun lansmanı Çarşamba gününne ertelendi.

• star.com.tr

SpaceX erteleme ile ilgili olarak, "uyduyu yörüngesine taşıyacak roketi kontrol etmek için daha fazla zamana ihtiyaç duyduğunu" açıkladı. ve fırlatmayı en yakın Çarşamba gününe erteledi.

NASA'nın 'gezegen avcısı' Tess uydusu
Transiting Exoplanet Survey Satellite’ın (TESS) dünya dışı yaşamın keşfinde de etkili olması bekleniyor. Bu nedenle bilim dünyasında yeni teleskop “gezegen avcısı” ve “uzaylı avcısı” olarak da nitelendiriliyor.

ABD’nin önde gelen üniversitelerinden Massachusetts Institute of Technology’de (MIT) görev yapan bilim insanları TESS’in kullanıma girmesi ile ilk 24 ayda 50 Dünya büyüklüğünde, uzaylı yaşama ev sahipliği yapabilecek gezegen keşfetmeyi umduklarını açıkladı.

Galaksimizde Dünya benzeri 200 milyar gezegen olduğuna dikkat çeken bilim insanları, yeterince bilgi birikimine ve teknolojiye sahip olduklarını ve TESS sayesinde söz konusu keşfin yakın bir zamanda gerçekleşebileceğini belirtiyor.

Görevdeki ilk 2 yılında on binlerce yıldızı incelemesi planlanan TESS’in diğer görevleri arasında çeşitli gök cisimlerini incelemek, büyük kara delikleri ve yıldızları tanımlamaya katkı sağlamak da bulunuyor.

Fransa´da üst düzey bürokrattan göstericiye dayak