25 Nisan 2024 Perşembe / 17 Sevval 1445

Uzaydan gelen virüs nedir?

Yabancı kaynaklı bir sitede yapılan açıklamaya göre 23 Aralık tarihinde virüsün uzaydan gelecek olması ve Dünya’yı yok edeceği iddiası gündeme bomba gibi düştü. Bilim insanları sayılı günler içinde tüm insanlığı öldürebilecek virüsün yakın zamanda tüm Dünya'ya yayılacağını düşünüyor. Ancak virüsün sebebiyle ilgili ek bilgi verilmedi.

14 Aralık 2017 Perşembe 07:00 - Güncelleme:
Uzaydan gelen virüs nedir?

Science dergisinin haberine göre Hindistanlı astronomlar, 23 Aralık'ta dünyanın sonunun geleceğini duyurdu.

Hindistanlı bilim insanları, sayılır günler içinde tüm insanlığı öldürebilecek virüsün yakın zamanda tüm Dünya'ya yayılacağını düşünüyor. Ancak virüsün sebebiyle ilgili ek bilgi verilmedi. Hint bilimciler, yakınlarda bir uzay cismini tespit ettiklerini, bu cismin NATO veri tabanında bulunmadığını ifade ettiler. Ölümcül virüsün gezegenimize bu cismin ulaştırdığı kaydedildi. Bilim insanları, ölümcül hastalık kaynağının tam olarak nasıl yayılacağını bildirmedi.

Benzer haberler daha önce de çıkmıştı

Örneğin, Dünya’nın Kasım ayında on beş günlük bir karanlık yaşayacağının NASA tarafından doğrulandığı iddia edilmiş ve iddianın yanlış olduğu kanıtlanmıştı. Yine benzer şekilde 25 Şubat’ta bir asteroitin Dünya’ya çarpacağı yönündeki yanlış iddia sosyal medyada yaygınlık kazandıktan sonra bazı haber siteleri tarafından yayınlanmıştı.

Dünya dışında şu ana kadar yaşam tespit edilemedi

Dünya dışında basit bakteri formunda yaşam olabileceğine dair birçok teori bulunmasına rağmen halen gözlemlenebilen herhangi bir dünya dışı yaşam bulunmamaktadır. Uzaydan gelecek bir virüsün doğru olması aynı zamanda dünya dışı yaşamı da kanıtlamak olacaktır. İnsanlığın dünya dışındaki yaşam hakkındaki elindeki ender bilgilerden biri ise Avrupa Uzay Ajansı’nın (ESA) P67 isimli meteorda bulduğu organik moleküldür.

RUSYA’NIN RESMİ HABER AJANSI SPUTNİK YAYINLADI

Rusya’nın resmi haber ajansı Sputnik, 12 Aralık’ın ilk dakikalarında ‘Bilim insanları: Uzaydan gelen virüs 23 Aralık’ta Dünya’yı yok edecek’ başlıklı bir haber yayınladı.

Sputnik, haberini güvenilik kaynaklardan biri olarak görülen Science dergisine dayandırdı.

Haberde şöyle dendi: “Bilim insanları, ölümcül hastalık kaynağının tam olarak nasıl yayılacağını bildirmedi. Science dergisinin haberine göre Hindistanlı astronomlar, 23 Aralık’ta dünyanın sonunun geleceğini duyurdu. Hindistanlı bilim insanları, sayılır günler içinde tüm insanlığı öldürebilecek virüsün yakın zamanda tüm Dünya’ya yayılacağını düşünüyor. Ancak virüsün sebebiyle ilgili ek bilgi verilmedi. Hint bilimciler, yakınlarda bir uzay cismini tespit ettiklerini, bu cismin NASA veri tabanında bulunmadığını ifade ettiler. Ölümcül virüsün gezegenimize bu cisim tarafından ulaştırıldığı kaydedildi.”