29 Mart 2024 Cuma / 20 Ramazan 1445

"Denizli'de Hedef Pazar İtalya"

"Denizli'de Hedef Pazar İtalya" - TİM Başkan Vekili ve DENİB Başkanı Kocasert: - "Türkiye'nin 2016 yılında İtalya'ya ihracatı yüzde 10,1 artarak 7,6 milyar dolar ile şimdiye kadarki en yüksek seviyeye ulaştı"DENİZLİ (AA) - Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkan Vekili ve Denizli İhracatçılar Birliği (DENİB) Başkanı Süleyman Kocasert, Türkiye'nin ihracat yaptığı ülkeler arasında İtalya'nın son derece önemli bir ülke olduğunu belirterek, "Türkiye'nin 2016 yılında İtalya'ya ihracatı yüzde 10,1 artarak 7,6 milyar dolar ile şimdiye kadarki en yüksek seviyeye ulaştı.

15.02.2017 - 21:01
" dedi.

Kocasert, TİM Akademi tarafından hayata geçirilen "10 İl 10 Ülke Projesi"nin yedincisi olan "Denizli'de Hedef Pazar: İtalya" konulu toplantıda yaptığı konuşmada İtalya'nın Türkiye için Denizli için çok önemli bir ortak ve aynı zamanda pazar olduğunu belirtti.

Denizli'nin ihracatındaki ürün grupları ile İtalya'nın ithalat yapısını incelediklerini dile getiren Kocasert, şunları söyledi:

"Denizli ihracatının önemli bir kısmı tekstil, hazır giyim, demir ve bakırdan oluşuyor. İtalya'nın ithalatında da bu ürünler önemli bir paya sahip. Denizli'nin ihracatına baktığımızda ise İtalya'nın yüzde 7,2 pay ile 4. sırada yer aldığını görüyoruz. İtalya'yı hedef seçmek, Denizli'nin pazardan aldığı payı artırarak ihracatçıya önemli katkılar sağlayacaktır. Türkiye'nin 2016 yılında İtalya'ya ihracatı yüzde 10,1 artarak 7,6 milyar dolar ile şimdiye kadarki en yüksek seviyeye ulaştı. Denizli'nin İtalya'ya ihracatı 2016'da yüzde 14 artarak 193 milyon dolar olarak gerçekleşti. İtalya, Türkiye ihracatında son derece önemli bir ülke."

İtalya ile Denizli arasındaki ticari ilişkilerin 2 bin yıl öncesine dayandığına işaret eden Kocasert, "Kayıt altına alınmış Denizli'nin ve Ege Bölgesi'nin ilk ihracatı bundan 2 bin yıl kadar önce Pamukkale ve Hierapolis bölgesinden İtalya'ya gerçekleşmiş. Antik kazı çalışmalarında bulunan bir mezar taşında defalarca bu bölgedeki pamuklardan üretilen kumaşların Efes limanı üzerinden önce Yunanistan'a, ardından da İtalya'ya ihraç edildiği, bilimsel olarak da kanıtlanmış durumda." dedi.

-"Bu yıl İtalya'ya olan ihracatımızda yüzde 17'lik artış var"

İki ülke arasındaki ilişkilerin önemini vurgulayan Kocasert, "İçinde sıkıntılar olan bir yılı geride bıraktık ama 2017 yılı ihracata yüzde 15'lik bir artışla başladı. Biz Denizli olarak değer anlamında yüzde 15, miktar anlamında yüzde 20'lik bir artış gerçekleştirdik. Geçen yıl 2 milyar 766 milyon dolarlık ihracat gerçekleştiren Denizli'nin İtalya'ya ihracatının payı yüzde 7,2 iken bu yıl İtalya'ya olan ihracatımızda yüzde 17'lik artış var. İtalya-Denizli ilişkilerine baktığımız zaman genellikle biz İtalya'nın dış ticaretinde yüzde 2'lik pay alırken İtalya bizim dış ticaretimizde her zaman ilk 10'da, çoğu zaman da ilk 5'te yer almış bir ülke. İtalya, güçlü bir dış ticaret ortağımız ancak sahip olduğu potansiyel bunun çok daha ötesinde. Bu anlamda İtalyan dostlarımız arasında iş birliği ile ilgili önemli fırsatlarımız var." diye konuştu.

Denizli Valisi Ahmet Altıparmak da Denizli ile İtalya arasında yıllardır süregelen ticari ve dostane ilişkilerin çok daha ilerilere götürülebileceğine dikkati çekerek, "Tekstilde olsun, mermerde olsun, makinede olsun çok iyi ilişkiler içerisindeyiz ama çok daha ileriye götürülebilir. İtalya'nın sahip olduğu potansiyel halihazırdaki pazar ve açılacak pazarlar Türklerle işbirliği yapma konusunda ciddi bir cazibe noktası oluşturuyor. Birlikte Afrika'ya, Asya'ya açılma teklifleri var. Bunu iyi değerlendirmemiz lazım. Bu girişimcilik ruhu içerisinde Denizli ayrı bir yere sahip." ifadesini kullandı.

Denizli Anemon Otel'de gerçekleştirilen etkinliğe İtalya'nın İzmir Konsolosu Luigi Iannuzzi, İzmir İtalyan Ticaret Odası Başkanı Pietro Alba, Denizli Ticaret Odası Meclis Başkanı Hüseyin Memişoğlu, Denizli Ticaret Odası Başkan Vekili Salih Sarıkaya, ihracatçılar, sanayiciler ve davetliler katıldı.

Toplantıda ayrıca Prof. Dr. Emre Alkin'in moderatörlüğünde, İtalya'nın Bölgedeki Konumu ve Pazar Analizi ve Hedef Pazar İtalya başlığı ile sunum gerçekleştirildi.