28 Mart 2024 Perşembe / 19 Ramazan 1445

Projeleriyle öğrencilerinin hayatına dokunuyor

Projeleriyle öğrencilerinin hayatına dokunuyor - Sakarya'da Almanca öğretmenliği yapan Ali Akıllı, ulusal ve uluslararası projelerdeki özverili çalışmasıyla çocukların eğitimine ve gelişimine katkı sağlıyor - Akıllı: "Çocuklarımızın hayatlarına dokunarak onların hayata tutunmalarını, savrulmamaları gerektiğini, bu bilinci aşılamamız gerektiğini düşünüyorum.

23.11.2017 - 11:26
Çocuklarımızın kesinlikle yardımseverlik duygularını kazanması gerekiyor"

SAKARYA (AA) - İBRAHİM YOZOĞLU - Sakarya'da Almanca öğretmenliği yapan Ali Akıllı, birçok ulusal ve uluslararası projelerde yer alarak öğrencilerin eğitimine ve gelişimine katkı sağlıyor.

Adıyaman'da başladığı mesleğini 2010 yılından itibaren Sakarya'da sürdüren Almanca öğretmeni Akıllı, Suriyeli Çocukların Türk Eğitim Sistemine Entegrasyonunun Desteklenmesi (PİCTES) Projesi İl Koordinatörlüğü, Milli Eğitimciler Birliği Derneği (MEB-DER) Genel Başkanlığı, Eğitim-Bir-Sen Sakarya Şube Başkan Yardımcılığı, Sakarya İHH İnsani Yardım Derneği Yönetim Kurulu üyeliği, Yedirenk Uluslararası Öğrenci Derneği Yönetim Kurulu üyeliği, Her Sınıfın Bir Yetim Kardeşi Var Projesi İl Koordinatörlüğü ve En Yakın Arkadaşım Akranım Projesi Yöneticiliği gibi birçok alanda çalışma yürütüyor.

Vaktinin çoğunu öğrencilerin daha bilinçli yetişmesi adına ulusal ve uluslararası proje hazırlayarak geçiren Akıllı, aldığı desteklerle bu çalışmaların yürütücülüğü görevini de üstleniyor. Özellikle Suriyeli ve yetim çocuklarla yakından ilgilenen Akıllı, daha iyi eğitim almaları için büyük çaba gösteriyor.

Afrika ülkeleri ve savaş bölgelerindeki çocukların temel ihtiyaçları ve eğitimleriyle de yakından ilgilenen, çalışmalarıyla farkındalık oluşturan Akıllı, çeşitli alanlarda yürüttüğü ulusal ve uluslararası projelerle diğer meslektaşlarına örnek oluyor.

Ali Akıllı, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 2004'te Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi Almanca Öğretmenliği'nden mezun olduğunu ve aynı yıl sözleşmeli öğretmen olarak mesleğe başladığını söyledi.

Kadrolu öğretmen olarak 2005'te Adıyaman'a atandığını, orada 5 yıl çalışmasının ardından 2010 yılından bu yana Sakarya'da görev yaptığını aktaran Akıllı, şöyle konuştu:

"TES-İş Adapazarı Anadolu Lisesi Toplumsal Hizmet Kulübü rehber öğretmenliği yapıyorum. Toplumsal Hizmet Kulübümüz 2013'te Ankara'da 81 ilden gelen sivil toplum kuruluşları delegelerinin oyuyla yılın öğrenci topluluğu seçildi. Şu anda Sakarya İl Milli Eğitim Müdürlüğünde Suriyeli Çocukların Türk Eğitim Sistemine Entegrasyonu Projesi il koordinatörlüğünü yürütüyorum. Projemiz kapsamında Sakarya'da 210 okulda 55 öğretmenimizle yaklaşık bin 500 Suriyeli çocuğumuza Türkçe eğitimleri veriyoruz. Proje kapsamında öğrencilerimize çanta, kırtasiye yardımları da yapılıyor."

MEB-DER Başkanlığı görevini de yürüttüğünü dile getiren Akıllı, dernek bünyesinde İçişleri Bakanlığı tarafından desteklenen "En Yakın Arkadaşım Akranım Projesi"ni yürüttükleri bilgisini verdi.

Okullarda "akran zorbalığı" üzerine eğitimler yaptıklarını ifade eden Akıllı, "Rehber öğretmenler, özel eğitim öğretmenlerinden oluşan proje ekibimiz ve Sakarya Üniversitesinden akademisyen arkadaşlarımızla projemizi yürütüyoruz. Aynı zamanda Milli Eğitim Bakanlığı ve İHH İnsani Yardım Vakfı'nın 'Her Sınıfın Bir Yetim Kardeşi Var Projesi' il koordinatörlerinden birisiyim. Sakarya'da yetim çocuklara yönelik çalışmalar yapıyoruz. Tüm dünyadaki yetimlere yönelik okullarımızda yardımseverlik bilinci ve değerler eğitimine katkı sağlayacak çalışmalarda bulunuyoruz." diye konuştu.

- "Çocuklarımızın kesinlikle yardımseverlik duygularını kazanması gerekiyor"

Çalışmaları kapsamında daha önce Afrika'da Kenya'da insani yardım çalışmalarında bulunduğunu, iki kez savaş döneminde, Suriye'de yetim kamplarını ziyaret ederek oradaki çocuklarla bir araya gelip onlara yardım çalışmaları yaptıklarını anlatan Akıllı, şöyle devam etti:

"Öğretmenlerimizin sınıflarda hayata dokunmasını istiyoruz. Tabii ki çocuklarımıza matematik, Türkçe, edebiyat öğreteceğiz. 5'in 3'ten büyük olduğunu kesinlikle çocuklarımıza öğretmemiz gerekiyor ancak helal olan 3'ün haram olan 5'ten daha değerli olduğunu öğretmemiz gerekiyor. Çocuklarımızın hayatlarına dokunarak onların hayata tutunmalarını, savrulmamaları gerektiğini, bu bilinci aşılamamız gerektiğini düşünüyorum. Çocuklarımızın kesinlikle yardımseverlik duygularını kazanması gerekiyor. Çocuklarımızın iş birliği, ekip ruhu, birlikte çalışma ve birlikte yaşama kültürüne sahip olması gerekiyor. Milli ve manevi değerler bizi ayakta tutan ögeler. Birçok Avrupa ülkesinin çökme sebebi diyebileceğimiz alışkanlıkların tam aksine biz ülkemizde milli birlik ve beraberliği bu şekilde sağlayabileceğimizi düşünüyorum."

Akıllı, 24 Kasım Öğretmenler Günü'nün rutin kuru mesajlarla geçiştirilmesi yerine hem öğretmenlere hem eğitim camiasına katkı sağlayacak çalışmalar, çalıştaylar, sosyal ve kültürel etkinliklerle desteklenmesi gerektiğini düşündüğünü sözlerine ekledi.