28 Mart 2024 Perşembe / 19 Ramazan 1445

Türk havlusu 186 ülkeye satılıyor

Türk havlusu 186 ülkeye satılıyor - DENİB Yönetim Kurulu Üyesi Dal: - "Mısır pamuğu dünyaca nasıl marka olmuşsa Turkish Towels da böyle bir marka olmuş durumda" - "186 ülkeye Türk havlusu ihraç ediyoruz"DENİZLİ (AA) - Denizli İhracatçılar Birliği (DENİB) Yönetim Kurulu Üyesi İsa Dal, Türk havlusunun Turkish Towels adı altında bir marka olduğunu ve 186 ülkeye ihraç edildiğini söyledi.

17.02.2017 - 23:08

Dal, DENİB tarafından beşincisi düzenlenen "Ev ve Plaj Giyimi Tasarım Yarışması Final Gecesi" için düzenlenen toplantıda gazetecilere yaptığı açıklamada, markalaşmanın uzun bir süreç olduğunu belirterek, Türkiye'nin bu süreci kavramaya başladığını belirtti.

Birçok firmanın Turquality kapsamında markalaşma desteği aldığını ifade eden Dal, şöyle konuştu:

"İtalya aslında net bir tekstil ihracatçısı, Fransa aynı zamanda bir tekstil ihracatçısı. Türkiye'den daha katma değerli, daha yüksek miktarlarda ihracat yapıyorlar. Bunun en temel sebebinin markalaşma olduğunu gördük. Bu anlamda Türkiye'de birçok firmamız markalaşma anlamında dünya çapında çok önemli adım attı. Sadece firma bazında marka değil aynı zamanda emtia bazında markalaşmanın ne kadar önemli olduğunu biz özellikle DENİB ve Ekonomi Bakanlığı kapsamında yapmış olduğumuz uluslararası rekabeti geliştirme programlarında gördük."

Dal, Türk havlusu markasının bir çok ülkede ayrı bir yeri olduğunu anlatarak, "Mısır pamuğu dünyaca nasıl marka olmuşsa Turkish Towels da böyle bir marka olmuş durumda. ABD'de satılıyor. Rusya'da Türk havlusu hala çok önem arz ediyor, çok talep görüyor. Dünyanın birçok yerine, 186 ülkeye Türk havlusu ihraç ediyoruz. Bu da bir emtianın markalaşmış olmasının çok önemli bir göstergesi." dedi.

- Dünyada 1600 yılından beri tanınıyor

DENİB olarak yürütülmekte olan Turkish Towels projesinin Turquality kapsamında çok ciddi bir bütçesi bulunduğunu dile getiren Dal, Avrupa ve Uzak Doğu ülkelerinde Türk markalarını ön plana çıkarmak için çalıştıklarını söyledi.

Dal, Turkish Towels'ın Denizli için büyük önem arz ettiğini ifade ederek, dünyada 1600 yılından beri tanındığını ifade etti.

Gazetecilerin referanduma ilişkin soruları üzerine Dal, seçimler sonrası uluslararası anlamda taşların yerine oturacağını söyledi.

Türkiye'nin temel stratejisinin ihracat yapan ve cari açığı olmayan bir ülke durumuna gelmek olduğunu vurgulayan Dal, "500 milyar hedefimize çok yaklaşacağız 2023'te. Bu sıçramayı da biz bu sene bekliyoruz. Referandumla beraber çevremizdeki uluslararası bazı olaylar ve içinde bulunduğumuz durumların dengeye oturacağı, normalleşeceği bir dönem yaşayacağız. İhracatımızın çok daha fazla ivme sağlayacağına ve hızlanacağına inanıyoruz. Şu andaki hazırlıklarımız da çalışmalarımız da öngörülerimiz o doğrultuda." diye konuştu.