Şirketin yeni büyük hissedarı Etihad Havayolları ve diğer hissedarların sermaye yatırımlarının 1 Ocak 2015 itibarıyla gerçekleşmesi ile birlikte yeni bir döneme giren Alitalia’nın Başkanı Luca di Montezemolo şirketin geleceğiyle ilgili şunları söyledi:
“Önceliğimiz müşterilerimizi yaptığımız her şeyin merkezine koymak olacak. Bunu başarabilmek için, başta iş yapış şeklimiz olmak üzere pek çok şeyi değiştireceğiz. Yeniden hayat verdiğimiz ve inşa ettiğimiz Alitalia, İtalya’nın önemli bir değeri olacak ve ülke turizminin ve iş dünyasının büyümesine katkı sağlayacak.”
Etihad Havacılık Grubu Başkanı ve CEO’su ve Alitalia Başkan Yardımcısı James Hogan ise Alitalia’nın geleceği için değişimin öneminin altını çizdi:
“Halen Eurozone krizinin etkisi altında olan bir pazarda kararlı bir değişimden başka hiçbir seçeneğiniz yok. Ama elbette ki ticari bir yatırımın ticari geri dönüşlerinin de olması gerekiyor. Alitalia’ya yatırım yaptık çünkü bu şirketin yeniden karlı hale geleceğine inanıyoruz. Önümüzdeki aylar ve birkaç yıl kolay olmayacak. Ancak herkes çaba harcarsa Alitalia yeniden büyüyebilir. Alitalia’nın 2017 yılından itibaren kârlı hale gelmesini bekliyoruz.”
Alitalia CEO’su Silvano Cassano Alitalia’nın yeni stratejisinin ayrıntılarını şöyle açıkladı:
“Alitalia’nın yeni stratejisi; ciddi, heyecan verici ve ticari bir strateji. Sürdürülebilir karlılık ve uzun dönemli bir büyüme için performans-temelli ve müşteri-odaklı bir kültür oluşturmamız gerekiyor. Hissedarlarımızdan aldığımız yatırım bize bu olanağı sunuyor.”
Cassano’nun açıkladığı stratejinin ana başlıklarını şunları oluşturuyor:
Uçuş Ağı
• İtalya için yeni bir üçlü aktarma merkezli stratejisi uygulamaya konuldu. Milan Malpensa uzun mesafeli uçuşları, Milan Linate de ortak hava yolları aktarma merkezleriyle bağlantıları arttıracak. Roma Fiumicino ise uzun mesafeli uçuş kapasitesini arttırırken İtalya pazarına uyum sağlamayı sürdürmek amacıyla kısa ve orta mesafeli uçuşlarını da genişletmeye devam edecek.
• Uçuş ağındaki tarifeler daha iyi bağlantılar sağlamak ayrıca mevcut ve yeni ortaklarla arttırılmış kod paylaşımı gerçekleştirmek üzere optimize edilecek.
• Roma kalkışlı yeni rotalara Berlin, Duesseldorf, San Francisco, Mexico City, Santiago (Şili), Beijing ve Seoul da eklendi, New York, Chicago, Rio de Janeiro ve Abu Dabi’ye yapılan sefer sayıları arttırıldı.
• Alitalia aynı zamanda Milan Malpensa’dan Abu Dabi’ye günlük servisleri olan haftada 13 uçuş, Şangay’a haftada 4 uçuş ve Tokyo’ya ek seferler düzenleyecek.
• Venedik, Milano, Bolonya ve Katanya’dan yapılacak seferler Etihad Havayolları’nın Abu Dabi bağlantılı uçuşlarına daha fazla eklemlenirken Roma’dan daha fazla uçuşla Ortadoğu, Afrika, Hint Yarımkıtası, Güneydooğu Asya, Çin ve Avustralya’ya aktarmalı seferler gerçekleştirilecek.
• Venedik Roma Fiumicino ve Milan Malpensa’ya dışında Alitalia’nın Abu Dhabi’ye uzun mesafeli uçuş düzenlediği İtalya merkezli tek havaalanı olacak.
İşbirlikleri
Skyteam üyeleri ve özellikle Air France/KLM ve Delta ile ilişkilerimizi derinleştirmeye yönelik fırsatlar doğrultusunda arayışımızı sürdürürken Airberlin&NIKI ile yeni bir önemli iş ortaklığı ve daha fazla Etihad Airways bağlantısı gerçekleştireceğiz. Bunlara ek olarak, Air Serbia ve Etihad Regional ile daha yakın çalışmaya yönelik planlarımız bulunuyor. Bu iş ortaklıkları, farklı pazarlarda bizi seçen müşterilerin sayısını artıracaktır.
Filo
Alitalia, Ethiad Havayolları ve iş ortakları filo verimliliğini artırmak için yeni fırsatlar keşfediyor. Örneğin Alitalia, 14 Airbus A320s’i Airberlin’e tahsis ederken Etihad Havayolları ile birlikte Alitalia için ek geniş-gövdeli uçaklar alma seçeneklerini de gözden geçiriyor. Alitalia’nın ayrıca, Etihad Havayolları’nın mevcut filo siparişinden uçak alma fırsatı olacak.
Yolcu Hizmetleri
Tüm havayolu bünyesinde misafirlerin önceliğini birinci planda tutan yeni ürün ve hizmet standardına dayanan bir sistem kurulacak. Yolcular geleneksel İtalyan misafirperverliğini, yeni yiyecek menüleri seçeneklerini, Roma, Milano Malpensa ve Milano Linate’deki yeni lounge alanlarını tecrübe ederken yeni kurulacak Müşteri Mükemmeliyeti Eğitim Akademisi ile yolcularla birebir muhatap olan personelin tümünün kabiliyetleri geliştirilecek.
Marka
Alitalia, uçak, üniformalar ve müşterilere yönelik diğer temas noktalarını kapsayan yeni bir marka ve görsel kimlik oluşturacak. İsim aynı kalacak ancak yeni marka çalışmaları İtalya’nın ruhunu yakalamaya ve somutlaştırmaya odaklanacak.