Dolayısıyla iklim değişikliği başlığı Davos ekonomik forumunda gölgede kaldı.
Dünya liderlerinin ve iş dünyasının üst düzey temsilcilerinin bir araya geldiği Davos’a ulaşmak için Zürih Havalimanı’na sadece VIP isimleri taşıyacak 2500 helikopter geldi.
Zirve boyunca 1700 özel uçağın da Davos Zirvesi için İsviçre’ye iniş yaptığı tahmin ediliyor.
Hatta Zürih Havayolları’nın kapasitesi yetmediği için İsviçre ordusu askeri hava üslerini de bu uçaklara açtı.
1700 uçağı kullanan katılımcı sayısıysa 2500’le sınırlı kaldı.
Dünya liderleri ve iş adamlarının iklim değişikliğini tartışmak için, iklime zarar veren, küresel ısınmaya etki eden ve karbon salınımı meydana getiren özel uçakların yoğun olarak kullanılması eleştirilerin odağındaydı.
UÇAKLARIN İKLİM DEĞİŞİKLİĞİNE ETKİSİ
Uçakların iklim değişikliğine etkisi yüzde 3 ila 5 arasında. Bu oranın önümüzdeki 20 yıl içinde yüzde 15'e ulaşacağı ileri sürülüyor.
Bugün dünyada 17 bini aşkın yolcu uçağı yılda 4.2 milyar yolcuyu dünyanın dört bir yanına taşıyor.
Yine dünya genelinde 200 aktif havayolu şirketi bulunuyor.
Uçak bileti fiyatlarının giderek düşmesi ve kişi başına gelirin artması, hava ulaşımında hızlı bir büyümenin önünü açıyor.
Ancak bu büyüme beraberinde farklı bir sorunu da gündeme getiriyor.
Yakıt olarak petrol ürünlerini kullanan uçaklar, küresel ısınmaya sebep veren etkenlerden biri olarak sorgulanmaya başlandı.
Özel uçaklar bir saatte bir aracın yıllık yaktığı benzinden daha çok benzin sarf ediyor.
Bilim insanları, hava ulaşımının yüksek karbon emisyon oranları nedeniyle iklim değişikliğini etkilediğini belirtiyor.
Ayrıca, yüksek irtifada atmosfere karışan gazların yeryüzündekilere göre dört kat daha etkili olduğu ifade ediliyor.
Uçak yakıtının bir litresinin yanmasıyla 3.16 litre karbondioksit gazı, 1.25 litre su buharı ortaya çıkıyor.