Mega projede yeni aşama

1915 Çanakkale Köprüsü’nde kritik bir safha daha geçildi. Çelik şaftların kule keson temeline montaj işlemi Çanakkale Zaferi’nin 104 yılında başlatıldı. Çalışmaları Başkan Erdoğan da izledi.

19 Mart 2019 Salı 07:00
Ekonomi Haberleri


Dünyanın en geniş orta açıklıklı köprüsü olacak 1915 Çanakkale Köprüsü’nün kule keson temeli şaft montajı dün başlatıldı. Çalışmaları Başkan Recep Tayyip Erdoğan da takip etti. Öncesinde 18 Mart Şehitleri Anma Günü ve Çanakkale Zaferi’nin 104. Yılı Töreni’ne katılan Erdoğan ardında da 1915 Çanakkale Köprüsü’nün yapım çalışmalarını incelemek için bölgeye geçti. Köprüdeki son durum hakkında brifing alan Erdoğan daha sonra köprünün kule keson temeli şaft montajı için başlatılan çalışmaya katıldı. Erdoğan çelik şaftların ıslak havuzda kule keson temelleri üzerine montajını başlattı.

DÖRT ADET ÜRETİLDİ

Dünkü kritik aşamanın ardından kule keson temelleriyle yüzdürülerek daha önce iyileştirilen nihai kule temel konumlarına batırılarak yerleştirilecek. Bu imalatın tamamlanması sonrası ankraj kaidesi ve bağ kirişi imalatlarının da yapılmasıyla çelik kule montajına başlanacak. Kulelerden gelecek yükleri keson temellere aktaracak çelik şaftlar Gölcük’te her kule temeli için iki adet olmak üzere toplam 4 adet üretildi.

Asma köprü kule temelleri Asya tarafında 45 metre, Avrupa tarafında ise 37 metre derinlikte iyileştirilmiş deniz tabanına serbestçe oturacak. 

YÜKSEKLİĞİ 318 METRE

Köprü çelik kule yüksekliği 318 metre olacak. Otoyol projesi kapsamında Çanakkale Boğaz Köprüsü’nün yanı sıra toplam 31 viyadük, 5 tünel, 30 köprülü kavşakla 143 alt ve üst geçit köprüsü yapılacak.  Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesi Malkara-Çanakkale (1915 Çanakkale Köprüsü dahil) kesimi, ‘yap-işlet-devret’ modeli kapsamında ihale edilmişti. Köprü için yapılan ihalede en düşük süreyi, Daelim (Kore)-Limak-SK (Kore)-Yapı Merkezi OGG teklif etmişti. Ortak girişim grubu köprü ve otoyol yapımı için 10 milyar 354 milyon lira proje bedeli ve 5.5 yıllık yapım süresi dahil toplam 16 yıl 2 ay 12 gün işletme süresi teklif etmişti. 

3 YIL SONRA İLK ARAÇ GEÇECEK

1915 Çanakkale Köprüsü, 18 Mart 2022’de hizmete girecek. Köprü, Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesi kapsamında yer alan Malkara-Çanakkale Otoyolu kesiminde yer alacak. Yap-İşlet-Devret (YİD) Projesi ile hayata geçen proje, 88 kilometre otoyol ve 13 kilometre bağlantı yolu olmak üzere toplam 101 kilometre uzunluğa sahip bulunuyor. Projenin en önemli yapısı olan ve 770’er metre yan açıklıklarla beraber 3 bin 563 metre uzunluğa sahip 1915 Çanakkale Köprüsü, tamamlandığında, 2 bin 23 metre orta açıklığıyla bu konuda dünyanın en geniş orta açıklıklı köprüsü olacak. 

THY ve Opet tarafından yaptırılan camiyi Başkan Erdoğan hizmete açtı.

Şehitler Abidesi Camii hizmete girdi

Çanakkale’de tarihi Gelibolu Yarımadası’nın Hisarlık Tepe mevkisinde yapımı tamamlanan Şehitler Abidesi Camii, Başkan Erdoğan tarafından açıldı. Erdoğan “Tüm emeği geçenlerden Allah razı olsun. Zira yazları özellikle burada tabii bu tür ihtiyacı giderecek bir mekan, ibadethane yoktu ama şimdi gerek şehitler kabristanıyla, bu da bize nasip oldu. Başbakanlığım döneminde bunları yaptık ama şimdi de buradaki bu mescit eksiğini de OPET ailesi ve THY el ele vererek, gayretleriyle bu da giderilmiş oldu” dedi. Alınan bilgiye göre aminin yapımında 250 metreküp sarıçam ahşabı kullanıldı. THY OPET Havacılık Yakıtları AŞ firmasının katkılarıyla yapılan caminin minaresi ise Antalya’dan getirilen limra taşından yapıldı. Aynı anda 350 kişinin ibadet edebileceği cami için yaklaşık 4 milyon lira harcandı.