‘Elektrikli otomobilde pazar lideri olacağız’

NISSAN Türkiye Genel Müdürü Emre Doğueri, Türkiye elektrikli otomobil pazarında liderliği hedeflediklerini belirtti. Doğrueri 2020’de Türkiye yollarında olması planlanan NISSAN LEAF’ın bu stratejide amiral gemi pozisyonunda olacağını söyledi. 

23 Eylül 2019 Pazartesi 07:00
Otomobil Haberleri


Japon otomotiv devi NISSAN’da Türkiye’deki elektrikli otomobil pazarında çıtayı yükseğe koydu. 2018’i SUV’un lideri olarak tamamlayan, 2019’da da yüzde 15 ile liderliğini pekiştiren NISSAN Türkiye, 2020’de Türkiye yollarında olması planlanan NISSAN LEAF ile elektrikli araç segmentinde liderlik hedefledi. NISSAN Türkiye Genel Müdürü Emre Doğueri, markanın en kuvvetli olduğu alanlardan birinin elektrikli araçlar olduğunu ve bu hedeflerin tümünün NISSAN LEAF’i işaret ettiğini belirtti. 2020’yi LEAF yılı olarak ilan ettiklerini ve LEAF’i gelecek sene Türkiye’ye getireceklerini belirten Doğueri, “Bugünkü şartlar altında elektrikli araç pazarının kesinlikle lider markası olacağız. Türkiye’de LEAF’i test ettik ve şu an son detayları çalışıyoruz. LEAF’ın menzili 170 km’den başlıyor, 450 km’ye kadar çıkıyor”dedi. 

1.3 LİTRE X-TRAİL GELİYOR 

Haziran ayında 1.3 litre benzinli, 7 ileri DCT ve 1.5 litre dizel, 7 ileri DCT motorlarını ve şanzımanlarını pazara sunduklarını ve oldukça olumlu geri dönüşler aldıklarını belirten Emre Doğueri, NISSAN Türkiye olarak Kasım 2019’dan itibaren 1.3 benzinli motorlu yeni X-TRAIL’i müşterilerin beğenisine sunacaklarını belirtti.  Doğueri ayrıca, yeni NISSAN MICRA ile ilgili bilgiler aktararak, “Yeni MICRA’yı, 1.0litre, 99 beygir motoru ile düz ve  otomatik vites olarak, ekim sonuna yetiştirmeye çalışıyoruz. Geçen sene,MICRA ile 4.6 segment payına ulaşmıştık. Şimdiki hedefimiz yüzde 2.5-3’ler olacak” dedi. 

Türkiye yıldız gibi parladı

NISSAN’ın global olarak toplam 6 bölgede faaliyet gösterdiğini aktaran Doğueri şunları söyledi: “Ekibimizin başarısı sayesinde Türkiye, AMI bölgesi içerisinde bir yıldız gibi parladı; Türkiye bir üs konumuna geldi ve 9 ülkenin daha sorumluluğu NISSAN Türkiye’ye teslim edildi. Bu aslında bir tesadüf değil, çünkü bu sorumluluğun emanet edileceği ülkenin kendi içerisinde çok ciddi bir insan kaynağı, başarılı bir hikayesi ve bunu diğer bölgelere aktarabilecek, öğrenme yeteneği ile birlikte fark yaratabilecek bir ekibe sahip olması gerekiyordu” diye konuştu.