Ankara-Niğde Otoyolu, Akdeniz’e açılan kapı   

Yapım çalışmaları hızlandırılan ve 2020’de açılması planlanan Ankara-Niğde Otoyolu, Marmara ve Karadeniz bölgelerini Akdeniz’e bağlayacak uluslararası ulaşım ağının son halkasını oluşturacak. 

  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
x

Yap-işlet-devret modeliyle yapımına başlanan ve Şubat ayında temeli atılan Ankara-Niğde Otoyolu’nun 2020 yılına yetiştirilmesi için kapasite artırımına gidildi. Müteahhit firma, makine-ekipman ve işçi sayısını iki katına çıkartarak çalışmalarını sürdürüyor. Proje kapsamında 164 mühendis, 100 tekniker ve 3 bin 964 işçi görev yapıyor. Bin 492 ekipmanla günlük 500 bin metreküp toprak, bin 500 metreküp beton ve 200 ton demir işleniyor. Otoyolun Niğde bölümünde yol dolgu ve yarma, alt ve üst yapı ile menfez ve viyadük çalışmaları hızlı bir şekilde devam ediyor.  Ankara’nın Gölbaşı İlçesi’nden başlayıp, Niğde Gölcük Kavşağı’nda sona erecek proje, 275 kilometresi otoyol, 55 kilometresi bağlantı yolu olmak üzere toplam 330 kilometreden oluşuyor.  Ankara-Ahiboz arasında 30 kilometrelik kesimde 2x4, Ahiboz-Gölcük arasında 245 kilometrelik kesimde 2x3 şeritli ana otoyol ile güzergah boyunca 55 kilometrelik kesimde 2x2 şeritli bağlantı yolları yapılıyor. Projede toplam 12 kavşak, 3 bin metre uzunluğunda 5 viyadük, 74 köprü, 141 alt geçit, 452 menfez, 12 park alanı, 5 bakım işletme merkezi ve 12 ücret toplama sistemi yapılması planlanıyor.      

ULUSLARARASI ULAŞIM 

Yatırım maliyeti 5,5 milyar TL olan projenin tamamlanmasıyla Marmara ve Karadeniz bölgelerini Akdeniz bölgesine bağlayan uluslararası öneme sahip ulaşım ağı oluşturulacak. Avrasya bölgesinin en önemli ulaşım ağlarından TEM Otoyolu’nun eksik kalan Ankara-Niğde kesimi tamamlanarak Edirne’den Şanlıurfa’ya yaklaşık bin 500 kilometrelik kesintisiz ulaşım sağlanacak. Projenin gerçekleşmesiyle Tuz Gölü ve Kapadokya gibi önemli turizm merkezleri ile güney illerinde yer alan önemli turizm ve ticari bölgelere, güvenli ve konforlu ulaşım koridoru oluşturulacak. Özellikle ağır vasıta ağırlıklı yoğun trafiğe hizmet edecek otoyolda, trafik güvenliği, can ve mal emniyetinin sağlanması, seyahat süresinin kısaltılması ve yöredeki turizm ve sanayinin gelişmesine katkıda bulunması amaçlanıyor. Projenin tamamlanmasıyla birlikte, ülkenin gelişimiyle her geçen gün artan trafik hacminin mevcut yolların kapasitesine yaptığı olumsuz etki giderilerek, trafik güvenliğiyle bakım hizmetlerinin sürdürülebilir olması hedefleniyor.      

Bu yazıya ilk siz yorum yapın.

Yorumlar

Yorumlarınızı kendi özgür iradenizle yayınlamakta olup; bununla ilgili her türlü dolaylı ve doğrudan sorumluluğu tek başınıza üstlenmektesiniz. Yorum yaparak Toplum Kuralları ve Kullanım Koşulları'nı kabul etmiş sayılırsınız.

  • Lütfen birşeyler yazınız. Yorum alanı boş bırakılamaz.
  • Tebrikler! Yorumunuz onay sonrası yayınlanacaktır.
  • Mesajlarınız size hukiki sorumluluk doğurur.
  • Bir hata oluştu lütfen daha sonra tekrar deneyiniz!
 
İşte Cemal Kaşıkçı´nın son görüntüleri

İşte Cemal Kaşıkçı´nın son görüntüleri

Tarihe tanıklık eden fotoğraflar

Tarihe tanıklık eden fotoğraflar

Dakika dakika Cemal Kaşıkçı cinayeti

Dakika dakika Cemal Kaşıkçı cinayeti

Sosyal medyada günün en çok paylaşılan fotoğrafları

Sosyal medyada günün en çok paylaşılan fotoğrafları

En Çok Okunanlar