İngiliz Daily Mail gazetesi, firmanın Suudi Arabistan’da dağıtılan son kataloğundan, kadın görüntülerinin silindiğini duyurdu. Haberin kısa sürede dış basının manşetleri arasına girmesinin ardından İKEA resmi açıklama yapmak zorunda kaldı. Firma konuyla ilgili yaptığı yazılı açıklamada, olayın kendileri için çok üzücü olduğunu belirtilerek, “Kataloğun Suudi Arabistan versiyonundan kadınları çıkarmanın şirketin değerleriyle çeliştiğini fark etmeliydik” ifadesine yer verildi. Kadınların yanı sıra genç kızlar ve kız çocuklarının da silindiği katalog, mağazanın, cinsiyet eşitliğine bağlılığı konusunda soru işaretlerine neden olurken, İsveç Eşitlik Bakanı Nyamko Sabuni, firmanın, kendi kararlarını veren özel bir şirket olduğunu, öte yandan dünyaya İsveç’i tanıttığını, bu nedenle katalogdan kadın görüntülerini kaldırmakla hata yaptığını kaydetti. IKEA, bu yıl 62 farklı versiyonda 200 milyon katalog basmayı planlıyor. Katalogların büyük bölümü bir çok mağazada birebir aynı. Fakat, şirket daha önce bazı resimlerin yerel moda zevklerine göre yeniden düzenlendiğini açıklamıştı. Katalog bazı durumlarda da kültürel standartlarla uyumlulaştırılabiliyor. IKEA grup sözcüsü Ylva Magnusson ise şirketin farklı kataloglarında insan hakları politikalarına uygun davranıldığını ve ayrımcılık yapılmadığından emin olmak için inceleme yaptıklarını belirtti.