11 Aralık 2024 Çarşamba / 10 CemaziyelAhir 1446

İTO'nun yıldızı iki ödülle parladı

Türkiye Bilişim Derneği tarafından düzenlenen '2012 Bilişim Yıldızları E- Dönüşüm Yarışması'nda İzmir Ticaret Odası e-hizmet kategorisinde birinci, e-kent kategorisinde üçüncü olarak iki ödülle, yarışmaya damgasını vurdu. İTO Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş, aynı yarışmada 2009 yılında da e-hizmet kategorisinde birinci olduklarını hatırlatarak, 'Üyelerimize daha kaliteli ve daha hızlı hizmet vermek için teknolojinin imkânlarını sonuna kadar kullanarak yaptığımız çalışmaların ödüllendirilmesi, Odamızın bu alanda da öncü olduğunu kanıtladı' diye konuştu.

İZMİR/STAR13 Kasım 2012 Salı 07:00 - Güncelleme:
İTO'nun yıldızı iki ödülle parladı
Türkiye Bilişim Derneği tarafından düzenlenen ve e-dönüşümü en iyi gerçekleştiren, e-hizmeti en iyi sağlayan kamu ve özel sektör kuruluşlarının birlikte yarıştığı "2012 Bilişim Yıldızları E-Dönüşüm Yarışması"nda, İzmir Ticaret Odası iki ödül birden kazandı. Türkiye Bilişim Derneği, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu ile Ulaştırma Bakanlığı yetkililerinden oluşan jürinin yaptığı değerlendirme ile halk oylaması sonucunda, İzmir Ticaret Odası e-hizmet kategorisinde www.izto.org.tr adresli web portalıyla birinci seçildi. İTO'nun adresli web mobil istihbarat projesi ile de bu yıl ilk defa oluşturulan e-kent kategorisinde üçüncülük ödülü aldı.

İKİNCİ DEFA BİRİNCİ OLDU
İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş, 2009 yılında da aynı yarışmada yine e-hizmet kategorisinde Oda olarak birinci olduklarını hatırlatarak, "3 yıl sonra aynı kategoride yine birinci olurken başarımızı tekrarladık, iki ödülle de bu başarıyı arttırdık" dedi. İTO olarak üyelere en kaliteli ve en hızlı hizmeti vermeyi amaçladıklarını belirten Demirtaş, e-dönüşüm alanında pek çok ilke imza attıklarını söyledi. Demirtaş, "Yaşadığımız çağ bilgi ve bilişim çağı. Bilgiye ulaşmak, sanal dünyada iyi bir yer edinebilmek çok önemli. Bilişime önem vermeyen, yatırım yapmayan bir kurumun iyi hizmet vermesi de mümkün değil. Gerek ticaret gerekse her türlü hizmet sanal dünyaya taşınıyor. Dünya çok hızlı bir e-dönüşüm geçiriyor. Biz de bu amaçla son 20 yıldır Odamızda büyük bir e-dönüşüm yarattık. 20 yıl önce daktilo seslerinin yankılandığı İTO, bugün Türkiye'de e-dönüşümün öncülerinden birisi oldu. İlk internet sitesini kurmaktan ilk çağrı merkezini hizmete sokmaya, ilk e-imzalı sicil belgesinin verilmesinden dijital arşive kadar pek çok ilki hayata geçirdik. Onbinlerce dosya dijital arşive aktarıldı, üyelerimizin taleplerine çok daha hızlı cevap veriyoruz. Üyelerimizle büyük oranda sms ve e-mail ile iletişim kuruyoruz. Artık üyelerimiz pek çok işlemi odamıza gelmeden yapabiliyorlar. Üyelerimize, bilgisayar başında sadece "Bir tık" mesafe uzaklıktayız. Bütün bu hizmetler ile amacımız, üyelerimize en hızlı ve en kaliteli hizmeti vermek. Aldığımız ödüller başarımızı tescillediği gibi sadece İzmir'de değil Türkiye çapında, camiamızda öncü olduğumuzu gösteriyor. Bundan sonra da e-dönüşüm yolunda yapacağımız çalışmalarla hizmet kalitemizi arttırmaya devam edeceğiz" diye konuştu.

İTO'NUN PEK ÇOĞU İLK OLAN E-HİZMETLERİNDEN BAZILARI
Türkiye'de 2003 yılında web portalı kurarak hizmetlerini dijital alana taşıyan ilk Odadır. Her yıl yeni hizmetler bu portal aracılığı ile e-ortama aktarılırken, bu yıl web portalı yenilenmiş ve üyelerin işlemlerinizi daha kolay ve hızlı yapmaları, ihtiyaç duydukları bilgiye daha kolay ulaşmaları sağlanmıştır.
Ticaret Sicil Memurluğu onbinlerce üyeyi kapsayan arşivi dijital ortama aktarılmıştır. Böylece pek çok işlem dosya aranmadan, dijital ortamda çok daha hızlı yapılabiliyor
Türkiye'de Oda sicil sureti ve Oda sicil ihale belgesini üyelerine e-imzalı olarak veren ilk odadır.
İTO üyeleri Online Değerli Evrak ve Hizmet Satım Hizmeti sayesinde Tır karnesi, Euro-Med vb. değerli evrakları internet üzerinden alabilmektedirler.
İTO üyeleri web portalı üzerinden oda sicil numaraları ile aidat borçlarını güncel olarak öğrenebiliyor ve kredi kartı ile peşin/taksitli ödeyebiliyorlar.
Türkiye'de ilk Çağrı Merkezi kuran Oda. 44 92 92 numaralı çağrı merkezi günde ortalama 300-350 çağrıya yanıt veriyor.
Her gün 30 bini aşkın üyeye meslekleri ve Oda faaliyetleri ile ilgili bilgiler içeren e-bülten yollanıyor. Aynı üyelere her hafta kamu ihaleleriyle ilgili bilgilendirme amaçlı e-ihale bülteni gönderiliyor.
Üyelere bilgilendirme amaçlı yılda 300 bini aşkın SMS gönderiliyor.
Yeni başlayan Mobil İstihbarat projesi ile sicil müdürlüğü istihbarat personelinin, üyelerin işyerlerine giderek yapmış oldukları bilgi toplama ve güncelleme işlemlerinin teknoloji ile birleştirilerek daha hızlı ve sağlıklı yapılması sağlanıyor.