AVM ziyaretçilerinin tercihleriyle 11 kategoride belirlenen yılın “AVM’lerde En Beğenilen ve Tercih Edilen Markalar” araştırmasının lansmanı ve ödül töreni AYD Başkanı Hakan Kodal, başkan yardımcıları, yönetim kurulu üyeleri ve marka temsilcilerinin katılımıyla belli oldu.
AYD’nin GfK Türkiye işbirliğiyle bu yıl dördüncü kez yaptığı araştırmanın sonucunda “Erkek Tekstil”, “Kadın Tekstil”, “Spor Giyim”, “Çocuk”, “Ayakkabı – Çanta”, “Kişisel Bakım-Kozmetik”, “Restoran, Kafe”, “Dekorasyon-Mobilya”, “Elektronik” (üretici perakende), “Elektronik” (perakende) kategorilerinde AVM tüketicilerinin tercihleriyle 11 marka belirlendi.
AYD Başkanı Hakan Kodal ödül töreninde yaptığı konuşmasında, geçtiğimiz günlerde oğlunu kaybeden Avi Alkaş’a da taziyelerini bildirdi. Yapılan araştırmanın önemine değinen Hakan Kodal’ın ardından söz alan Aerium ve Cefic Türkiye Başkanı Anthony Khoi da çalışma hakkında bilgiler verdi, GfK Türkiye İş Geliştirme Yöneticisi Hakan Döngel ise araştırmanın rasyoneli ve metodolojisini anlattı.
Törende ayrıca RMK müzesi kurucusu Rahmi M. Koç’a bu müzeyi İstanbul’a kazandırdığı için teşekkür plaketi takdim edildi. Plaketi Rahmi M. Koç adına Koç Holding Yönetim Kurulu Üyesi Bülent Bulgurlu aldı.
Ödül alan markalar
Kadın Tekstil / Koton
Ayakkabı Çanta / İnci
Erkek Tekstil / Damat
Çocuk / LC Waikiki
Kişisel Bakım – Kozmetik / Tekin Acar
Restoran / Köfteci Ramiz
Kafe / Kahve Dünyası
Dekorasyon - Mobilya / Koçtaş
Elektronik (Perakende Üretici) / Arçelik
Elektronik (Perakende) / Teknosa
Spor Giyim / Mavi
AVM’lerde En Beğenilen ve Tercih Edilen Perakende Markaları Araştırması, 19 Eylül – 3 Ekim 2012 tarihleri arasında 11 ilde (İstanbul, Ankara, İzmir, Adana, Bursa, Antalya, Trabzon, Gaziantep, Diyarbakır, Denizli ve Konya) yapıldı. Araştırma 2009 yılından beri düzenli olarak gerçekleştiriliyor. Kantitatif araştırma tekniklerinden CATI (bilgisayar destekli telefon anketi) kullanılarak, 18-55 yaş arasındaki, Alışveriş Merkezi Ziyaretçisi (ayda en az 1 kez alışveriş merkezlerini ziyaret eden ve son 1 ay içinde erkek tekstil, kadın tekstil, ayakkabı-çanta, çocuk, yiyecek-içecek, dekorasyon-mobilya, kozmetik-kişisel bakım, elektronik kategorilerinden ürün-hizmet satın almış olan kişilerle) bin 200 kişi ile görüşüldü.