18 Nisan 2024 Perşembe / 10 Sevval 1445

'Londra ile Pekin'i birbirine bağladık'

Başkan Erdoğan, ‘Demir İpekyolu’nun en önemli ayağı Halkalı-Gebze hattını hizmete açtı: Bu hat boğazdan Marmaray ile geçiyor. Londra’dan yola çıkan bir tren buradan Pekin’e kadar gidecek. İki kıtayı baştan başa raylı sistemle birbirine bağladık.

13 Mart 2019 Çarşamba 07:00 - Güncelleme:
'Londra ile Pekin'i birbirine bağladık'

Türkiye’nin en büyük ulaşım yatırımlarından biri olan Gebze-Halkalı Banliyö Tren Hatları açıldı. İlk seferi, Kartal’dan Maltepe İstasyonu’na kadar Başkan Recep Tayyip Erdoğan yaptı. Açılışa Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, AK Parti İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Binali Yıldırım ve eski Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan da katıldı. Erdoğan Gebze-Halkalı Banliyö Hattı’nın, Londra’dan Pekin’e kadar uzanacak Demir İpek Yolu’nun İstanbul etabını oluşturduğunu belirterek, “Yani Demir İpekyolu, bunu gerçekleştirdik. Bize durmak yakışmaz, biz hep çalıştık, çalışacağız. İstanbul’un Anadolu yakasındaki en ucu ile Avrupa Yakası’ndaki en ucunu banliyö hattıyla birleştirmiş olduk. Bu hatla birlikte yüksek hızlı trenlerimiz artık Pendik’i son durak olarak kullanmayacak. Halkalı’ya kadar buradan devam edecek” dedi. 

DERDİMİZ HİZMET 

İstanbul’un bir ucundan Marmaray ile boğazın altından geçip diğer ucuna giden bu banliyö tren hattının Türkiye’ye, İstanbul’a ve ilçelere hayırlı olmasını dileyen Erdoğan, şöyle devam etti: “Gebze-Halkalı Banliyö Tren Hattı, eskiden 185 dakikada katedilebilen bir mesafeyken şimdi 115 dakikaya inerek, İstanbullulara net 1 saat 10 dakika kazandıracak. Görüyorsunuz hizmet başka bir şey, laf başka bir şey. CHP’lilerin böyle bir derdi var mı? Böyle bir sıkıntısı var mı? Ama bizim derdimiz hizmet. İstanbul’un en işlek ve trafik yoğunluğu en çok olan bu hat, saatte tek yönde 75 bin, günde ise 1 milyon 700 bin yolcu taşıyacak. Bir başka ifadeyle normalde ancak 100 bin araçla taşınabilecek yolcuyu, bu banliyö tren hattımız tek başına gidecekleri yerlere ulaştıracak.” 

YERLİ ÜRETİM ARAÇLAR 

Bu hatta çalışacak 440 araçtan 300’ünün Türkiye’de üretilmiş olmasıyla da iftihar ettiklerini dile getiren Erdoğan, “Laf ola beri gele yok. İş, iş... Yalanla peynir gemisi yürümüyor. Tabii Marmaray, bu projenin iki kıta arasındaki bağlantısını sağlayan en stratejik bölümü. Buradan bineceksin, denizin altından Avrupa’ya” dedi.

GÜNDE 1.7 MİLYON YOLCU TAŞIYACAK

Ankara’dan kalkan Yüksek Hızlı Tren Gebze ve Pendik üzerinden Maltepe, Bostancı, Söğütlüçeşme, Bakırköy ve Halkalı’ya ulaşacak. 1 milyar 394 milyon 460 bin 173 Euro maliyeti olan proje ile saatte 28 sefer yapılması planlanıyor.  Hattaki 43 istasyonun 7 tanesinde ana hat trenleri ve yüksek hızlı trenler de duracak. 

METRO YHT VE YÜK TRENİ ENTEGRE

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, “Gebze-Halkalı Banliyö Projesi, İstanbul için sadece bir banliyö demir yolu hattı değil bu hat İstanbul’un tüm raylı sistemlerini birleştiren ana omurgadır. Marmaray’ı da içinde bulunduran bu hatta hem metro hatlarını hem yüksek hızlı tren hatlarını hem de yük treni hatlarını birbirine entegre ediyoruz” dedi. Bakan Turhan, bunu sağlayabilmek için Marmaray’la birlikte 43 istasyon inşa ettiklerini ifade ederek, Gebze-Halkalı demir yolu hattı projesinde 2 hat üzerinden Marmaray’la bütünleşik olarak kent içi banliyö işletmesi yapılacağını ve üçüncü hat üzerinden ise şehirlerarası yolcu ve yük trenleriyle yüksek hızlı tren işletmesi yapılabileceğini söyledi. Toplam 13 istasyondan da 16 adet metro ve tramvay hattına bağlantı sağlanacağının belirten Turhan, “Banliyo ile Üsküdar-Sirkeci arası 4 dakikada, İstanbul’un iki yakasında Gebze-Halkalı arası 115 dakikada alınabilecek”  diye konuştu.