Marka yolunda sadece TV reklamlarının yetmediğine dikkati çeken Lindstrom, yaratıcı kampanyalara ve farklı kanalları etkin bir şekilde kullanmaya da ihtiyaç olduğunu kaydetti. Turkcell, geleneksel hale getirdiği ‘Turkcell Akademi Pazarlama Konferansı’nın dün beşincisini düzenledi. İş ve pazarlama dünyasının önde gelenleri ve Turkcell çalışanlarından oluşan 800 kişinin katıldığı konferansın bu yılki konuğu marka duayeni Martin Lindstrom oldu. Konuşmasında yeni tüketim alışkanlıklarını değerlendiren Lindstrom “O kadar yoğun bir hayatımız var ki artık dinlemeye vaktimiz yok. Yeni kuşak ise yeni şeylere çok şaşırıyor, hemen tüketiyor ve çöpe atıyor.
Aşk duygusu yaratmak yeni trend
Bu ortamda aşk duygusu yaratan bir marka olmadıkça fark yaratmak imkansız. Bunun yanı sıra hayatımızda var olan tüm ürünlere mutlaka oyun ayağını eklemek, oyunlaştırmak gerekecek. Tüketiciyle fiziksel temas çok önemli. Ayrıca bir şeyi tanıtmanın ve satmanın en iyi yolu hâlâ kulaktan kulağa tanıtım” dedi. İzleyicilerin sorularını da alan Lindstrom, Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv’in “İstanbul ve Türkiye markalarını daha iyi noktalara taşımak için neler yapabiliriz?” sorusunu şöyle yanıtladı: “ İstanbul ve Türkiye bu konuda çok iyi bir yolda ilerliyor. İsviçre, Avustralya ve Kolombiya için marka danışmanlığı yapıyorum. Kolombiya’nın kötü imajı vardı. Holywood’da aktif bir kampanya ile olumlu sonuçlar aldık. Avustralya için sosyal medyayı yoğun kullandık. Türkiye ve İstanbul’a gelince, marka yolunda sadece TV reklamları yetmez, yaratıcı kampanyalara ve farklı kanalları etkin bir şekilde kullanmaya ihtiyaç var.”