Irak pazarında savaş yıllarında bile iş yapan, kimi zaman da Sibirya soğuğunda dev inşaat projelerine imza atan Türk şirketler, dünyada zorlu işlere imza atmaya devam ediyor. Dünyada bir çok şirketin yapmaya cesaret bile edemediği yeni işlerden birini daha Türkler başardı. Hareket Proje Taşımacılığı ve Yük Mühendisliği, National Geographic belgesellerine konu olacak bir taşıma hikayesine imza attı. Şirket Türkmenistan’da kurulan bir tesisin 8 parçalık 4 adet 566 ton, 4 adet de 136 tonluk yükü bin 250 kilometre ötedeki Hyundai şantiyesine tek konvoyda taşıdı. 62 gün süren yolculuk sırasında tam 60 köprü geçişlerden zarar görmesin diye by-pass edildi, 46 noktada ise panel köprü kullanıldı. Çoğu köprülerin yanına yeni geçiş noktaları yapıldı ya da yeni yollar açılarak konvoy halinde ilerlemesi sağlandı. Zorlu şartlarda yapılan yolculuk sonrası şirket, Avrupa Ağır Taşımacılar Birliği’nin ‘Mükemmeliyet Ödülü’nü kazandı. Sektörde dünyanın önde gelen firmaları ile yarışarak ödülü almanın haklı gururunu yaşadıklarını belirten Hareket Proje Taşımacılığı ve Yük Mühendisliği A.Ş Genel Müdürü Engin Kuzucu “Dünyanın en iyisi olmayı hedefliyoruz” dedi. Bilinirliklerinin ülke sınırlarını aştığını anlatan Kuzucu, 35 milyon Euro’luk cirolarının yarısının dışarıdan geldiğini anlattı. 2012’de 12 milyon Euro’luk yatırım yaptıklarını söyleyen Kuzucu, yeni yılda ise 10 milyon Euro yatırım yapacaklarını söyledi. 52 dingil elektronik dümenleme kontrollü dorseler alarak, Türkiye’ye ilk defa bu araçların girmesini sağladıklarını söyleyen Kuzucu “Bu araçlarla, tek parçada taşınabilecek yük toplam 4.600 ton olacak” dedi.
Marmaray’ın vagonlarını da taşıdı
Kuzucu, bünyelerinde 28 kişinin hizmet verdiğini de belirterek “Marmaray’ın vagonlarını da biz taşıdık. 440 vagon getirdik” dedi. Türkiye dışında Azerbaycan, Türkmenistan ve Kuzey Irak’ta da çalıştıklarını söyleyen Kuzucu “Kive stadında vinçlerimiz çalıştı. Kuzey Irak’a ise yoğun bir şekilde enerji santralleri taşıyoruz, Kuzey Oraklılar enerjiye yoğun yatırım yapıyor” dedi. Kuzucu bugüne kadar taşıdıkları en büyük yükün ise yakında TÜPRAŞ’ın yeni rafineri yatırımında kullanacağı 950 tonluk parça olacağını söyledi.
Rüzgar yatırımları hızlandı
Engin Kuzucu, yaptıkları ağır taşımalar arasında rüzgar santralleri olduğunu da belirterek “Türkiye’de rüzgar santrallerinin yüzde 45’ini biz taşıyıp montajını yaptık. Bu santrallerin direk kısmı 80, kanat kısımları ise 40 metre. Taşıma sırasında zaman zaman zorluklar da yaşıyoruz. Bazı yerlerden geçerken karşımıza çıkıp tarlamdan geçirmem diyerek para isteyenler de oluyor” dedi. Türkiye’de halen 152 adet rüzgar santrali olduğunu anlatan Kuzucu, Balıkesir, Hatay, Kapıdağı, Tokat ve Bilecik’te santral inşaatlarını tamamladıklarını söyledi.