11 Aralık 2024 Çarşamba / 10 CemaziyelAhir 1446

Ses ve göze taşıdığı bankacılığı yazılımın anavatanına satacak

İş Bankası dijital dönüşümde çıtayı yükseltti. Aralık ayında tanıttığı akıllı gözlük uygulaması İşGlas’ı İngiltere’deki şubelerine taşıyan İş Bankası, bu ürünü iştiraki Softtech sayesinde ABD başta olmak üzere dünyaya pazarlamaya hazırlanıyor.

Yelda Şumnulu19 Ocak 2015 Pazartesi 07:00 - Güncelleme:
Ses ve göze taşıdığı bankacılığı yazılımın anavatanına satacak

İŞ Bankası, 2009 yılında çıktığı ‘dijital dönüşüm’ yolculuğunda çıtayı yükseltiyor. İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Hakan Aran, İşCep’te Touch ID, XBox uygulaması İşBox gibi teknolojik yeniliklerinin yanı sıra 2015 ve gelecekteki hedeflerini aktardı. Bu yıl akıllı gözlükle ilgili uygulamalara odaklanacaklarını belirten Aran “Geçen yıl aralık ayında tanıttığımız İşGlass uygulamamız, şu an Türkiye’de kullanılmıyor. Bu yazılımı yaparken Google’a sorduk, onlar da Google Glass’ın Türkiye’de satılmadığını, sadece ABD ve İngiltere’de satılan bir ürün için uygulama geliştirilemeyeceğini söylediler. İngiltere’de şubemiz olduğunu ve bunu orada kullanacağımızı söyleyince izin verdiler. Şu anda İngiltere’deki müşterilerimiz İşGlass’la Bankamatik’ten para çekebiliyor” dedi.

Yerli üreticiye destek

Türkiye’de ise akıllı gözlük konusunda yerli üreticileri destekleyeceklerini belirten Aran “Birkaç üreticinin bu konuda çalışmaları olduğunu biliyoruz. Gözlüğün finans yazılımını şirketimiz Softtech ile verebiliriz” dedi. Özellikle finans teknolojilerinde Türkiye’nin bugün itibariyle rekabette üstünlük sağlayabilecek bir noktaya geldiğini belirten Aran, dijital bankacılıktaki üstünlüğü yurt dışı şubelerinde de kullanmaya özen gösterdiklerini, özellikle 2015 yılında teknoloji alanında geliştirdikleri ürünleri ABD başta olmak üzere yurt dışına pazarlayacak ve oralarda da satış yapabilecek noktaya geldiklerini vurguladı. Bu doğrultuda 2015’te bazı girişimler yapabileceklerini belirten Aran, Silikon Vadisi ile Türkiye arasındaki bağlantıyı sağlayacak ve onun üzerinden diğer ülkelere göre önde oldukları alanlardaki ürünleri İş Bankası olarak Softtech aracılığıyla pazarlayabileceklerini söyledi.

Dijital dönüşüm 2009’da başladı

DİJİTAL dönüşüm yolculuğuna 2009 yılında ‘Bankamatik... İş Bankası’ndan neyi eksik’ sloganıyla başladıklarını hatırlatan Aran “2014 yılında bu yolculukta 6 bin 300 Bankamatik, 8.2 milyon kullanıcı ve 790 milyon işlem adedine ulaştık. 2004 yılı sonunda şube dışı kanallardan 2.2 milyar adet işlem yapıldı. Bu sayı 19 bin 34 çalışanın yapacağı işlemlere karşılık geliyor. Şube dışı kanalların payı yüzde 81 oldu. Öte yandan mobil bankacılıktan yapılan işlemler de bin 330 şubemizden yapılan işlemlerle aynı seviyeye yükseldi. internet işlemleri de Bankamatik’lerle eşitlendi” dedi.

İşCep’e sesle girilecek

BU yıl mart ayından başlayarak her ay yeni bir hizmet tanıtacaklarını söylenen Hakan Aran “Bu ürünler test aşamasında. Mart ayında çıkacak ilk uygulamamız İşCep’e sesli giriş olacak. Sonrasında sesle bakiye sorma gelecek. Nisan ya da mayısta Cinemaximum’daki film afişlerinden Parakod’la bilet almayı tanıtacağız. Parakod uygulamamızı Glass’a yükleyerek internetten alışveriş ardından gazete dergilerdeki Parakod uygulamasıyla alışveriş gelecek. Fatiraları Parakod’la ödeme de düşündüğümüz uygulamalar” dedi.