14 Aralık 2024 Cumartesi / 13 CemaziyelAhir 1446

Sultan Bacı Kraliçe’nin ülkesinde lider

Helva ve reçel üreticisi Seyidoğlu Gıda’nın premium markası Sultan Bacı İngiltere’de pazar lider oldu. Seyidoğlu Gıda Genel Müdürü Göksu “Bu, bizim için gurur kaynağı” dedi.

Yaşar Kızılbağ9 Ocak 2015 Cuma 07:00 - Güncelleme:
Sultan Bacı Kraliçe’nin ülkesinde lider

Türk lokumundan sonra Osmanlı reçelleri de dünyada baştacı oluyor. 65 yıllık helva ve reçel üreticisi Seyidoğlu Gıda, premium markası Sultan Bacı ile İngiltere’de etnik pazarda lider konumuna yükseldi. Şirket birçok ülkede de pazar lideri konumuna geldi. Sultan Bacı ürünlerinin Wall Mart’ın İngiliz şubesi olan Asda’nın yanı sıra Tesco ve Morrisons gibi market zincirlerinde satılır hale geldiğini söyleyen Seyidoğlu Gıda Genel Müdürü Mehmet Göksu, “İngiltere’de Asda ve Teslo gibi marketlerde iyi bir noktaya geldik. Her ay 2 konteyner mal yüklüyoruz. Önümüz açılıyor. Bizim için gurur kaynağı oluyor. Sultan Bacı İngiltere’de etnik pazarda lider konumuna geldi” dedi.

Göksu “Genellikle marmelat tarzında reçel tüketimi yapan İngiliz vatandaşları ev tipi geleneksel Türk reçellerimizi çok sevdi. Sadece Londra pazarında aylık 25 ton reçel satışı yapıyoruz. Özellikle kuru incir, vişne, böğürtlen ve ahududu reçellerimiz, helvada ise fıstıklı ve kakaolu helvalarımız  çok beğeniliyor” diye konuştu. Arabistan pazarında ise 5 kilogramlık ürünlerle gözde olduklarını anlatan Göksu “Libya, Filistin ve Cezayir gibi ülkelerde de gözdeyiz. Toplam 20 ülkeye mal satıyoruz” dedi. Yeni yılın hedefleri konusunda da bilgi veren Göksu “2014’te yüzde 20 büyüme hedefini yakaladık. 60 milyon TL ciro ile kapattık. 2015’te ise 75 milyon TL ciro hedefliyoruz. Yüzde 15-18 aralığında büyürüz” dedi.

Susam indirimi yarayacak

Hadımköy’deki fabrikaya 4 bin metrekarelik bir ek yatırım daha yapacaklarını da belirten Göksu “2 milyon dolarlık bir yatırım olacak. Susamda gümrük vergisinin düşmesiyle birlikte eses büyümeyi ise helva-reçel tarafında yapacağız. Çünkü pazar büyüyecek. Reçelde ise pazar lideriyiz. Yüzde 20-25 pazar payımız var. Günde 40 ton reçel üretiyoruz” diye konuştu. Geçen yıl ev dışı tüketim sektörüne de ağırlık verdiklerini belirten Göksu “Reçel, pekmez ve balda 1 milyon adet piknik ürün satıyoruz. Bu pazar fiyata dayalıydı. Bakanlığın teşhir mekanizmasına dönük uygulaması etkili oldu. Bize yaradı. Bu ürünleri Dubai ve Güney Kore’de de satacağız. Görüşüyoruz” dedi.

Marmelatı bol yeni reçelin adı Reçelhane
 
Sultanbacı markası altında Ramazan ayıyla birlikte baklava üretimine de başladıklarını da hatırlatan Göksu ayrıca yeni bir markanın da yolda olduğunu açıkladı. Osmanlı döneminde Topkapı’da bir Reçelhane’nin bulunduğunu belirten Göksu “Reçelhane markasıyla hem marmelat hem meyve oranı yüksek yeni bir reçel üreteceğiz. Osmanlı’daki tüm reçelleri yapacağız. Haziranda raflarda olacak. 3 ay önce tescil ettirdik” dedi. Göksu “Avrupa pazarına dönük marmelat tarzı üretim de düşünüyoruz. Yabancı bir marka ismini kullanacağız” diye konuştu. Göksuhalen 14 mağazaları bulunduğunu bu yıl 3 mağaza açacaklarını da anlattı.
 
Seysu markasıyla meyve suyu geliyor
 
Seyidoğlu Gıda Seysu ile meyvesuyu işine de girmeyi planlıyor. Seyidoğlu Genel Müdürü Mehmet Göksu, helva, reçel, bal, pekmez, fındık kreması olmak üzere toplamda 350’ye yakın ürün çeşitleri bulunuduğu belirterek “Seysu ile 2015 yılının sonda meyvu suyu işine de girmeyi planlıyoruz. Ayrıca baklavayı vakumlayarak marketlerde yer alacağız. Şuan böyle bir ürün yok. Beğenileceğini umuyoruz” dedi.