Tüneldeki kutlama ve hatıra fotoğraflarının çekilmesinin ardından Tünel'in yükünü taşıyan dev makaraların bulunduğu Cer Atölyesi binasında ulaşım müzesi açılışı yapıldı.
İETT Kültür Sanat Durağı adı verilen müzenin açılışında konuşan İETT Genel Müdürü Mümin Kahveci, "Dünyanın en köklü kurumlarından biri olan İETT'nin tarihi bu ulaşım müzesinde yaşayacak. İstanbul ulaşımında kullanılan tarihi materyalleri görmek için İstanbulluları kültür sanat durağımıza davet ediyorum. Cer Atölyemizin ikinci katında ise kültür-sanat atölyeleri ve etkinliklere yer vereceğiz. İstanbul'un tarihine iz bırakan İETT, bu etkinliklerle iz bırakmaya devam edecek" dedi.
Tören sonunda ulaşım müzesi gezildi ve Kahveci günün anısına yolculara tarihi delikli jetonlardan hediye etti. Ayrıca Tünel'in 140'ıncı yılına özel TÜNEL Dergisi hazırlandı. Dergide Tünel'in tarihi, Tünel'le ilgili bilinmeyen gerçekler, efsaneler ve tarihi fotoğraflara yer verildi.
İETT'den yapılan açıklamada, "Eski adıyla Galata-Pera arasında sefer yapan tünel metrosu günde ortalama 181 seferle 15 bin dolayında yolcu taşıyarak sıfır kaza riskiyle çalışıyor. İlk açıldığı tarihlerde İstanbul Tüneli, Galata-Pera Tüneli, Galata Tüneli, Galata-Pera Yer altı Treni, İstanbul Şehir Treni, Yer altı Asansörü ve Tahtelarz gibi çeşitli isimlerle adlandırılan Tünel'in yıllık yolcu sayısı 5,5 milyonu buluyor" denildi.
...//TÜNEL//...
Hizmete alınış tarihi: 17 Ocak 1875
Hat uzunluğu: 573 metre
Vagon sayısı: 2
İstasyon sayısı: 2
Yolculuk süresi: 90 saniye
Yolcu kapasitesi: 170 kişi (tek vagonda)
Koltuk sayısı: 18
Çalışma hızı: 6,5 m/sn
Günlük sefer sayısı: 181 (ortalama)
Günlük taşınan yolcu sayısı: 15 bin kişi
Yıllık yolcu sayısı: 5,5 milyon
Vagon ağırlığı: 20 ton
Tünel'in galeri genişliği: 6.6 metre
Karaköy ile Beyoğlu arasındaki kot farkı: 61 metre
Eğim: Yüzde 10