18 Nisan 2024 Perşembe / 10 Sevval 1445

Tren vagonu kadar ağzıyla milyonlarca yıl hükmetti! Megalodon'a ne oldu?

Bilim insanları, milyonlarca yıl boyunca okyanuslarda korku salan dev yaratık Megalodon soyunun neden tükendiğini araştırdı. Araştırmanın sonuçlarına göre devasa yaratık Megalodon nesli, büyük beyaz köpekbalıklarıyla aynı ortamlarda yaşadıkları için tükendi. İşte okyanuslara hükmeden Megalodon soyunu sona götüren süreç...

Star Gazetesi3 Haziran 2022 Cuma 09:47 - Güncelleme:
Tren vagonu kadar ağzıyla milyonlarca yıl hükmetti! Megalodon'a ne oldu?

Dünya'nın okyanusları 20 milyon yıl önce, tren vagonu kadar ağzı ve avucumuz kadar büyük dişleri olan devasa bir yırtıcı tarafından yönetildi.

Bilim insanları, kalıntıları günümüze kadar ulaşan yaklaşık 20 metre uzunluğundaki bu korkunç köpekbalığına Megalodon ismini verdi. Megalodon gezegende yaşayan en büyük köpekbalığıydı.

Nesli tükenmeden önce, milyonlarca yıl boyunca okyanuslarda mutlak hükümdardı. Neslinin nasıl tükendiğine dair araştırmalar, bilim adamları arasında hararetli tartışmalara konu oldu.

Nature Communications dergisinde yayınlanan yeni bir araştırmanın sonuçları, Megalodon neslinin nasıl tükendiğine dair çarpıcı ipuçları veriyor.

OKYANUSLARA KORKU SALAN YARATIK MAGALODON NESLİ NASIL TÜKENDİ?

Yeni araştırma, Megalodon neslinin tükenmesinden, büyük beyaz köpekbalığının sorumlu olduğunu öne sürüyor. Araştırmaya göre iki tür bir arada yaşadı ve aynı avla beslendi.

Çalışmanın ortak yazarlarından, Almanya'daki Max Planck Evrimsel Antropoloji Enstitüsü'nde Jeolog Jeremy McCormack, dişlerindeki hücreleri inceleyerek dev Megalodon köpekbalığının besin zincirini keşfetmeyi başardı.

İçlerindeki çinko izotop seviyeleri, hayvanın besin piramidindeki konumunu gösterir. Ne kadar düşükse, hayvan besin piramidinde o kadar yüksektir.

Hem yaşayan hem de nesli tükenmekte olan yaklaşık 100 köpekbalığının dişlerini inceleyen araştırmacılar, küçük balıklarla beslenen köpekbalıklarının, balinalarla beslenenlere göre daha yüksek besin pramidi değerine sahip olduğunu söylüyor.

Araştırmacılar, karşılaştırmalı analizler yaparak, aynı yerde bir arada bulunan Megalodonts ve beyaz köpekbalıklarında aynı seviyelerde çinko izotopları kaydettiler.

Dr. McCormack, "Bu etkileyici bir sonuç. Boyut farkına rağmen, açıkçası her iki tür de aynı avla beslenmiş. İklim değişikliği gibi diğer faktörlerle birlikte besin rekabeti, Megalodon'un yok olmasına katkıda bulunmuş olabilir." dedi.

Araştırmacılar ekosistemleri milyonlarca yıl önce olduğu gibi yeniden yapılandırmaya çalışıyorlar. Çinko izotop düzeylerini ölçmenin bilimsel boşlukları doldurmak için yararlı bir araç olduğunu söyleyen Dr. McCormack, "Bu yeni bir fikir, ancak uzak geçmişin diğer varlıklarından veri toplayabilirsek, soyu tükenmiş türlere tam olarak ne olduğunu öğrenebiliriz." dedi.

Star Gazetesi