ÖZDE-BİR, TÖDER ve GÜVENDER yetkilileri, Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer'i önümüzdeki günlerde ziyaret ederek, sektörün görüşlerini sunacak ve hazırladıkları raporu iletecek.
Raporda, 'Dünyada ve Ülkemizde Özel Dershaneler', 'Özel Dersten Özel Dershanelere', 'Dünyada Özel Ders ve Dershanecilik', 'Dershanelere Neden Talep var', 'Özel Dershanelere Talebin Artması', 'Ülkemizde Özel Dershaneler, Kuruluş ve Gelişmeleri', 'Dershaneler Neden Eleştiriliyor', 'Özel Dershaneler Sistem İçinde Kalmalıdır', 'Aileler Niçin Ek Eğitim Desteğine İhtiyaç Duyuyor', 'Kademeler Arası Geçiş, Sınavlar, Dershaneler İlişkisi Ortaöğretime ve Yükseköğretime Geçişte Yaşanan Sorunlar', 'Dershane Eleştirilerine Karşılık Olumsuzlukların Ortadan Kaldırılması İçin Öneriler' başlıkları yer alıyor.
Eğitimin kademeleri arasındaki geçişlerde rekabete dayalı sınav sistemlerinin, özel dershaneciliğin yaygın olduğu ülkelerin en belirgin ortak özelliği olduğu belirtilen raporda, özel ders veren kurumların en yaygın olduğu ülkeler arasında yer alan Güney Kore, Hong Kong, Yunanistan, Japonya ve Tayvan'da üniversiteye girişin merkezi sınavlarla yapıldığına işaret edildi.
Raporda, eğitimin hemen her kademesinde okulların kalite bakımından önemli farklılık göstermesinin, aynı sınıftaki öğrencilerin arasında bile farklılıklar bulunmasının, öğrencilerin ve ailelerinin nitelikli eğitim olanaklarından yararlanarak sosyal statüsü yüksek iş ve meslek sahibi olma isteklerinin,kademeler arasındaki geçişlerin sınavlara dayalı yapılmasının yarattığı rekabetin, gerek dünyada gerekse Türkiye'de özel derse ve dershanelere talebi arttırdığı kaydedildi.
2000 yılında bin 800 olan özel dershane sayısının 4 bin 262'ye, 500 bin olan öğrenci sayısının ise 1 milyon 234 bin 738'e yükseldiği belirtilen açıklamada, yaklaşık 150 bin öğrencinin ücretsiz olarak bu kurumlardan yararlandığı ifade edildi.
-'Yüzde 6,6'sı özel okul standardında'-
MEB'in özel okul olabilecek dershanelerin belirlenmesi için yaptığı çalışma sonucunda, Türkiye genelinde faaliyet gösteren dershanelerden 263'ünün özel okul olabileceği belirlenmişti. Bu tüm dershanelerin yüzde 6,6'sına karşılık geliyor.
Bakanlık dershane yöneticilerine gönderdiği formla özel okula dönüşmelerine imkan sağlanmasını 'isteyip istemeyecekleri' ile 'bu konuda hangi teşviklerin etkili olacağı' gibi sorular yöneltmiş, dershaneler de cevaplarını Bakanlığa iletmişti.
-Dershane sayıları-
Milli Eğitim Bakanlığı'nın 2011-2012 eğitim öğretim yılı verilerine göre 3 bin 961 dershanede, 1 milyon 219 bin 472 öğrenci eğitim alıyor, 50 bin 163 öğretmen görev yapıyor.
5 bin 269 özel okuldaki 40 bin 157 derslikte ise 535 bin 788 öğrenciye, 66 bin 730 öğretmen eğitim veriyor.