13 Aralık 2024 Cuma / 12 CemaziyelAhir 1446

Konuşan pastalar...

Ebrunun Tatlı Dünyası: 'Pastalarımızı tasarlarken aynı zamanda PASTALARIMIZI KONUŞTURUYORUZ'

27 Ocak 2015 Salı 07:00 - Güncelleme:
Konuşan pastalar...

1. Sizi biraz tanıyabilir miyiz? Kariyeriniz nasıl şekillendi? (Nerede eğitim aldınız, kariyeriniz…)
Uludağ Üniversitesi İ.İ.B.F.. İşletme bölümü mezunuyum. Üniversiteden mezun olduktan sonra çeşitli sektörlerde pazarlama birimlerinde çalıştım. Son on iki senemi, kağıt sektöründe faaliyet gösteren bir şirkette geçirdim. Bu on iki senenin son beş yılında yönetici olarak çalıştım. Bundan iki ay önce ise uzun zamandır hayalimde olan Ebrunun Tatlı Dünyası’nı kurdum.
2. Pasta yapmak ve bu işi ticarete dökme fikri nasıl olgunlaştı, devamında nasıl bir süreç yaşadınız?
Profesyonel iş hayatım devam ederken hobi olarak pastacılık konusuna merak sardım. Bu konuda birbirinden farklı atölye çalışmalarına katıldım. Zaman geçtikçe bu işle vakit geçirmenin beni çok mutlu ettiğini fark ettim ve daha profesyonel eğitimler almaya karar verdim.  Belli bir bilgi ve beceri seviyesine gelince de yaptıklarımı paylaşmak için internet sitemi hayata geçirdim.  www.ebrununtatlidunyasi.com dan aldığım yorumlar beni daha da motive etti. Bu yüzden gündüzleri profesyonel olarak çalıştığım iş yerinde görev yaparken,  akşamları eve döndüğümde aldığım sipariş taleplerini ev atölyemden yetiştirmeye çalışıyordum. İş hayatının ne kadar stresli, yorucu olduğunu bilirsiniz... Ancak benim için akşamları pasta yapmak günün tüm yorgunluğunu atmamı sağlıyordu. Kişinin zevkini, hobisini, bazen hayranı olduğu bir sanatçıyı  düşünerek tasarladığım el yapımı özel tasarım pastalarım, kurabiyelerim ve cupcakeler’im ile birçok kişinin en tatlı anlarının parçası olmak, bana tarif edemediğim bir mutluluk yaşatıyordu.  Süreç benim için böyle yüksek motivasyon ile devam ederken yaptıklarımı İnstagram’dan paylaşarak sosyal medyanın nimetlerinden de faydalandım. Ebrunun Tatlı Dünyası böylelikle daha da büyümeye başladı.
3. Pasta yapmak sizin için ne ifade ediyor?
Tek kelime ile TERAPİ )
Ben pasta yaparken dinleniyorum.
4. İş yaşamınızla pasta yapımını bir süre ortaklıkla sürdürdüğünüzü anlatıyorsunuz… Kendi markanız çatısı altında ne zaman hizmet vermeye başladınız?
Bu ay itibariyle ev atölyemi Bakırköy’deki profesyonel atölyeme taşıyarak, sosyal medyadaki dostluklarımı da bir nevi ete kemiğe büründürmeye başlamış oldum. Bu benim için inanılmaz heyecan verici!
5. Profesyonel pastacılığa geçişiniz nasıl oldu? Bu alanda ne tür eğitimler aldınız?
Pastacılık üzerine bir çok eğitim aldım. İlk eğitimler genelde güzel  vakit geçirmek ve biraz da bilgilenmek adına aldığım workshop eğitimleriydi. Bu eğitimler sayesinde pastacılık dünyasının kapısını biraz aralama şansım oldu.
Sonraki dönemlerde ise özel olarak ilgi duyduğum alanlarda daha detaylı eğitimler almaya başladım. Bu doğrultuda tercihim, nokta atışı olarak belirlediğim kişilerden özel dersler almak oldu. Bu kişiler uzun süre internet üzerinden yaptığım araştırmalar sayesinde ulaştığım, pastacılık sanatını çok beğendiğim değerli hocalarımdı. Mesela, şeker hamurundan çiçek eğitimimi Amerika’da yaşayan bir şeften aldım. Hatta bu eğitimim için sekiz ay öncesinden kendisi ile mailleşmeye başladım. Ancak bu kadar uzun zaman önce eğitim için talepte bulunmama rağmen eğitiminde tek bir boş yer yoktu. Birkaç ay yazıştıktan sonra ise tesadüfen bir kişinin katılamayacağını haber vermesi üzerine, beklediğim eğitimi verebileceğini  haber verdi. O günü dün gibi hatırlıyorum... Uzun süren uğraşlarım sonucunda aldığım bu mail ile dünyalar benim olmuştu. Bu kadar arzu etmememin sebebi, yaptığım işi en iyi şekilde yapabilmeyi istememdendi. Çünkü pastacılığın en önemli püf noktalarından biri, gerçeğe en yakın  çiçekleri yapabilmektir. Dolayısıyla bu eğitimi gerçekten iyi bir yerden almak, kişiye özel tasarım pastacılığının en önemli sırlarından biridir diyebiliriz. Hatta bu sebeple, eğitime katılabilmek için sağlık sorunumdan kaynaklanan ameliyatımı bile öne aldırdığımı söyleyebilirim.
Aldığım diğer eğitimler genel pastacılık ve görsel pastacılık üzerineydi. Yaklaşık 4 ayrı pasta ustasından toplam 12 eğitim aldım. Bana inanılmaz değer katan ve bu mesleğe daha çok aşık olmamı sağlayan eğitimlerdi bunlar... Her eğitim ile farklı detayları keşfettim ve bu eğitimler sayesinde tatlı dünyamı çok daha sağlam temeller üzerine kurdum.

6. “Ebru’nun Tatlı Dünyası”nın hedef kitlesinden ürünlerinizden biraz bahseder misiniz?
Hedef kitlemiz ÖZELİ HİSSETMEK İSTEYEN HERKES, HER İŞLETME, HER MARKA 
Ebrunun Tatlı Dünyasında ki her ürün özeldir. Çünkü tüm ürünler her kişiye veya kuruma özel olarak hazırlanır. Tatlı dünyamdaki başlangıç noktam, pastasını yaptığım her kişiye veya kuruma kendlerini daha da özel hissettirmektir. Ürünlerde öyle detaylar işlenir ki , pasta sahipleri, yaptığımız pastayı gördüğünde “500 pastanın içinde bile görse” bu pasta bana özel hazırlanmış diyebilmelidir. Çünkü pastalarımızın , pasta sahibini anlatan bir hikayesi vardır. Biz pastalarımızı tasarlarken aynı zamanda PASTALARIMIZI KONUŞTURUYORUZ da 

7. Portföyünüzdeki en çok hangi ürünleriniz tercih ediliyor? Neden?
Genelde yaptığım tüm ürünler talep görüyor. Net bir şekilde ayırt etmek çok mümkün değil, öte yandan talep gören ürünlerin her birinin sebebi farklı olabiliyor.
Mesela pastalarımla ilgili; görselliğinin yanı sıra lezzet konusunda da çok olumlu geribildirimler alıyorum. Bunun sebebi de konsept pastalarda kullandığım özel krema reçetelerim... Genelde konsept kremalarda taşıyıcı özelliğinden dolayı daha yoğun kremalar kullanmak zorundasınız. Ancak ben bu konuda bugüne kadar aldığım eğitimleri harmanlayarak, herkesin damak tadına hitap edebilecek, ağır olmayan, hazmı kolay ve aynı zamanda konsepti taşıyabilecek kremalar yaratmaya çalışıyorum. Bunun sonucunda da pasta sahiplerinden “tasarımıyla gözlere hitap ettiği kadar, lezzetiyle de damaklarında unutulmaz tatlar” yaşattığımı söylemeleri oluyor.
Cupcake’lerim ise;  Türkiye’ye yurt dışından gelmiş bir lezzet olmasına rağmen, ilgi çekici tasarımlarım ile dikkat çekiyor, sipariş alıyorum. Tok kek hamuru, üzerindeki leziz ve güzel süslemeleri ile çok cezbedici bir kek türüdür. Ben nacizane olarak şunu keşfettim. Hangi reçeteyi uygularsanız uygulayın, kek hamurundaki yoğunluk aslında bizim ülkemizdeki insanımızın damak tadına çok uymuyor. Çünkü biz görselliği kadar  lezzetini de değerlendiren bir ülkeyiz. Bu sebeple bende bugüne kadar aldığım eğitimlerden yola çıkarak, kendimce Türk damak tadına uyan bir cupcake reçetesi geliştirdim. Uzun zamandır aldığım güzel yorumlar sebebiyle bu özel reçeteyi uyguluyorum. Cupcake’lerimin aynı pastalarım gibi hem göze, hem de damaklara hitap ediyor.  Gerek İstanbul’dan, gerek İstanbul dışından aldığım güzel yorumlar ne kadar doğru bir yolda olduğumu gösteriyor.
Aldığım siparişlerin konseptleri dönemsel olarak değişebiliyor. Doğumgünü pastaları her zaman talep edilen ürünler olmakla birlikte, bunun haricinde Sevgililer Günü’nde sevgiliye yönelik ürünler, yılbaşı dönemlerinde yılbaşı ürünleri, özel günler için hazırladığım nişan ve yıldönümü günleri için hazırladığım tasarımlar rağbet görüyor.  Bunların haricinde son dönemde ülkemizde de çok benimsenen Baby Shower ürünleri ise siparişlerim arasında hatrı sayılır bir yer almaya başladı.
8. Kişisel bir ürün hazırlarken nelere dikkat ediyorsunuz?
Ürünün hazırlandığı kişinin karakteristlik özellikleri çok önemli, bu konuda mümkün olduğunca detay bilgi alıyorum ve aldığım bilgilerin paralelinde bir konsept oluşturup pasta üzerinde yapılabilirliğini değerlendiriyorum. Ardından da ürün üzerinde uygulamaya başlıyorum.
9. Pastacılık sektöründe rakiplerinizden sizi ayıran özellikleriniz neler?
Bu işi çok sevmek ve profesyonel  iş  hayatımda edindiğim profesyonel bakış açısı diyebilirim.
Her zaman en iyi ve doğruyu bulmak için çalıştığımı söyleyebilirim. Kendimi geliştirmeye hep önem verdim. Edindiğim her yeni bilgi benim için motivasyon kaynağı oldu. Aldığım her geri bildirim ise bana ne kadar doğru bir yolda olduğumu gösterdi.
Ebrunun Tatlı Dünyası hobi olarak hayatıma girmesine rağmen, bu konuda ki tüm adımlarımı profesyonel olarak attım. Mesala;
- Eğitimlerimi çok iyi noktalardan aldım,
- Reçetelerimi oluşturmak için yüzlerce tarif denedim
- Logomu tasarlarken profesyonel bir ajans ile çalıştım
- İnternet sitemi kurarken teknik olarak sonraki adımlarımı taşıyacak bir site kurdurdum
- Hobi  işimin sitesinin bile bir ceo hizmet anlaşması vardı
- İleride patenti rahat alınabilecek bir isim tercih ettim
- Görsel kimliğimin oluşması için adımlarımı düşünerek attım
Böylelikle hobi olarak başladığım işim, profesyonel işim oldu :))
Artık Bakırköy’de tüm dostlarımı ağırlayabileceğim butik pastaevi ve cafemi açtım.

10. Bugüne kadar kimlerle ne tür çalışmalara imza attınız?
Bugüne kadar ünlü isimlere de ürün hazırlama şansım oldu. Bunlar arasında Gülben Ergen’in programı, Yaşar İpek, Zeynep Türkeş, Ahmet Hakan Coşkun, Açelya Akkaoyun, Oktay Usta, Seher Dilovan ve birbirinden farklı televizyon programları için tasarladığım pastaları sayılabilirim.
Ayrıca birkaçkez de televizyonda canlı yayın tecrübem oldu. Yeşil Elma programında iki defa, Hayata dair programında da üç defa canlı yayına katılarak, pastalarımı ekran sevenler ile buluşturdum.

11. Son yıllarda bulunduğunuz sektörün trendleri neler? Talep ne yönde şekilleniyor?
Son yıllarda özel günlere, çok daha farklı ve özenli organizasyonlarla hazırlanılıyor. Hatta artık  yaşanan anları  özel kılmak için bir sebebe bile ihtiyaç yok.

Bu farklılık ve özen, beraberinde çok farklı organizasyon detaylarını da beraberinde getiriyor. Eskiden evlenme teklifleri bile çok daha sade yapılırdı. Oysaki bugün, bu işi yapan  özel organizasyon firmaları var. Tabi bunların paralelinde biz de evlenme teklifi kurabiyeleri, pastaları ve cupcakeleri hazırlıyoruz. Her özel duyguyu  hikaye şeklinde ürünlere işliyoruz.

Markanızın iletişimi açısından ne tür yatırımlar yapıyorsunuz? Tanıtım çalışmalarınızdan biraz bahsedebilir misiniz?
Tanıtım çalışmalarım için en çok sosyal medyaya yatırım yaptığımı söyleyebilirim. İnstagram bu konuda en faydalı kanallardan biri. Zira görsellik ön planda olduğu için ürünlerimi en güzel bu mecrada yayınlayabiliyorum. Öte yandan görmesinş arzu ettiğim kişilere de bu kanaldan ulaşabiliyorum. Bu sayede hiç tanımadığım kişilerden sipariş alıyorum. Böylelikle yeni dostluklar da geliştiriyorum. Çünkü birkez memnun kalındı mı bir anda pasta sahibi sizin elçiniz gibi oluyor ve sahipleniyor. Artık bundan sonra kendisinin tüm özel günlerini tasarlamanın dışında, sevdiklerinin de özel günlerinde ilk akla gelen isim oluyorum.

PR’ın gücüne çok inanıyorum, bu sebeple hedefim 2015 yılı itibariyle bu anlamda profesyonel hizmet alarak hem kendimi, hemde markamı geliştirmek olacak.
Aynı şekilde sosyal medya hizmetini de profesyonel bir kurumdan alarak, yaptığım keyifli işi daha geniş kitlelere anlatmak olacak. Böylelikle belki bende genç yetenekler için rol model olabilirim.

13.  Eklemek istedikleriniz.
Her ne yaparsanız yapın, işinizi severek yapın.
Hatta bir de hobinizi işinize dönüştürürseniz, başarının kaçınılmaz olacağına inanıyorum.