18 Nisan 2024 Perşembe / 10 Sevval 1445

Okul öğrencilerinden Leyli Meccani

Uluslararası başarılar elde eden Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi, kültürel faaliyetleri ile de adından söz ettirmeye devam ediyor. Bu zamana kadar birçok sergiye ev sahipliği yapan ve yayınlar çıkaran Kartal AİHL yeni çalışmaları Leyli Meccani ile yatılı okumanın faydalarına ve eğlenceli yanlarına dikkat çekiyor.

MERVE YILMAZ ORUÇ5 Ağustos 2018 Pazar 07:00 - Güncelleme:
Okul öğrencilerinden Leyli Meccani

Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi, din eğitiminin yanı sıra fen bilimleri, sosyal bilimler, kültür ve dil alanında da başarılara imza atıyor. Sanatsal duyarlılığın merkez üssü olmayı hedefleyen Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi, bu amaç için geliştirdiği “GaleriKartal” projesi ile her yıl farklı etkinliklere ev sahipliği yapıyor. Okulun A bloğunun zemin alt cephesini süsleyen ve 300 metrekarelik bir alana sahip olan GaleriKartal, okul müzesi ve çağdaş sergileme mekânı olarak 2013’te açıldı. Her yıl özgün en az iki etkinliğe imkân sunan GaleriKartal’da Efendimizin (s.a.v) Yolunda, Tasvir ve Tasavvur Arasında Doğu: Orientalist Art,  Ey Kudüs Ey Şehir, Hat Sergisi, Dinmeyen Gözyaşı 1. Dünya Savaşı, İstanbul Fotoğrafları, İlk Kıblemiz, Bir Osmanlı Vilayeti Olarak Suriye, Havadis 1916, Türk Basınında Kuponlar ve Promosyonlar, İstanbul’dan Kapılar ve Köprüler, Filistin’den Kırk Tuval Kırk Hikâye sergilerini gerçekleştirdi.                                                  

Yatılı eğitim veren Kartal AİHL GaleriKartal bu yılda Leyli Meccani sergisi ile kapılarını ziyaretçilere açtı. Kartal AİHL’de yatılı kalmış, havası ciğerlerine işlenmiş kişilerin anılarının yeniden hayat bulduğu bu sergiyi yaz tatili boyunca gezebilirsiniz. 

TECRÜBELER VE HATIRALAR PAYLAŞILIYOR

Sergide; gülmeli-ağlamalı hatıralar, yatılılık hayatı, yatakhane öğrencilerine özgü sözlük, dönemin popüler müzik zevkleri, sevilen kitapları, takip edilen süreli yayınları ve daha bir sürü yaşanmışlık var. Kartal AİHL’nden mezun olan kişilerin yeni dönem öğrencileri ile tecrübelerini paylaşmak ve hatıralarını anlatmak üzere yola çıktıklarını belirten sergi koordinatörü Süeda Nur Tutan, “Harikulade işler şatosunda bulunan bizler, hayatımızı Kartal’dan önce ve Kartal’dan sonra olarak tanımlarken, yatılı öğrenciler olarak geçirdiğimiz yılları birbirimizle paylaşmaktan daha güzeli olabilir mi? Özellikle de mezun olduktan sonra her saniyesini dolu dolu hissettiğimiz, kişiliğimizi şekillendiren, yatılı okuduğumuz bu dönemi anlatmakla bitmeyeceğini bildiğimiz gibi paylaşarak daha da çoğaltmak istedik” şeklinde konuşuyor.

SERGİ KİTAPÇIĞI ÇIKTI

Kartal AİHL sergilerle oluşturduğu birikimini kitaplarla kalıcı hale getiriyor. Bundan önceki sergilerde olduğu gibi Leyli Meccani sergisinin kitabı da kütüphanelerde yerini aldı. Süreli yayıncılıkta da başarılı çalışmalar yapan okul, GaleriKartal kitaplığı ile de kendinden söz ettiriyor. Leyli Meccani sergisi ve sempozyumu sürecinde Kartal AİHL’de yatılılık ile ilgili; Kartal’da Yatılık (yurt anıları), Son Etüt, Yurdumun Kimyası, Hal ve Gidiş Sıfır, Yurt Fanzini ve Evden Uzak Yatılı adlı beş ayrı fanzin yayınlandı. 

YATILI OKUMAK, HAYATIN ÖN SÜRÜMÜ GİBİ

Evden Uzak Yatılı fanzininde anneler ve öğrencileri yatılılıkta ilk geceyi anlattılar. Anneler, çocuklarını yurda bırakıp eve geldiklerinde evde geçirdikleri, öğrenciler ise evden ayrılıp yurtta yatılıya başladıkları ilk geceyi yazdılar.  

Tuba Sökmen (Anne), “Ayrılık sahnesini uzatmamak, duygusallaştırmamak adına anlaştığımız gibi kısa sürede yurttan ayrıldık,  evimize geldik. Evde kocaman bir boşluk vardı. İlk günlerde sofraya bir tabak eksik koymak benim için çok zordu. Her sofra hazırladığımda üzülüyor, onun sevdiği yemekleri yapmamaya çalışıyordum. Bu arada kızım da yurtta ev hasretinden yakınıyor, şikayet ediyordu. Hem okuldaki hem de öğrenci yurdundaki kucaklayıcı tutumlar sayesinde kızımız kısa sürede yatılı olmaya alıştı. Rana, yatılı kaldığında evimiz daha neşesiz, coşkusuz, hareketsiz, sessiz kaldı. Ama bu tecrübeyle onun zenginleştiğini görmek iyi ki bu tabumuzu yıkmışız dedirtiyor bize. Kızımız yatılı olana kadar anne ve baba olarak elimizden geldiğince onun hayatını iyileştirmeye çalışırken; O artık hem kendi dünyasını hem de çevresini güzelleştiren, sorumluluk sahibi bir yetişkin oluyor, daha güçlü kanatlarla hayata hazırlanıyor. Kardeşlik seviyesinde kurduğu arkadaşlıklarla bizde yeni evlatlar kazanmış oluyoruz. Eminim ki arkadaşları da onun kardeşleri gibi.”

Rana Sökmen (Öğrenci), “Bir yandan okul, bir yandan yurt derken ilk zamanları zor geçmiş olsa da alıştım. Burası ikinci evim oldu. Arkadaşlarım da diğer ailem oldular. Yurt hayatı bana çok şey kattı. Bütçe hesaplamadan, market alışverişinden anlar oldum. Karşılıksız fedakarlıklardan türlü türlü insanla geçinmeye kadar hayatın bir ön sürümü, bir fragmanı gibiydi. Bambaşka şehir ve kültürlerden gelmiş olsak da aile olduk. Anlamayı, anlaşmayı yaşayarak öğrendik, hâlâ da öğreniyoruz. Bu okulda okumak çok güzel fakat yatılı okumak bir başka güzel…”

Kartal AİHL Müdürü Mithat Tekçam

ÇOCUKLAR BURADA HAYATI ÖĞRENİYOR

Yatılı okumanın çocuğa hiçbir yerde kazanamayacağı tecrübeler kattığını söyleyen ve kendisi de yatılı eğitim gören Kartal AİHL Müdürü Mithat Tekçam, “Yatılı öğrenci, çocukluktan ilk gençliğe geçtiği bu yıllarda aileden uzakta olumlu ve olumsuz birçok tecrübeyi yaşayarak öğreniyor. Kendi ayakları üzerinde dururken bağımlılıktan bağlılığa geçiyor. Arkadaşlığı, dostluğu, paylaşmayı, sabrı, sevgiyi ve özgüveni öğreniyor. Evinde odasında teknolojik aletlerin başında sanal durumdan yurt odasında arkadaşlarıyla gerçek hayatı teneffüs edebiliyor” şeklinde konuşuyor. 

Ortaöğretimde yatılılık Türkiye’nin eğitim gerçeklerinden biridir diyen Tekçam sözlerini şöyle sürdürüyor: Yatılı okumak sadece ülkemize has eğitim olgusu değil dünyanın farklı ülkelerinde de bu söz konusu. Leyli Meccani sergisi ve sempozyumu vesilesiyle yaptığımız inceleme ve araştırmalarda bu alandaki çalışmaların az olduğunu fark ettik. İnşallah bu çalışmalarımız alanda bundan sonra yapılacak çalışmalara kaynaklık teşkil eder. 

YATILILIĞA FARKLI BAKIŞLAR BU SEMPOZYUMDA

Serginin açılışıyla birlikte eş zamanlı yatılılıkla ilgili bir öğrenci sempozyumu düzenlendi. Programın ilk gününde Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi’nde yatılı olarak okumuş şu anda pansiyon hizmetleri de veren STK’larda yöneticilik yapan mezunlar sempozyumda konuşmacı olarak yer aldı. İlim Yayma Vakfı Mütevelli Heyet Başkan Vekili N. Bilal Erdoğan’ın yönettiği oturumda; Türgev Genel Müdürü Abdulkadir Çay: Ortaöğretimde Kız Öğrenci Yurtları,  Ensar Vakfı Şubeler Koordinatörü Turan Koç: Yatılılık ve Değerler Eğitimi, Tügva Genel Başkan Yardımcısı Kemal Bilal Aydın: Gençlik Hareketlerinde Yatılılık ve Genç Önder Başkanı Abdullah Ceylan: İmam Hatipliliğin Oluşmasında Yatılılığın Rolü başlıklı konuşmalar gerçekleştirdi. Sempozyumun ikinci gününde ise öğrenciler çok farklı başlıklarda yatılılığı ele aldı. Necip Fazıl Elmas:Yatılılığın Kısa Tarihi, Zeynep Sena Uzunboy: Yurtta Psiko-Sosyal Gelişim,  Zeynep Zişan Güven:Yatılılığın Etkileri ve Değişimi Anketi, Zeynep Berre Tunca:Türk Şiirinde Yatılılık, Meryem Elif Öztop: “Hababam Sınıfı” Üzerinden Yatılılığa Bakış,  Mirza Kotil: “Ölü Ozanlar Derneği”nde Anlatılan Yatılı Okul, Hatice Selva Akgül: “Parasız Yatılı” Hikâyesi ve Füruzan, Kübra Tiryaki: “Hal ve Gidiş Sıfır” Filminden Bu Güne Yatılılık  konuları hakkında tebliğlerini sundular.