ENSAR VAKFI’NDAN DEĞERLER VE EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
İSTANBUL Büyükşehir Belediyesi Kültür Müdürlüğü’nün himayesinde Ensar Vakfı Değerler Eğitim Merkezi tarafından organize edilen II. Değerler ve Eğitimi Sempozyumu dün başladı. 18 Kasım’a kadar sürecek olan ve başkanlığını Prof. Recep Kaymakcan’ın yaptığı sempozyuma Türkiye ve dünyadan 100’e yakın akademisyen katıldı. ‘Ahlak ve Değerler Politkası’ ile “Değerler eğitimi modelleri, değerlerde iyi örnekler, öğretmen yeterlilikleri, yöntem ve stratejiler, aile ve kültürler arası farklılıklar konusu, toplumsal değişim, medya, sosyal çevre” gibi başlıklar tartışılıyor.
Değerler unutulunca yalnızlaşırsınız
Sempozyum boyunca 70’e yakın bildiri sunulurken, teorik çalışmaların yanı sıra uygulama örnekleri ve saha araştırmaları da konuklarla paylaşıldı. İstanbul Valisi Hüseyin Avni Mutlu, açılış konuşmasında “Herkesi iyi yetiştirmek adına sorumluluk içindeyiz. Ensar Vakfı, sorumluluklarını yerine getiren önemli kuruluşlardan biri” dedi. Ensar Vakfı Genel Müdürü Hüseyin Kader, “Değerler deyince sevgi, saygı, eğitimin sistematik yapısı, din, ahlak, aile, bayram gelenekleri bile bu değelerin içine giriyor. Bunu unuttuğunuz zaman yalnızlaşırsınız. Bu değerler yok olduğu için Avrupa yanlıştan kurtulmaya çalışıyor” dedi.
Dünyadaki örnekleri anlattılar
Değerler Eğitiminde Ülke Deneyimleri konulu panelde konuşan ABD’nin Notre Dame Üniversitesinden Prof. Dr. Darcia Narvaez Amerika’nın 50 eyaletten oluştuğunu söyleyerek şunu söyeledi. “Tüm eyaletlerde farklı yaklaşım var eğitime. 35 bin farklı eğitim var. Üç gelenek eğitime hakim. Gelişmeye dayalı gelenek, aklın geliştirilmesi, karakter eğitimi. Üç pozitif üzerine eğitim” dedi. Avusturalya New Castle üniversitesinden Prof. Dr. Terence Lohat, ise “500 yıl öncesine kadar değerler eğitimi yasaktı. Bilim ve gerçekleri anlatmamız isteniyordu. 1994’teki muhafazakar hükümetle birlikte laikliğin devlet sistemine dahil olduğu değerler eğitim sisteminde ele alınsın dendi. 2003’ten sonra değerler eğitim sisteminde yaygınlaştı. Öğrencinin tüm kabiliyetlerini geliştirmesinde olumlu katkısı görüldü” diye konuştu. Almanya Wurzbuzg Üniversitesinden George Zibegrz ise “Almanya’da öğrenciler hem akademik hem de ahlaki değerlerinden sorumlu. Bu Bavyera anayasasında da güvence altına alınmıştır” dedi.