26 Nisan 2024 Cuma / 18 Sevval 1445

BİMER’e şikayet nasıl yazılır

BİMER’e şikayet nasıl yazılır BİMER şikayet başvurusu nasıl yapılır ALO 150 hattı! Vatandaşlar internetten BİMER şikayet hattını ve BİMER başvuru sorgulama detaylarını öğrenmek istiyor. Başbakanlık İletişim Merkezi’yle iletişim kurmak ve bir şikâyet ya da istekte bulunmak için iki yöntem vardır. İlki internet üzerinden yapılır. Diğeri ise ALO 150 hattını kullanmaktır. BİMER, Başbakanlık İletişim Merkezi’nin oluşturduğu bir halkla ilişkiler uygulamasıdır.

4 Ağustos 2018 Cumartesi 07:00 - Güncelleme:
BİMER’e şikayet nasıl yazılır

Cumhurbaşkanlığı hükümet sistemine geçen Türkiye’de bir değişiklik de vatandaşların şikayet, istek ve önerilerini ilettiği halkla ilişkiler uygulamasında oldu. Çok sayıda kullanıcının taleplerini ilettiği Başbakanlık İletişim Merkezi ( BİMER) kapatıldı. BİMER sistemine girmek isteyen kullanıcılar daha önce de kullanılabilen Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi’ne ( CİMER) yönlendiriliyor.

 

BİMER’ e yapılacak müracaatların kapsamı nedir? BİMER hangi kanun maddelerine dayanarak işlem yapmaktadır?

“Başbakanlık İletişim Merkezi" (BİMER); bilişim ve iletişim teknolojileri kullanılarak hayata geçirilen bir halkla ilişkiler uygulamasıdır. BİMER, Başbakanlık Bilgi İşlem Başkanlığınca yazılımı gerçekleştirilen bir program ile web sayfası üzerinden kullanılan bir sistem olup, vatandaş ile devlet arasındaki iletişim kanallarını açık tutarak, müracaatların her zaman ve her yerden yapılabilmesini mümkün kılmaktadır.

 

İnternetten başvuru yaparken nelere dikkat edilmelidir?

İnternet başvurusu yaparken kimlik doğrulaması gerektiğinden, T.C. Kimlik Numarası, ad-soyad, anne kızlık soyadı ve cep telefonunun doğru yazılması gerekmektedir. Cep telefonuna gelen doğrulama kodu ile başvuru ekranına giriş yapılabilir. Bu bilgilerin yanı sıra iletişim bilgilerinin eksiksiz; başvuru metninin de kısa ve anlaşılır yazıldığından emin olunmalıdır.