‘Dünya Meyve Suyu Günü’ ise MEYED’in teklifi üzerine Uluslararası Meyve Suyu Üreticileri Federasyonu (IFU) tarafından başlatılan ve 2010 yılından bu yana devam eden uluslararası bir girişim. 2011 yılında dünyanın ilk ve tek Meyve Suyu Günü Elçisi Türkiye’den seçilmiş, MEYED Genel Sekreteri Ebru Akdağ, Uluslararası Federasyonu temsilen ‘IFU Dünya Meyve Suyu Günü Elçisi’ ilan edilmiştir.
Şimdi ise önümüzdeki hafta, 30 Mayıs’ta, derneğin 20. yılı şerefine Renaissance Istanbul Otel’inde, aynı zamanda Avrupa Meyve Suyu Birliği (AIJN), bağımsız kontrol kuruluşu SGF ve Avrupa Kalite Kontrol Sistemi EQCS tarafından da desteklenen önemli bir organizasyon var: ‘Dünya Meyve Suyu Günü Zirvesi’.
TÜRKİYE ÖNCÜ ÜLKE
Dünya Meyve Suyu Günü’nün Türkiye’nin öncülüğünde olması büyük önem taşıyor. Amaç, tüm dünyaya yayılmak... Bu projeyle, tüketicilerin meyve suyunun sağlıklı beslenmedeki önemine ilişkin farkındalığının arttırılması, meyve suyu tüketiminin teşvik edilmesi ve ulusal meyve suyu endüstrilerinin ortak amaçları kapsamında işbirliği içinde hareket edeceği, dünya çapında bir platformun oluşturulması hedefleniyor. Dünya Sağlık Örgütü tarafından desteklenen ‘5 a day’ (Günde 5 öğün) kampanyasını desteklemek ve bu kapsamda beslenme programlarında meyve suyunun rolünün anlaşılmasını sağlamak da en önemli amaçlardan biri. Ayrıca Dünya Meyve Suyu Günü, uluslararası meyve suyu sanayisinin tanınması açısından değerli çünkü olumlu bir algı yaratılması, önyargıların ortadan kaldırılması, tüketicileri bilinçlendirirken meyve suyunun ‘sağlıklı’ imajına ek olarak keyifli bir ürün olarak yeniden konumlandırılabilmesi için ideal bir fırsat...
DÜNYA MEYVE SUYU GÜNÜ’NÜN HEDEFLERİ
- Tüketicilerde, meyve suyunun sağlıklı beslenmedeki önemine ilişkin farkındalık oluşturmak.
- Meyve suyu endüstrisi için uluslararası bir iletişim platformu kurmak ve Dünya Sağlık Örgütü tarafından verilen (Günde 5 öğün) kampanyasını desteklemek.
- Meyve ve meyve suyu üretimine ilişkin sorunları gündeme taşımak, çözüm üretmek.
- Başta Türkiye olmak üzere meyve suyu sanayisinin yüksek potansiyelini ve gelecek vizyonunu ortaya koymak.
- Ulusal ve uluslararası resmi kurum ve kuruluşlarla ilgili tüm aktörlerle işbirlikleri geliştirmek.