27 Nisan 2024 Cumartesi / 19 Sevval 1445

'Modanın ayrımcılığına ‘Dur’ dedik'

Bihter Belözoğlu ve Merve Denli Yılmaz, moda dünyasındaki ayrımcılığa ve kalıplara karşı gelerek her kadının kendini bulabileceği tasarımlara imza attılar. Gelin Dress Love showroomlarında neler var birlikte keşfedelim…

BÜŞRA UĞRAŞ18 Şubat 2017 Cumartesi 07:00 - Güncelleme:
'Modanın ayrımcılığına ‘Dur’ dedik'

Ünlü futbolcu Emre Belözoğlu’nun kız kardeşi Bihter Belözoğlu, ortağı Merve Denli Yılmaz ile yepyeni bir markanın temellerini attı. Markaları Dress Love henüz birinci yılını yeni kutluyor ama şimdiden 100’ün üzerinde satış noktaları, yurt dışında temsilcilikleri var, fuarlara katılıyorlar ve moda otoritelerinden tam destek alıyorlar. Onlar modadaki ayrımcılığa naif tasarımları ile “Dur” diyor “Tesettürlü genç kadınlar annelerinin giydiği kıyafetleri giymek zorunda değil, herkes yaşının enerjisini yaşamakta özgür, dilediği gibi giyinebilmeli” diyerek çıktıkları bu yolda soft, enerjik, genç tasarımlarıyla dikkat çekiyorlar.   

Nasıl bir araya geldiniz?

Bihter Belözoğlu: Merve (Denli Yılmaz) ile üniversiteyi bitirdikten sonra birlikte bir butik işletmiştik. Ardından ben farklı bir yönde çalışmaya başladım, o tekstil sektöründe markasını kurdu. Birlikte abiye yapıyorduk, tekrar ne yapabiliriz derken markamızın temelleri atıldı. 

Merve Denli Yılmaz: Daha önceki butiğimizde Haute Couture abiye tasarımlar sunuyorduk. Paris’e gidip her elbiseden bir renk ve bir beden getiriyorduk. Kendi markam üzerine yoğunlaştığım dönemde bile Dress Love marka ismine kadar aklımdaydı, bir gün Bihter’le (Belözoğlu) bu işi yapacağız diye düşünüyordum.

Aklınızda neler vardı?

M.D.Y.: Tesettür yaşı 15 civarında. Ne yazık ki tesettür giyimde çok büyük bir eksiğimiz var. Genç kızlar kendilerine uygun tasarım bulamadıkları için yaşlı kadınlar gibi giyinmek zorunda kalıyorlardı. Bilindik yabancı markaların bluzları kısa geliyordu. Açığı kapatmayı hedefledik. 

B.B.: Dünyanın en ünlü markaları tesettüre yaklaştılar, daha muhafazakar çizgiler ortaya çıkardılar. Bunlar da bizi biraz cesaretlendirdi. “Valentino, Dolce & Gabbana bunu yaparken biz neden yapmıyoruz” dedik ki onlar direkt olarak ferace tasarlıyorlar. Modern, hem açık hem tesettürlü kadınların kullanabileceği tasarımlar yapıyoruz. 

‘Muhafazakar moda’ markası mısınız peki?

M.D.Y.: Uzun kollu tasarımlar yapıyoruz ama ‘Bunun adı tesettürdür’ diye adlandırmıyoruz. Tasarımlarımız modern ve ayrımcılık yapmıyoruz. Bir elbisenin dekoltesiz olması illa muhafazakar olduğu anlamına gelmez. Dekoltesiz tasarımların daha şık, asil durduğuna inan ve böyle giyinmek isteyen herkes bu modelleri tercih ediyor. Her şeyin kararında, dozunda olmasına dikkat ediyoruz.

Trendleri takip ediyor musunuz?

M.D.Y.: Piyasa ne yapıyorsa biz onu ‘yapmıyoruz.’ Bir tasarım ekibimiz ve stilistlerimiz var. Özellikle renk konusunda piyasada çok kullanılanları tercih etmemeye özen gösteriyoruz. Beğenmediğimiz bir renkse sırf moda diye koleksiyonumuza koymayı düşünmüyoruz. 

B.B.: Bizler tasarımcı değiliz ama markamızın sunduğu tasarımları yönlendiriyoruz. İçimize sinmeyen hiçbir şey koleksiyonumuzda yer almıyor.

KOMBİN YAPMAK AYRI BİR İŞ… 

Classy koleksiyonunuz da var.

B.B.: Kışın davetlerde, doğum günlerinde ve etkinliklerde kombinlenecek klasik parçalar sunmak istedik.  

Şal koleksiyonu nasıl çıktı?

M.D.Y.: Müşterilerimizin tüm ihtiyaçlarını giderebilsin istiyoruz. Abiye elbiseleri tamamlayabilecekleri şallar konusunda danışmanlık veriyoruz. Kadın elbise alıyor, en iyi markalara da gitse elbisenin tonuna uygun şal alamıyor. Kombin yapmak ayrı bir iş. Bu nedenle şalını da beraberinde verelim dedik. 

B.B.: Koleksiyondaki renkleri hazırlayıp böyle sunmaya karar verdik…

Sahada agresif evde süt liman

Bir elbisenin dekoltesiz olması muhafazakar olduğu anlamına gelmez. Dekoltesiz tasarımlar daha şık ve asil duruyor. 

Sosyal medya ile çok iç içesiniz.

M.D.Y.: Sosyal medyayı ürünlerimizi tanıtmak için kullanıyoruz. Marka algısı sosyal medyada yönetiliyor. Hedef kitleyi orada büyüleyebiliyorsunuz. Sosyal medya fenomenleriyle çalışıyoruz, müşterilerimizin kombinlerini ve ürünleri paylaşıyoruz…

Buse Terim Bahçekapılı başta olmak üzere sosyal medya fenomenleri sizi destekliyor…

B.B.: Buse Terim Bahçekapılı kuzenimle evli dolayısıyla bir aileyiz. Buse de iş hayatına çok erken yaşta atıldı ve aynı zamanda kadın girişimleri çok destekliyor. Sadece modada değil her sektörden kadının elinden tutmaya  gönüllü. Ben de bu markayı kurmayı planladığımızda heyecanımı ilk onunla paylaştım. O da bize çok destek verdi. Lansmanımıza katıldı ve onun seçtiği tasarımlar sevilen tasarımlarımız arasına girdi.

Ağabeyiniz de katılıyor lansmanlarınıza…

B.B.:Çok farklı bir sektörde olmasına rağmen manevi desteğini hiç esirgemiyor üzerimizden. Açılışlarımıza geliyor. Zeytinburnu’nda outlet mağazamız açıldı çok yakında açılışını yapacağız ve orada da bize eşlik edecek inşallah. Oradaki mağazaya gelmesini özellikle istedim çünkü Zeytinburnu bizim için özel; biz orada yetişmiş bir aileyiz. Ağabeyimin bütün gençlik dönemi orada geçti, futbola orada başladı. Benim de çocukluğum oradaydı. O nedenle oradaki mağazamızda kendi geçmişimizle de bir buluşma olacak. 

Emre Belözoğlu’nun modaya bakış açısı nedir?

M.D.Y.: Emre Bey sahalarda çok agresif görünüyor ama aslında çok çekingen bir yapısı var, çok yumuşak yüzlüdür, kimseye ‘hayır’ diyemez. Açılışlarımızda çok fazla kadın oluyor, herkes onunla fotoğraf çektirmek istiyor ve oradaki tek erkek oluyor. Kimseyi kırmıyor. Bazen “Ben gelmeyeyim kadın arkadaşlarımı yönlendireyim size” diyor.

B.B.: Ama ben bir kardeş olarak ağabeyimi yanımda görmek istiyorum. O yüzden de beni kırmıyor ve geliyor. Bu işe girerken bana çok destek verdi ve her açılışımızda yanımda olmasını özellikle istiyorum.

Abiye diye fiyattan korkmayın

Henüz bir yıl olmasına rağmen hızla büyüdü marka. Bunun bir sırrı olmalı…

M.D.Y.: İkimiz de anneyiz ama buna rağmen gerçekten çok yoğun çalışıyoruz. İş mesai saatiyle bitmiyor. Evde de çalışmaya devam ediyoruz, WhatsApp’tan fikir alışverişi yapmaya devam ediyoruz.

B.B.: Geçen yıl ilk lansmanımızda 150 parça ürünümüz vardı bu yıl 300 parçamız var. Bir yılda ürün gamımızı ikiye katladık. Çeşide, modele doymuyoruz. Pek çok parekende satış noktası bizi eski bir marka zannediyor. Halbuki daha bu martta birinci yılımızı kutluyoruz.

Yurt dışında nerelerde şubeniz var?

B.B.: Fransa, Almanya ve Avusturya’da satış noktamız var. Aynı zamanda Beyrut’ta satış noktamız ve yakında kendi mağazamızı açacağız. Orada da ilgi güzel. Farklı ülkelerden de talepler geliyor, yavaş yavaş satış noktalarını arttıracağız. İleride online satış siteleriyle de anlaşmayı ve daha geniş kitlelere ulaşmayı hedefliyoruz.

Alaturka sevmiyoruz

Kombin önerileriniz neler?

B.B.: Tesettürlü bir kadından söz ediyorsak elbisesindeki desenlerin içerisinden bir renk ile uyumlu şal takmasını öneriyoruz. Tepeden tırnağa aynı renk olmasından yana değiliz.  

En sevdiğiniz materyaller neler?

M.D.Y.: Krep kumaşın naifliğini hiçbir şeye değişmem. Çıtır desenler, minik dokunuşlar, papatyalar, minik desenler, ipek payetler, kuş tüyü ve püsküller...

B.B.: Genç, enerjik tasarımlar bizim imzamız diyebiliriz. Alaturka görünümleri tercih etmiyoruz. Soft, fresh parçaları tercih ediyoruz. İnciyi çok seviyoruz, zarafeti tasarıma yansyor.