18 Mayıs 2024 Cumartesi / 11 Zilkade 1445

İşgalci İsrail’in marka hayali fiyaskoyla sonuçlandı

10 yıl önce İsrail tarafından olumsuz yurt dışı imajını yenilemek için başlatılan 'Marka İsrail' kampanyası fiyaskoyla sonuçlandı. İsrail'de yayın yapan Haaretz gazetesi kampanyanın olumsuz sonuçlandığını ilan etti.

star.com.tr/ Yaser Emre30 Mart 2017 Perşembe 07:00 - Güncelleme:
İşgalci İsrail’in marka hayali fiyaskoyla sonuçlandı
10 yıl önce İsrail tarafından olumsuz yurt dışı imajını yenilemek için başlatılan "Marka İsrail" kampanyası fiyaskoyla sonuçlandı. İsrail'de yayın yapan Haaretz gazetesi kampanyanın olumsuz sonuçlandığını ilan etti.
 
Ülkeye gelen turist sayısını arttırmak ve İsrail'in yurt dışındaki olumsuz imajını düzeltmek için 2006 yılında "Marka İsrail" kampanyasını başlatan İsrail yönetimi bu kampanya için milyonlarca dolar harcadı.
 
Sadece bu yıl içerisinde Avrupalı turistleri çekebilmek amacıyla Oscar'a aday gösterilen Hollywood yıldızlarını ülkesine davet eden İsrail yönetimi 23 milyon dolarlık bir bütçe hazırladı. 26 film yıldızını ülkesine davet eden İsrail her bir yıldız için 55 bin dolar ödeme yapmayı planlıyordu. Ancak şuana kadar hiçbir yıldız İsrail'in teklifini kabul etmiş değil.
 
Öte yandan 2014 yılından itibaren İsrail, 550'si çocuk olmak üzere 2.200'den fazla Filistinliyi öldürerek imajını daha da kötüledi.
 
Haaretz gazetesi Ocak ayı itibariyle İsrail'in turizm alanında son 3 yılın en düşük rakamlarına gerilediğini belirterek "Marka İsrail" kampanyasının fiyaskoyla sonuçlandığını açıkladı.