Katar El Arabiya ve SkyNews Arapça hakkında şikayette bulundu

Londra merkezli Carter-Ruck Hukuk Bürosu, El Arabiya ve SkyNews Arapça kanalları hakkında İngiltere OFCOM otoritesine şikayette bulundu.

  • AA
  • 4
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
x

Katar haber ajansı QNA'da yayınlanan habere göre, Londra merkezli Carter-Ruck Hukuk Bürosu, Katar Emiri Şeyh Temim bin Hamad Al Sani hakkında asılsız haberler yaptıkları gerekçesiyle El Arabiya ve SkyNews Arapça kanalları hakkında İngiltere hükümetinin yayın, telekomünikasyon ve rekabet otoritesi OFCOM'a şikayette bulundu.

Haberde, QNA'ya yönelik gerçekleştirilen siber saldırı sonrası yayınlanan ve daha sonra birçok resmi kurum tarafından gerçek dışı olduğu belgelendirilen Katar Emiri Al Sani'ye isnat edilen mesnetsiz açıklamaların El Arabia ve SkyNews Arapça kanalları tarafından OFCOM etik kuralları olan 'tarafsızlık, doğru haber' ilkeleri hiçe sayılarak tüm dünyaya servis edildiği belirtildi.

El Arabiya ve SkyNews Arapça kanallarının, İngiliz SKY TV firmasına bağlı oldukları ve bu nedenle OFCOM kuralları çerçevesinde 'tarafsız ve doğru haber' yapmak ile yükümlü oldukları, Katar Emiri Al Sani hakkındaki yayınları ile bu kuralları açık bir şekilde ihlal ettikleri ifade edilen haberde, gerçekleştirilen ihlalleri OFCOM'a şikayet etmesi ve yasal süreci sürdürmesi için Katar tarafından Carter-Ruck Hukuk Bürosuna resmi vekalet verildiği kaydedildi.

Katar Haber Ajansı'nın yayınladığı haberleri abonelerine FTP sistemi üzerinden gönderdiği ve iddia edilen haberlerin FTP sistemi ile gönderilmediği vurgulanan haberde, Başbakanlık İletişim Dairesi ve Katar Dışişleri Bakanlığı'nın resmi açıklama yaparak söz konusu açıklamaların gerçeği yansıtmadığını duyurması, Başbakanlık İletişim Dairesi yetkililerinin canlı yayınlara katılarak açıklamaların siber saldırı sonucu yapıldığını ve gerçeği yansıtmadığını defalarca açıklamalarına rağmen El Arabiya ve SkyNews Arabia kanallarının siber saldırı sonucu yayınlanan gerçek dışı açıklamaları yayınlamaya devam ettiği ve yetkililerin canlı yayın taleplerine olumsuz yanıt verdiği vurgulandı.

Ayrıca uluslararası haber değişim anlaşmalarında esas alınması gereken sistemin FTP sistemi olduğu, internet sitesi veya diğer kanalların kaynak olarak kullanılmadığı ifade edildi.

Suudi Arabistan, BAE, Bahreyn, Mısır ve Yemen, 5 Haziran'da "terör gruplarını desteklediği" suçlamasıyla Katar'ı diplomatik ablukaya alarak, tüm diplomatik ilişkilerini kestiklerini duyurmuştu.Ülkelerinin hava sahasını da Katar'a kapatan Suudi Arabistan, BAE ve Bahreyn, Katarlı diplomatların 48 saat içinde ülkelerinden ayrılmasını istemiş, Suudi Arabistan ayrıca Katar'ın tek kara sınırını da kapatmıştı.

Katar'a karşı diplomatik ablukaya Maldivler, uluslararası toplumca meşruiyeti olmayan darbeci general Halife Hafter destekçisi Libya'daki Tobruk hükümeti, Moritanya ve Komor Adaları gibi ülkeler de katılmıştı. Ürdün de Katar ile diplomatik ilişkilerinin seviyesini düşürdüğünü ve merkezi Katar'da bulunan El-Cezire televizyonunun yerel ofisini kapattığını duyurmuştu.

Katar ise "amacı devlete zarar vermek ve tamamı uydurma olan bir iftira kampanyasına maruz kalındığını" ifade etmişti.

Bu yazıya ilk siz yorum yapın.

Yorumlar

Yorumlarınızı kendi özgür iradenizle yayınlamakta olup; bununla ilgili her türlü dolaylı ve doğrudan sorumluluğu tek başınıza üstlenmektesiniz. Yorum yaparak Toplum Kuralları ve Kullanım Koşulları'nı kabul etmiş sayılırsınız.

  • Lütfen birşeyler yazınız. Yorum alanı boş bırakılamaz.
  • Tebrikler! Yorumunuz onay sonrası yayınlanacaktır.
  • Mesajlarınız size hukiki sorumluluk doğurur.
  • Bir hata oluştu lütfen daha sonra tekrar deneyiniz!
 
PKK bitiyor! Kızıltepe'de terör örgütü PKK'ya büyük darbe

PKK bitiyor! Kızıltepe'de terör örgütü PKK'ya büyük darbe

Emlak Avcıları programı artık yayınlanmayacak

Emlak Avcıları programı artık yayınlanmayacak

Pargalı İbrahim Paşa'nın gerçek mezarı nerede?

Pargalı İbrahim Paşa'nın gerçek mezarı nerede?

Melih Gökçek kimdir? Eşi Nevin Gökçek kimdir çocukları...

Melih Gökçek kimdir? Eşi Nevin Gökçek kimdir çocukları...