19 Nisan 2024 Cuma / 11 Sevval 1445

Antalya’ya Rus akınının nedeni Türkiye özlemi

‘İlişkilerin normalleşmesi’ ile Antalya’ya akın eden Ruslar’ı tetikleyen önemli bir etken de Türkiye özlemi oldu. Turizmcilere göre geçen yıl Rusya ile yaşanan gerginlik nedeniyle İspanya’ya giden Rus turist, aradığı servis ve hizmeti bulamadı.

YAŞAR KIZILBAĞ6 Ağustos 2017 Pazar 07:00 - Güncelleme:
Antalya’ya Rus akınının nedeni Türkiye özlemi

Turizmde bu yıl Avrupa’daki düşüşe rağmen Rusya’dan yoğun ilgi gören Antalya, 31 Temmuz tarihi itibariyle toplam 5 milyon 205 bin turist sayısına ulaştı. Geçen yıl temmuz ayında sadece 15 bin Rus’un geldiği kente bu yılın aynı ayında yüzde 4 bin 330 artışla 684 bin Rus geldi. Yılbaşından bu yana Toplam Rus turist sayısı ise 2 milyonu aştı. Turizmcilere göre yaşanan artışta Rusya ile ilişkilerin normale dönmesi asıl tetikleyici unsur olurken önemli bir etken de İspanya oldu. Rusya ile yaşanan gerginlik nedeniyle geçen yıl İspanya’ya giden Rus turist umduğu servis ve kaliteyi bu ülkede bulamadı.

ARADIKLARINI BULAMADILAR

Cornelia Diamond Golf Resort Spa Genel Müdürü Zafer Alkaya, Rus turistin geçen yıl ‘Türkiye özlemi’ çektiğini belirterek “Ruslar geçen yıl İspanya’ya gitti ama Türkiye’de aldıkları servisin yarısını alamadılar. Mutlu değildiler. Türkiye’yi özlediler. Çünkü Türkiye’deki servis ve tesis kalitesi oralarda yok” dedi. Türkiye’deki tesis ve servis kaliteni tüm dünyanın bildiğini anlatan Alkaya “Biz gönülden servis veriyoruz onlar gibi mekanik servis değil. Hem Avrupalı hem Rus turist bunu görüyor, Türkiye’nin değerini anlıyor” dedi. “Almanya ile ilişkilerin düzelmesi lazım çünkü iki tarafın da menfaatine” diyen Alkaya Avrupa’nın Türkiye’ye haksızlık yaptığını da belirtti. Alkaya şunları söyledi: “Konjonktür de bu şekilde gelişiyor. Avrupalı turist Türkiye’ye gelmesin diye bir şekilde ikna edilmeye çalışıyor. Avrupa basını da o şekilde davranıyor. Antalya’ya haksızlık yapılıyor. Paris ve Londra ne kadar güvenliyse Antalya onlardan daha çok güvenli. Antalya’yı bilen Alman biliyor. Farkı görüyorlar. Sahillerimiz temiz, en büyük rekabet gücümüz servis ve tesis kalitesi. Ama siyasi oyunlar söz konusu. Bizim de üzerimize düşen ülkemizi tanıtmaya devam etmek. En iyi tesislere sahip olduğumuzu vurgulamalıyız. Bu gücümüzü fazla kullanmıyoruz.” Alkaya, Cornelia olarak bu konuda üzerlerine düşeni yaptıklarını belirterek “52 ülkede tanıtımlar yapıyoruz. Ülkenin marka değerine katkı yapmaya çalışıyoruz” dedi.

PANİKLE FİYAT DÜŞÜRÜLDÜ

Alkaya İspanya’nın yaptığı gibi ‘destinasyon tanıtımı’ yapmak gerektiğini de belirterek “Antalya’yı, Ege’yi ayrı ayrı tanıtmalıyız. İspanya’nın uyguladığı model doğru. Yılmadan bıkmadan tanıtıma devam etmeliyiz.Elimizde çok iyi bir ürün var” diye konuştu.“Geçen yıl yaşadığımız sıkıntının ardından Rus turistle ilgili yaşadığımız süreç sevindirici” diyen Alkaya “Ama fiyatla ilgili sıkıntımız var. Fiyatları hiç gereği olmaksızın panik halinde çok dramatik ölçüde düşürenler oldu” ifadelerini kullandı.

Antalya’ya 5 bin kişilik kongre merkezi geliyor

Zafer Alkaya, Belek’te 5 bin kişilik kongre merkezi kuracaklarını da belirterek “Antalya’nın en büyük kongre merkezi olacak. Kongre turisti dolu dolu para kazandırıyor” dedi. Alkaya KKTC’de 150 yataklı bir otel yatırımına da başladıklarını belirtti.

ELEMAN SIKINTISI YAŞIYORUZ

Belek bölgesinin şu anda 70-90 doluluk oranında olduğunu belirten Alkaya turizmde istihdamın artmaya başladığını da söyledi. Alkaya “Çünkü doluluk oranı sürekli artıyor. Hatta eleman bulamıyoruz” dedi. Yaşanan elaman sıkıntısında son iki yılda turizmdeki düşüşün de etkili olduğunu belirten Alkaya “Çünkü 2 yıldır yaşanan sıkıntı nedeniyle sektöre ilgi azaldı. Personel sektörden ayrıldı. O yüzden eleman bulmakta zorluk çekiyoruz. İnsanlar eskiden turizmde çalışmak için can atardı ama sıkıntı yaşamaya başladık. Sektörün başarılı olmasında ve dünya 6’ncılığına gelmesinde personelimizin büyük katkısı var. Gönül servisi dediğimiz olayı bu personelle gerçekleştirdik” diye konuştu.