20 Nisan 2024 Cumartesi / 12 Sevval 1445

KOBİ'ler e-ticaret ile yurt dışına açılıyor

Türk KOBİ’leri yurt dışı pazarlara açılmak için e-ticareti kullanıyor. Günümüz teknolojilerine ayak uyduran şirketler, 2020 yılında 45 milyar TL’yi bulacak olan Türkiye’deki e-ticaret sektöründen pay almak için ise teknolojik alt yapı yatırımları yapıyor.

27 Nisan 2017 Perşembe 07:00 - Güncelleme:
KOBİ'ler e-ticaret ile yurt dışına açılıyor

Türk ekonomisinin lokomotifi olan KOBİ’ler, e-ticaret sektörüne adapte olmaya başladı. Hem iç pazarda hem de yurt dışında daha aktif satış yapabilmek için e-ticaret yolunu kullanan KOBİ’ler, bu yolla daha hızlı büyüme sağlıyor. KOBİ’leri e-ticarete dahil ederek hem ekonomiyi hem de sektörü büyütmeyi amaçladıklarını belirten GittiGidiyor Genel Müdürü Öget Kantarcı “KOBİ’leri e-ticarete dahil etmek de öncelik verdiğimiz bir konu. Ayda 60 milyon ziyaret alan ve 17 milyonu aşkın kayıtlı üyesi bulunan GittiGidiyor, 50’den fazla kategoride 10 milyondan fazla ürüne ev sahipliği yapan; bireysel satıcılar, KOBİ ve büyük işletmelerin mağaza açıp işlerini büyüttüğü güvenli bir alışveriş platformu konumunda. Bu platformun gücüyle Türk markaların ve KOBİ’lerin ürünlerinin yurtdışına satışını gerçekleştirmek de yine gelecekteki projelerimiz arasında. eBay’in küresel satış ağı da bu yolda önemli bir destekleyici olacak” diye konuştu.  

45 MİLYAR TL’LİK PAZAR

Global e-ticaret devi eBay’in Gelişmekte Olan Avrupa Ülkeleri, Ortadoğu ve Afrika Başkanı Eben Sermon ise Türkiye e-ticaret pazarının, 2020 yılına gelindiğinden 40-45 milyar TL’ye ulaşacağını belirterek, “Şu an Türkiye’de nüfusun yaklaşık yüzde 14’ü internetten alışveriş yapıyor. Avrupa’da oran 60-70’lere kadar yükseliyor. Türkiye’nin sahip olduğu genç nüfusu ve yüzde 58’lik internet penetrasyonunu dikkate aldığımızda büyük bir potansiyele sahip olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz” dedi.

ŞİRKETLER 169 MİLYON ALICI İLE BULUŞUYOR

Türkiye’ye gelecekte de yatırımlarının artarak devam edeceğini ve GittiGidiyor’un eBay için büyük bir önemi olduğunu da belirten Sermon şunları söyledi: “Türkiye, eBay’in faaliyet gösterdiği ülkeler içerisinde en hızlı büyümeyi sergileyen ülke. GittiGidiyor, ortaya koyduğu büyüme performansı ve hayata geçirdiği projeler ile ‘Türkiye’de e-ticaretin ev sahibi’ misyonunu başarılı bir şekilde üstleniyor. Bugün sadece bireysel satıcıların değil büyük markaların ve KOBİ’lerin de ürünlerini milyonlarca kişiye ulaştırabileceği bir platforma dönüşmüş durumda. Buradaki amacımız Türkiye’nin e-ticaretini hak ettiği noktaya getirmek. Dünyada özellikle Türkiye’de üretilen giyim ve kozmetik ürünlerine büyük bir ilgi var. Bu nedenle Türkiye’deki markalarının, perakendecilerin ve KOBİ’lerin eBay’in dünya genelindeki 169 milyon alıcısına ulaşabilmesi için çalışmalar yapıyoruz. Odağımız Türkiye’deki satıcıların dünyaya açılan kapısı olmak.”