23 Nisan 2024 Salı / 15 Sevval 1445

Kurumsal yayın trendi nasıl başladı?

Markaların dijital ekran yayıncılığı serüvenini iDisplay Genel Müdürü Burhan Eker anlattı.

28 Aralık 2015 Pazartesi 07:00 - Güncelleme:
Kurumsal yayın trendi nasıl başladı?

Türkiye’de on senelik bir geçmişe sahip olan kurumsal tv’nin, firmaların kapalı devre yayıncılık yapmasıyla başladığını, büyük ekran üreticilerinin sektöre girmesiyle geliştirilen çözümlerin zamanla markaları yayıncı konumuna getirdiğini, yeni medya düzeninde artık markaların da bir yeri olduğunu söyledi.

Hızla yaygınlaşan dijital ekran yayıncılığı artık bankalar, havalimanları, hastaneler, okullar gibi toplu kullanım alanlarında dikkat çeker, zengin içeriğiyle takip edilir hale geldi. Markaların müşterilerine ulaşma kanalı olan dijital ekranlar özellikle AVM’lerde kampanya duyurularına katkı sağladı.

Markaların, müşterilerine ve personeline doğrudan ulaşma talebine karşılık doğmuş bir teknoloji olduğunun altını çizerken, kurumsal tv trendinin büyük ekran üreticilerinin de pazara girmesiyle tetiklendiğini ifade etti. Son birkaç yıl içerisinde ekranlara dahili playerın eklenmesi ile kullanım kolaylığının en üst noktaya taşındığını ve çok daha hızlı alıcı bulmaya başladığını dile getirdi.

Görüntüleme teknolojilerinde yeni bir trend kabul edilen dijital ekran yayıncılığını güncel durumunu değerlendiren Eker şunları söyledi:

“Kurumsal tv’ler markalara kendilerini farklı lokasyonlarda eş zamanlı olarak ve çok daha kolay ifade etme olanağı sağlıyor. Bizler bu alanda uçtan uca bir hizmet sunarak, donanım, yazılım, kurulum ve içerik başlıklarında destek sağlıyoruz. Ayrıca; ekranların düzenli olarak takibini yapıyoruz. Markalara ise sadece yayını yönetmek kalıyor. Basılı afişler yerine kullanılan bu dijital ekranlar hem verimlilik hem de kolaylık sağladı.”