26 Nisan 2024 Cuma / 18 Sevval 1445

PTT 2017 personel alımı başvuru sonuçları ne zaman açıklanacak? (2500 PTT personel alımı)

PTT personel alımı 2017 yılı başvuruları adaylar tarafından heyecanla bekleniyor. Posta ve Telgraf Teşkilatı, her sene bünyesine işçi alımı yapacağı zaman resmi internet sitesi üzerinden aradığı şartları duyuruyor ve alımları belirlediği tarih aralığında yapıyor. PTT personel alımı başvuruları 2017 yılında 15 Ağustos Salı günü itibariyle başladı. Başvuruların son günü 21 Ağustos olarak duyuruldu. Adaylar başvuru esnasında 25 tercih yapabiliyorlar. İlanda yapılan açıklamaya göre 1671 adet gişe ve büro görevlisi ile 829 adet dağıtıcı unvanlı “İdari Hizmet Sözleşmeli Personel” alımı yapılacaktır. PTT personel alımı sonuçları ne zaman açıklanır, Sözlü sınav ne zaman? İş başvurularının sonuçlarının ne zaman açıklanacağı ile ilgili bilgilere ve merak ettiğiniz tüm soruların cevabına haberimiz üzerinden ulaşabilirsiniz. Sözlü sınava, KPSS puanı ve tercihleri esas alınarak en yüksek puandan başlamak üzere ilan edilen pozisyon sayısının üç katı aday çağrılacak olup, son adayla aynı puana sahip olan adayların tamamı sözlü sınava alınacaktır.

22 Ağustos 2017 Salı 07:00 - Güncelleme:
PTT 2017 personel alımı başvuru sonuçları ne zaman açıklanacak? (2500 PTT personel alımı)

PTT personel alımı 2017 başvuruları nereden yapılır, PTT personel alımı başvuru sonuçları ne zaman açıklanır sorularının cevabı vatandaşlar tarafından araştırılıyor. Her yıl Posta ve Telgraf Teşkilatı, bünyesine alacağı yeni çalışanların kaç kişi olacağını ve açık bulunan pozisyonlarda aradığı şartları resmi internet sitesi üzerinden duyuruyor. Bu kurumda çalışmak isteyen vatandaşlar açıklamaları yakından takip ediyorlar. PTT personel alımı başvurusu nasıl yapılır? Bu yıl başvuru tarihleri 15 Ağustos ve 21 Ağustos olarak açıklandı. Resmi internet sitesi üzerinden yayınlanan ilanda 1671 adet gişe ve büro görevlisi ile 829 adet dağıtıcı unvanlı “İdari Hizmet Sözleşmeli Personel” alımı yapılacağı duyuruldu. 2016 yılında KPSS’ye girme şartı bu ilana başvurabilmenin önkoşullarından biridir. Bunun yanı sıra adaylar bir de sözlü sınava gireceklerdir. Gişe ve Büro Görevlisi pozisyonlarına başvurabilmek için en az dört yıllık eğitim veren yükseköğretim kurumlarından mezun olma şartı aranıyor. PTT personel alımı sonuçları ne zaman açıklanır? Merak ettiğiniz birçok sorunun cevabına haberimiz içerisinden ulaşabilirsiniz. 2017/2 personel alımı sözlü sınavı sonucunda asil olarak atanmaya hak kazanan, sözlü sınava çağrılan adaylardan ilanda belirtilen şartları taşımadığı halde müracaat edenler ve sözlü sınava çağrıldığı halde mazereti olmaksızın sözlü sınava katılmayan adaylar ile farklı bölümlerden mezun olan adayların başvuruları kabul edilmeyecektir.

Sözlü sınava, KPSS puanı ve tercihleri esas alınarak en yüksek puandan başlamak üzere ilan edilen pozisyon sayısının üç katı aday çağrılacak olup, son adayla aynı puana sahip olan adayların tamamı sözlü sınava alınacaktır. Sözlü sınav yeri, tarihi bilahare açıklanacak olup Şirketimizin internet adreslerinde (ptt.gov.tr,http://ik.ptt.gov.tr) ilan edilecek ve ayrıca adayların cep telefonlarına SMS, mail adreslerine e-posta gönderilecektir.

 

PTT PERSONEL ALIMI SONUÇLARI NE ZAMAN AÇIKLANIR?

İnternet üzerinden yapılan başvurunun ardından sözlü sınav yapılacaktır. Sözlü sınava, KPSS puanı ve tercihleri esas alınarak en yüksek puandan başlamak üzere ilan edilen pozisyon sayısının üç katı aday çağrılacak olup, son adayla aynı puana sahip olan adayların tamamı sözlü sınava alınacaktır. Sözlü sınav yeri, tarihi bilahare açıklanacak olup Şirketimizin internet adreslerinde (ptt.gov.tr,http://ik.ptt.gov.tr) ilan edilecek ve ayrıca adayların cep telefonlarına SMS, mail adreslerine e-posta gönderilecektir.

 

PTT PERSONEL ALIMI BAŞVURU İÇİN TIKLAYIN

 

PTT PERSONEL ALIMI BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?

Binlerce vatandaşın büyük merakla beklediği PTT personel alımı ilanı bugün yayımlandı. Böylece 2500 personel alımı yapacak olan PTT'de personel alımı süreci başlamış oldu. Gişe, Büro ve Dağıtıcı kadrolarına yapılacak personel alımı için başvurularla ilgili şartlar, istenen nitelikler ve detaylar ilanda belirtildi. Aynı zamanda PTT personel alımı başvurularında KPSS, ön koşul olarak bulunacak.

PTT personel alımı başvurusu yapmak isteyen adayların başvuru sayfasına giriş yaparak istenen bilgileri doldurması gerekiyor. Adayların başvuru formundaki bilgileri doldururken dikkatli olması gerekiyor. Zira PTT personel alımı başvurusunda bilgilerin eksiksiz ve tam yazılması gerekiyor. Aksi takdirde başvurular değerlendirilemeyebilir.

Başvurular, 15 Ağustos 2017 - 21 Ağustos 2017 tarihleri arasında yapılacak ve adaylara en fazla 25 tercih hakkı sunulacak. 2017/2 personel alımı sözlü sınavı sonucunda asil olarak atanmaya hak kazanan, sözlü sınava çağrılan adaylardan ilanda belirtilen şartları taşımadığı halde müracaat edenler ve sözlü sınava çağrıldığı halde mazereti olmaksızın sözlü sınava katılmayan adaylar ile farklı bölümlerden mezun olan adayların başvuruları kabul edilmeyecektir.


PTT personel alımı için başvuru yapmak isteyen adaylar, PTT'nın İnsan Kaynakları servisi tarafından yayınlanan personel alımı ilanına göz atabilir ve buradaki koşulları okuyabilir.

 

PTT PERSONEL ALIMI GENEL ŞARTLAR

a) 5901 sayılı Türk Vatandaşlığı Kanununun 28’inci maddesi kapsamında yer alanlar hariç olmak üzere Türk vatandaşı olmak.


b) On sekiz yaşını tamamlamış ve otuz beş yaşından gün almamış olmak.

NOT:  15/08/1983 tarihinden sonra doğanlar müracaat edebilecektir.

c) Kamu haklarından yasaklı bulunmamak.

ç) 5237 sayılı Türk Ceza Kanununun 53’üncü maddesinde belirtilen süreler geçmiş olsa bile; kasten işlenen bir suçtan dolayı altı ay veya daha fazla süreyle hapis cezasına ya da affa uğramış olsa bile devletin güvenliğine karşı suçlar, Anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine karşı suçlar, zimmet, irtikâp, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflas, ihaleye fesat karıştırma, edimin ifasına fesat karıştırma, suçtan kaynaklanan malvarlığı değerlerini aklama veya kaçakçılık suçlarından mahkûm olmamak.

d) Askerlikle ilgisi bulunmamak, askerlik çağına gelmemiş olmak veya askerlik çağına gelmiş ise muvazzaf askerlik hizmetini yapmış veya erteletmiş olmak.

e) Başka kuruluşlara karşı mecburi hizmet yükümlülüğü bulunmamak.

f) Atanacağı pozisyon için ekli listede belirtilen öğrenim şartını haiz olmak (Son başvuru tarihi olan 21/08/2017 tarihinde veya önceki bir tarihte mezun olmak).

g) Yapılacak “sözlü sınavda” başarılı olmak.

ğ) Daha önce çalıştıkları kamu kurum veya kuruluşlarından disiplin cezası ile işten çıkarılmış olmamak.

h) 2016 yılında yapılan Kamu Personeli Seçme Sınavına (KPSS) girmiş olmak.


PTT PERSONEL ALIMI ÖZEL ŞARTLAR

a) Gişe ve Büro Görevlisi pozisyonlarına başvurabilmek için;

1) Gişe ve Büro Görevlisi pozisyonlarına başvurabilmek için en az dört yıllık eğitim veren yükseköğretim kurumlarının veya denkliği YÖK tarafından kabul edilmiş yurtdışındaki okulların Ek-2 listede belirtilen bölümlerin birinden mezun olmak.

2) Yurtiçinde ve yurtdışında devamlı görev yapmasına engel olabilecek beden veya akıl hastalığı bulunmadığını resmi sağlık kurulu raporu ile belgelemek.


3) KPSS P3 puan türünden en az 70 (yetmiş) puan almış olmak.

b) Dağıtıcı pozisyonuna başvurabilmek için;

1) İki yıllık eğitim veren yüksekokulların veya denkliği YÖK tarafından kabul edilmiş yurtdışındaki okulların Ek-3 listede belirtilen bölümlerin birinden mezun olmak.

2) Son başvuru tarihi itibariyle en az B sınıfı sürücü belgesi ile A2 sınıfı sürücü belgesine sahip olmak. ( B ve A2 Sürücü Belgesine veya Motorlu Taşıt Sürücü Sertifikasına son başvuru tarihi olan 21/08/2017 tarihinde veya önceki bir tarihte sahip olmak.)

3) Her türlü iklim ve yolculuk koşullarında posta dağıtım işlerini yaya şekilde yapabilecek derecede sağlıklı, erkeklerde en az 168 cm., bayanlarda en az 160 cm. boyunda olduğunu, kilo ile boy arasındaki farkın 15’ten fazla olmadığını sağlık kurulu raporu ile belgelemek,

4) KPSS P93 puan türünden en az 60 (altmış) puan almış olmak.


ATAMASI YAPILACAK ADAYLARDAN İSTENEN BELGELER

a) Nüfus cüzdanı fotokopisi,

b) Kamu Personeli Seçme Sınavı sonuç belgesinin internet çıktısı,

c) Diploma veya geçici mezuniyet belgesinin mezun olduğu okul veya noter onaylı örneği (Belgenin aslının ibraz edilmesi halinde fotokopisi Şirket tarafından onaylanarak aslı iade edilecektir.)

ç) Adli sicil kaydının bulunmadığına dair beyan,

d) Askerlikle ilişiği olmadığına dair beyan,

e) İş isteme beyannamesi,

f) Mal bildirim beyannamesi,

g) Atanacağı pozisyonda çalışmasında sakınca olmadığına ilişkin sağlık kurulu raporu,

ğ) Başka kuruluşlara karşı mecburi hizmetle yükümlü bulunmadığına dair yazılı beyan,

h) 8 adet 4,5x 6 ebadında vesikalık fotoğraf,

ı) Dağıtıcı pozisyonu için en az B ve A2 sınıfı sürücü belgesi,

i) Güvenlik soruşturması ve arşiv araştırması formu (2 suret)