5 Eylül 2025 Cuma / 13 RebiülEvvel 1447

Rus turist eski günlerine döndü

Geçen Rusya ile yaşanan gerginlik sebebiyle kötü bir sezon geçiren Türk turizm sektörü, bu yıl rahat bir nefes aldı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin’in sıkı görüşme trafiği sonrasında Rus turistlerin tatil destinasyonlarına Türkiye’yi yeniden eklemesi, Türkiye’deki otellerde sevinçle karşılandı.

24 Temmuz 2017 Pazartesi 07:00 - Güncelleme:
Rus turist eski günlerine döndü

Turizm sektörünün köklü markalarından Titanic Hotels’in Satış ve Pazarlama Grup Koordinatörü Osman Eşref Altaş konuyla ilgili yaptığı açıklamada “Geçtiğimiz yıllarda misafirlerimin yüzde 60’ı Avrupa, yüzde 30 Rusya ve Rusya’nın etrafındaki ülkeler, yüzde 10 da yerli turistten oluşuyordu. Fakat şu anda ibre yüzde 60 Rusya ve etrafındaki ülkeler, geri kalanıysa Avrupa ve iç turiste dönmüş durumda. Özellikle Bodrum ve Belek ‘teki otellerimiz Rus misafirlerimiz tarafından tercih edilmekte” açıklamasında bulundu.  Turizm sektörünün en büyük ve eski markalarından biri olduklarını söyleyen Osman Eşref şunları söyledi: 

TÜRKİYE VAZGEÇİLMEZ

“Şehir ve resort otelciliğinde başarılı şekilde ilerliyoruz. Türkiye’de şu anda İstanbul, Antalya ve Bodrum’da ki otellerimiz ile hizmet veriyoruz. Çok şükür doluluk oranlarımız yüksek. Ülke olarak çok büyük artılarımız ve farklılığımız var. Dünyanın hiçbir yerinde olmayan iklim özellikleri, otellerde her şey dahil konsepti ile sunduğumuz ayrıcalıklı hizmet gibi. Her şey dahil konsepti turizmde en önemli garantimiz. Bu konsepti Türkiye’de olduğu gibi sunan başka ülke yok bu artılarımızdan dolayı turizmde Türkiye’den vazgeçilemeyeceğini düşünüyorum. Bizde her şey dahil konseptimizi misafirlerimize sunuyoruz.” 

UZAKDOĞU POTANSİYEL BİR PAZAR

Avrupa’da Türk turizmine karşı olumsuz bir algı operasyonu yapıldığına da dikkat çeken Osman Eşref “Grup olarak misafir sayımızda herhangi bir düşüş yaşanmadı. Sadece fiyat ortalamasında  bir düşüş söz konusu. Aslında bu noktada Antalya ayağı değil de İstanbul ayağında düşüş daha fazla hissediliyor. Geçen yılki fiyat ortalaması 120 ila 130 Euro’lardaydı.  Şu anda ise bu oran 35 Euro’lara kadar düştü. Avrupa’da Türkiye’ye karşı olumsuz algı bizi zorladı. Avrupalı turistten aldığımız pay ne yazık ki azaldı. Azalan pazarları alternatif pazarlarla telafi ediyoruz. Ortadoğu’da İsrail, Hindistan, Uzakdoğu’da Kore, Japonya ve Malezya gibi ülkeleri pazarlarımıza ekledik” diye konuştu. 

 

ÖNERİLEN VİDEO

Cezaya kızdı, motosikleti ateşe verdi

Kapat
Video yükleniyor...