26 Nisan 2024 Cuma / 18 Sevval 1445

Tekstilciler 30 milyar dolar ihracat için podyumda

Türk tekstil üretici ve ihracatçıları, Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul desteğiyle ihracatlarını artırmayı hedefliyor. İHKİB Başkanı Tanrıverdi “17 milyar dolarlık hazırgiyim ihracatımızı bu organizasyonun rüzgarıyla 30 milyar dolara çıkarmayı hedefliyoruz” dedi.

21 Mart 2017 Salı 07:00 - Güncelleme:
Tekstilciler 30 milyar dolar ihracat için podyumda

Türk moda endüstrisinin dünyaya tanıtılmasında en önemli uluslararası etkinlik olarak kabul edilen Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul (MBFWI) başlıyor. Yapı Kredi Private Banking sponsorluğunda 24 Mart’a kadar sürecek MBFWI’nin yenilikleriyle katma değerli ve markalı ihracatta üstlendiği kaldıraç rolünü daha da pekiştirmesi hedefleniyor. İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi, etkinlik ile Türkiye’nin markalarının ürün ihracatının daha da artırılmasını hedeflediklerini söyledi. Tanrıverdi “Hazır giyim ve konfeksiyonda yıllık 17 milyar dolara ulaşan ihracatımız var. Bu rakamın yüzde 15’ini, yani 2.5 milyar doların üzerinde bir kısmını markalı ürünler oluşturuyor. Dünyanın yedinci büyük hazır giyim tedarikçisi olarak elbette hem toplam ihracatımızı hem de markalı ürünlerin payını yeterli görmüyoruz. Hedefi tutturabilmek için markalı ürün ihracatımızı en az 2 katına çıkarmalıyız. Halen 17 milyar dolar olan ihracatımızı orta vadede 30 milyar doların üzerine  çıkarmak istiyoruz. Hedefimize ulaşmak için MBFWI’i  kaldıraç olarak kullanacağız” diye konuştu. 

99 TÜRK MARKASI 110 ÜLKEDE

BMD Başkanı Sinan Öncel de büyük bölümü hazır giyim olmak üzere 99 Türk markasının 110 ülkede yaklaşık 2 bin 500 mağazası ve 12 bin satış noktasının bulunduğunu hatırlattı. Son 10 yılda Türk markalarının kendini dünya pazarlarına kabul ettirmesinde tasarıma verilen önemin büyük payının olduğunu vurgulayan Öncel, şunları söyledi: “Bilindiği gibi markalarımızın yurt dışında büyümeleri, ‘Türk Malı’ yerine ‘Türk Markası’ kavramının yaygınlaşması ve global düzeyde başarısı BMD vizyonunun temel taşlarından birini oluşturuyor. Aslında bu hedefler hazır giyim stratejisinin de önemli bir parçası. Bu stratejiyle, global markaların fason üreticisi kimliğini üzerinden atan Türkiye, markalı ekonomiye yöneliyor. İstanbul ise artık moda ve markalar açısından önemli bir merkez olarak algılanıyor. BMD olarak geçmişte olduğu gibi önümüzdeki dönemde de moda tasarımına özel önem vereceğiz. Amacımız, markalarımızı tasarımcılarımızla daha fazla bir araya getirebilmek, bu işbirliğinden ekonomimiz için bir sinerji yaratmak. Türkiye gibi Türk markaları da büyük düşünüyor, rekabetçi yapılarıyla ülke dışında büyüyor.” 

1 MİLYON İSTİHDAM HEDEFİ

İHKİB Başkan Yardımcısı ve MBFWI Organizasyon Komitesi Başkanı Volkan Atik günümüzde birbirlerinden ayrı düşünülemeyen hazır giyim, moda endüstrisi ve perakendenin büyük bir ekosistemi oluşturduğunu söyledi. Üçlü sacayağı üzerinde gelişen yapının giderek daha da büyüdüğünü vurgulayan Atik “Üretim, tasarım ve mağazacılık tarafıyla birlikte 2 milyondan fazla insanımızın istihdam edildiği devasa bir ordudan söz ediyoruz. MBFWI sadece hazır giyimi değil  bu büyük ekosistemi besliyor. Gelecek 6-7 yılda başta gençlerimiz olmak üzere en az 1 milyon insanımızı bu yapı içinde istihdama katacağız” dedi. MTD Başkanı Mehtap Elaidi ise Türkiye’nin hazır giyimde olduğu gibi tasarımda da önemli bir kadroya ve bilgi birikimine sahip olduğunu söyledi. Hazırgiyim Sektör Kurulu eski Başkanı Ahmet Akbalık da Türkiye’den çok yetenekli tasarımcıların çıktığını, bunun bir sonucu olarak da İstanbul’un dünya moda markalarıyla boy ölçüşecek bir seviyeye ulaştığını söyledi. 

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, MBFWI Komite Başkanı Volkan Atik, Moda Tasarımcıları Derneği (MTD) Başkanı Mehtap Elaidi, Hazırgiyim Sektör Kurulu eski Başkanı Ahmet Akbalık ile İstanbul Moda Akademisi (İMA) Direktörü Seda Lafçı, düzenledikleri basın toplantısıyla dokuzuncu sezonuna giren MBFWI hakkında bilgi verdiler.